У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Проблеми соціалізації «важких» підлітків
Количество страниц 86
ВУЗ Киевский национальній гуманитарній университет
Год сдачи 2013
Содержание Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1 ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПІДЛІТКІВ 6
1.1 ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДЛІТКІВ 6
1.2. ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ'Я ПІДЛІТКІВ 11
1.3. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПІДЛІТКОВОГО СПІВТОВАРИСТВА 14
1.4. ВПЛИВ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ І СПОРТУ НА ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИЙ СТАН ПІДЛІТКІВ 16
1.5. КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ, ЯКЩО ПІДЛІТКОВІ ПОТРІБНА ПСИХІЧНА ДОПОМОГА 17
РОЗДІЛ 2 ПОБЛЕМИ «ВАЖКИХ» ПІДЛІТКІВ 18
2.1. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ВІКОВІ МОТИВАЦІЇ КРИМІНОГЕННОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ 18
2.2. МОИТВАЦІЇ КОНФЛІКТІВ «ВАЖКИХ» ПІДЛІТКІВ ТА ФОРМИ КОРЕКЦІЇ. 20
2.3. СЕКТАНТСТВО ТА «ВАЖКІ» ПІДЛІТКИ. 22
2. 3. НЕБЕЗПЕЧНІ ЛЮДИ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ПІДЛІТКІВ. 24
2.4. ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ 26
2.5. ТАТУЇРОВКИ ЯК ФОРМИ ПРОТЕСТУ «ВАЖКИХ» ПІДЛІТКІВ. 32
2.6. ПРОФІЛАКТИКА РИЗИКОВАНОЇ СЕКСУАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ 34
2. 7. ПРОБЛЕМИ ХІМІЧНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ «ВАЖКИХ» ПІДЛІТКІВ. 36
2.8. ХВОРОБИ, ПЕРЕДАВАНІ СТАТЕВИМ ШЛЯХОМ 38
РОЗДІЛ 3. ВИДИ ПРОЯВУ АГРЕСІВНОЇ ПОВЕДІКИ ПІДЛІТКІВ 46
3.1.ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ СХИЛЬНОСТІ ПІДЛІТКІВ До АГРЕСІЇ, АУТОАГРЕСІЇ І ТЕРОРИЗМУ 46
3.2. МУЗИКА І АГРЕСІЯ У «ВАЖКИХ» ПІДЛІТКІВ. 52
3.3.АГРЕСИВНА ПОВЕДІНКА ЯК НАСЛІДОК ПОРУШЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОСОБИ 54
3.4. АГРЕСІЯ ПІДЛІТКІВ ЯК СОЦІАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА 59
3.5. ГЕНДЕРНІ І ВІКОВІ ОСНОВИ АГРЕСІЇ 64
3.6. АУТОАГРЕСІЯ ЯК ОСОБОВА ПРОБЛЕМА ПІДЛІТКІВ 67
ВИСНОВКИ 77
Список літератури 81




ВСТУП
Україна як самостійна і незалежна республіка розвивається стрімкими темпами. Сучасна держава намагається бути демократичною і економічно незалежною, по цьому уряд проводить реформи політичні, економічні, соціальні. Кризи, які виникають, стають результатами реформ і змін, пронизують всі шари суспільства. Пересічному громадянину України все складання забезпечувати своє особисте благополуччя. Знижується роль сім'ї в суспільстві. Батьки намагаються розв'язати економічні проблеми, які виникають в сім'ї. Дітям дістається дуже мало батьківської уваги, виховний вплив батьків зводитися до п’ятнадцяти хвилинного спілкування в день, це одержані дані сучасних соціологічних досліджень. Діти без достатньої батьківської уваги підпадають під активний вплив «вулиці». У країні продовжує зберігатися достатньо складна криміногенна обстановка, але, перш за все тим, що в сфери організованої злочинності втягується все більше і більше неповнолітніх, кримінальними угрупуваннями, створеними підлітками, скоюються небезпечні злочини і число їх неухильно росте. Злочинність молодіє і приймає стійкий рецидивний характер. А така криміналізація молодіжного середовища позбавляє суспільство перспектив встановлення в недалекому майбутньому соціальної рівноваги і благополуччя. Однієї з найактуальніших і соціально значущіших задач, що стоять перед нашим суспільством сьогодні, є пошук шляхів ефективної роботи з «важкими» підлітків. Головна роль в рішенні цієї щонайгострішої проблеми відводиться соціальній педагогіці а соціальної роботі, хоча, звичайно, вирішити її можна тільки комплексно, із залученням всіх сил суспільства. Проте, інтеграція зусиль суспільства може здійснитися лише в рамках науково обґрунтованої, забезпеченої ефективними технологіями соціально-педагогічної системи перевиховання особистості неповнолітнього за допомогою послідовних педагогічних і виховально-профілактичних дій, що забезпечують формування особистості з твердими і правильними життєвими установками.
Необхідно вивчити причини, джерела, що обумовлюють появі «важких» підлітків, і на цій основі побудувати таку систему профілактичної діяльності, яка забезпечила б поступове скорочення числа «важких» підлітків. Важливим напрямом в системі попередження є комплексна розробка проблеми ранньої профілактичної роботи з важкими підлітками. Попередити правопорушення неповнолітніх можна, якщо до профілактичної роботи привернути сім'ю, найближче оточення.
Найістотнішою причиною появи в нашому суспільстві важких підлітків є недоліки в їх етичному вихованні. Отже, успішна соціальна адаптація важких підлітків лежить перш за все в педагогізації різних сфер етичної дії в процесі виховання дітей і підлітків. Вікові особливості неповнолітніх вимагають психологічно і методично грамотного підходу до цього контингенту.
Вивченням проблеми «важких» підлітків займалися: Алексєєв С.А., Башкатов І.П., Белічева С.А., Ігошев К.Е., Курбатова Т.Н., Сухомлінській В.О., Макаренко А.С. і ін.
Такі вчені як З. Фрейд, А. Адлер, Э. Еріксон, Р. Гартман, А. Маслоу, А. Н. Жмиріков, До. А. Абульханова-Славськая, А. Р. Лазурській, Н. Н. Мілославова займалися проблемами соціальної адаптації особистості.
Проблема нашого дослідження «важкі» підлітки у процесі соціалізації.
Мета дослідження: вивчити спектр проблем соціалізації «важких» підлітків с точки зору науковців.
Об'єкт дослідження: соціалізація дитини в підлітковому віці.
Предмет: соціальні проблеми „важких підлітків”.
Гіпотеза нашого дослідження полягає у тому, що важливим напрямом в системі роботи з „важкими підлітками” є вивчення спектру проблем з якими стикається „важкий” підліток у процесі соціалізації.
Для досягнення поставленої мети та підтвердження даної гіпотези поставмо ряд задач:
1. Розкрити соціальні та психофізіологічні особливості розвитку дитини в підлітковому віці.
2. Розглянути проблеми «важких» підлітків у соціумі: сектантство, спілкування з небезпечними людьми, інтернет-залежність та його види, татуювання, як форма протесту соціуму, ризикована, сексуальна поведінка, види хімічної залежності, хвороби.
3. Розглянути агресію підлітків як соціальну проблему сучасного суспільства.
Методи дослідження: вивчення і аналіз наукової і періодичної літератури з даного питання.
Дипломна робота складається з вступу, висновків, трьох розділів, 19 підрозділів, списку використаної літератури – 54 джерела, анотації на трьох мовах. Об’єм робота 83 сторінки.
Список литературы ВИСНОВКИ
В процесі перевиховання дитини слід ставити в такі умови, які вимагали б від нього прояву і закріплення позитивних якостей особистості. При цьому, підтримку щонайменших позитивних проявів в учбовій, трудовій, суспільно корисній діяльності закріплюючи віру дитини в свої сили. Інакше, він може повністю відмовитися навіть від прагнення стати краще, вирішує, що йому все одно сподіватися не на що. Залучення до праці, навчання і інших видів колективної діяльності, глибоке проникнення у внутрішній світ кожного, виховання людяності у відносинах з оточуючими — всі ці чинники сприяють формуванню позитивних якостей особистості. Позитивна орієнтація стимулює формування стійкого умовного рефлексу. У таких випадках у дитини з'являється упевненість в своїх силах, надія, що і він зможе досягти певних успіхів в учбовій, трудовій, суспільній діяльності.
Вивчення індивідуальних особливостей важковиховуваних учнів сприяє вибору найбільш оптимальних методів дії на кожного учня. Важливо виявити мотиви поведінки те або іншої дитини, оскільки деякі і ті ж дії, вчинки можуть бути породжені різними мотивами, тому і засоби дії повинні відповідати цим мотивам. Наприклад, упертість однієї учениці походитиме від розпещеності її в сім'ї, надмірній зніженості, упертість іншої — від того, що у неї важка сімейна обстановка. Методи і засоби дії на цих учениць повинні бути різні. Серйозну увагу необхідно надавати тим, учням, які ізольовані від класного колективу, які не мають авторитету серед товаришів, ні з ким не дружать або, навпаки, тим, які є в класі неформальними лідерами.
Узагальнення педагогічної практики показує, що переважна більшість важковиховуваних учнів ще не досить притягується до суспільного життя школи і до спортивної роботи, внаслідок чого, інтереси їх перестають співпадати з інтересами класу, а зосереджуються на інтересах тієї неформальної групи з антигромадським ухилом, в яку вони потрапляють. Хронічне відставання з навчальних предметах, неуспішність часто викликають у дітей відчуття своєї неповноцінності, у зв'язку з чим, з школою у них зв'язуються негативні емоції. На жаль, до відстаючих і недисциплінованих учнів застосовуються, в основному дисциплінарні заходи дії. Проте обмеження і заборони пригнічують ініціативу, часто затягують формування позитивних якостей особи дитини. Правильний облік позитивних якостей особи важких учнів в організації начально-виховної роботи з ними, своєчасна реакція на щонайменший прояв зрушень поведінки в кращу сторону, прояв зацікавленості до навчання, старанності – необхідна умова успішної індивідуальної роботи з ними. 3.И Калмикова в зв'язку з цим небезпідставно указує, що у учнів, характеризуються низьким ступенем навчання, сформовані негативні якості розумової діяльності, що виявляються при виконанні самостійної роботи. (27, 25-27, 55-65)
Тому, з такими учнями необхідна спеціальна додаткова робота не по засвоєнню програмного матеріалу, а по зміні якостей їх розумової діяльності, підходу до процесу засвоєння і використовування знань. Думається, що вказані вимоги застосовні не тільки до відстаючих і неуспішних учнів але і до так званих "гальмівних" дітей, які відрізняються надмірною боязкістю, нерішучістю і сором'язливістю. Вихователям і батькам необхідно укріплювати упевненість таких дітей в своїх силах. Вони вимагають по відношенню до себе обережності і м'якості. Їх слід привертати до нескладної суспільної роботи, всіляко підкреслюючи і успіхи, учити бачити не тільки переваги інших, але і свої достоїнства, організовувати спілкування з іншими дітьми.
Спеціального індивідуального підходу вимагають що також учні психоневротичними відхиленнями, які часто стають причиною важковихованості. Невротичні стани можуть виявлятися як в надмірній заторможенності поведінки дитини (нерішучість, невпевненість, повільність, пригніченість і т.п.) так і в зайвій расторможенності, переважанні реакцій збудження (рухливість, дратівливість, метушливість, невміння надовго зосередитися, агресивність по відношенню до товаришів, непосидючість і ін.). Такі діти постійно конфліктують з вчителями, батьками, і це ще більш посилює їх стан. Вони дуже чутливо реагують на різні нюанси взаємостосунках з дорослими, особливо нетерпимі до фальші. У основі виховної дії на таких підлітків повинні бути встановлена педагогічна витримка, щирість і виняткова чуйність. У решті випадків слід уникати стресових і конфліктних ситуацій.
Різноманіття причин відхилення від норми поведінки у різних груп важковиховуваних учнів вимагає диференціації засобів і дії з урахуванням конкретних ситуацій і індивідуальних особливостей перевихованих. Багато що тут залежить від майстерності соціального робітника (педагога), вчителя, вихователя.
Для успішнішої виховної роботи необхідний пошук нових форм, найефективніших методів дії на кожного окремого важковиховуваного учня. Позитивні якості формуються поступово, при систематичній роботі педагога. Вони спочатку співіснують з негативними, і лише настирна щоденна виховна робота, сумісні зусилля всього педагогічного колективу, школи, сім'ї, залучення суспільних організацій, цілеспрямована робота соціального педагога дає можливість одержати позитивні результати в перевихованні важких дітей.
Надійною основою взаємодії сім'ї, школи і громадськості є гарантована державою єдність цілей і задач сімейного і суспільного виховання. Всі батьки мріють бачити своїх дітей всебічно і гармонійно розвиненими, фізично і духовно довершеними людьми.
У сучасних умовах роботи школи особливу актуальність набуває принцип організації виховного впливу на сім'ю через дитину, коли батьки на прикладі власного сина або дочки переконуються в правильності і життєвій важливості вимог, що пред'являються школою. Цей принцип не новий в педагогіці. Він сформульований ще в 30-го роки А.С.Макаренко: "Потрібно дітей в школі виховувати так, щоб вони вносили в сім'ю додатковий здоровий струмінь, не те, щоб перевиховували сім'ю, а щоб вони йшли в сім'ю як представники державної школи і несли ці ідеї в життя.
Найсприятливіші умови для виховно-попереджувальної роботи створюються там, де школа попереджає появу напруженості у відносинах між вчителем і батьками, між дорослими і дітьми.






Список літератури
1. Андриенко Е.В. «Социальная психология». – М., 2003.
2. Арзуманян С.Д. Микросреда и отклонения социального поведения детей и подростков. – Ереван: Луйс, 1980.
3. Арсеньева М.И., Ермаков В.Д., Понкратов В.В. Криминологическая характеристика возрастных параметров правовой ответственности несовершеннолетних. // Несовершеннолетние: их возрастные особенности и проблемы правовой ответственности. – М., 1994.
4. Баженов В. Профилактическая работа с несовершеннолетними правонарушителями. – М., 1994.
5. Башкатов И.П. Социально-психологические методы изучения личности и групп несовершеннолетних осужденных. – М., 1986.
6. Башкатов И.П. Социально-психологические особенности развития криминогенных групп подростков // Психология и профилактика асоциального поведения несовершеннолетних / Под ред. С.А. Беличевой. Тюмень: ТГУ , 1985.- С.15-26.
7. Беличева С.А. Парадоксы превентивной теории и практики // Психологический журнал. – 1987. –Т.8 - № 6. – С.36-40.
8. Беличева С.А. Основы превентивной психологии. – М., 1993.
9. Вигх Й. Некоторые вопросы предупреждения преступности несовершеннолетних. // Несовершеннолетние: их возрастные особенности и проблемы правовой ответственности: Сб. науч. Тр./Отв. Ред. В.В. Панкратов. – М., 1992.
10. Данилин Е.М. Использование системы А.С. Макаренко в деятельности ВТК. – М., 1991.
11. Жигарев Е.С. Криминологическая характеристика несовершеннолетних и организация их правового воспитания. – М., 1990.
12. Кле М. Психология подростка. – М.:Педагогика, 1991.
13. Колесов Д.В. Предупреждение вредных привычек у школьников. – М.:Педагогика,1982.
14. Кочетов А.И., Верницкая Н.Н. Работа с трудными детьми. – М.: Просвещение, 1986.
15. Криминология. – М., 2000.
16. Крутецкий В.А. Психология обучения и воспитания школьников. – М., 1976.
17. Мясищев В.Н. Трудные дети в массовой школе. – Д., 1993.
18. Новоселова А.С. Специфика воспитательной работы с педагогически запущенными подростками. – Пермь: ПГПИ, 1982.
19. Нравственное развитие младших школьников в процессе воспитания. – М., 1987.
20. Овчарова Р.В. Практическая психология в начальной школе. – М., 1998.
21. Овчарова Р.В. Технологии практического психолога образования. – М., 2000.
22. Семенов В.Д. Педагогика среды. – Екатеринбург, 1993.
23. Трудный подросток: причины и следствия / Под редакцией Татенко В. А. - Киев, 1985
24. Фельдштейн Д. И. Психология воспитания подростка. – М. :Знание, 1978
25. Трубицина Э.М. Возрастные особенности несовершеннолетних и молодых правонарушителей и определение мер воздействия на них в некоторых странах Восточной Европы.// Воспитание школьника, 1998, №2, С.47-48.
26. Хижченко Л.С. Положение в классе младших школьников с отклонениями в поведении: Психологическое изучение трудновоспитуемости школьников и несовершеннолетних правонарушителей. – М., 1984.
27. Шляпочников А.С. Социально-экономические предпосылки основы предупреждения преступности.
28. Яковлев А.М. Преступность и социальная психология. – М., 1986.
29. Очарова Р.В. Психологическое сопровождение родительства. - М. 2003
30. . Пезешкиан Н. Позитивная семейная психотерапия: семья как терапевт. М., 1993
31. Пиаже Ж. Избранные психологические труды. - М., 1994.
32. Практикум по возрастной психологии / Под ред. Головей Л.А., Рыбалко Е.Ф. - СПб, 2001
33. Психодиагностика: Конспект лекций/Сост. Посохова С. Т. - М., 2004
34. Семья. Социально - психологические и этические проблемы:Справочник / Зацепин В. И. И д.р. Киев, 1990
35. . Смелзер Н. Социология. - М.: Феникс, 1994. 16. Современный словарь по психологии. - Мн., 1998.
36. Смирнова Е. О., Быкова М. В. Структура и динамика родительского отношения //Вопросы психологии. 2000 № 3
37. Социальная педагогика:Курс лекций/Под общей ред. М.А. Галагузовой. - М., 2000
38. Социальная психология // Под редакцией Петровского А.В. - М., 1987.
39. Социальная психология в трудах отечественных психологов. Хрестоматия. - Санкт-Петербург, 2000.
40. Социология семьи:Учебник/ Под.ред. проф. А. И. Антонова.-2-е изд. - М., 2005
41. Столин В. В. Психологические основы семейной терапии // Вопросы психологии. 1982 №4
42. Терентьева А. В. Особенности развития ребенка в алкогольной семье и возможности реабилитационной работы //Семейная психология и семейная терапия. 1998 №3
43. Ткачева В.В. Гармонизация внутрисемейных отношений: папа, мама, я - дружная семья. Практикум по формированию адекватных внутрисемейных отношений. - М., 2000
44. Целуйко В. М. Вы и ваши дети. Психология семьи. - Ростов н/Д, 2004
45. Шакурова М. В. Методика и технология работы социального педагога: Учеб. пособие. - М.. 2002г.
46. Харчёв А.Г. «Социология воспитания». – М., 1990.
47. . Шапиро Б.Ю. «Психология семейных отношений». - М., 1992.
48. Шеффер Ч., Керри Л. Игровая семейная психотерапия. Спб, 2000
49. Шнейдер Л.Б. Психология семейных отношений. Курс лекций. - М., 2000.
50. Шульга Т.И., слот В. Спаниярд Х. Методика работы с детьми «группы риска». М., 1999
51. Эйдемиллер Э.Г., Добряков И.В., Никольская И.Н. Семейный диагноз и семейная психотерапия. Учебное пособие для врачей и психологов. - СПб. 2003
52. Эйдемиллер Э.Г., Юстицкий В. Психология и психотерапия семьи. СПб, 1999
53. Эйдемиллер Э.Г., Юстицкий В. Семейная психотерапия. Л., 1990
54. Энциклопедия социальной работы / Под ред. Л. Э. Кунельского и М.С. Мацковского. М., 1994
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.