У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Аналіз доходів та видатків державного бюджету України
Количество страниц 25
ВУЗ КПИ
Год сдачи 2014
Содержание ЗМІСТ

Вступ 3
Розділ 1 Доходи та видатки державного бюджету як економічна категорія 5
1.1 Економічна сутність доходів та видатків державного бюджету 5
1.2.Джерела доходів 8
1.3.Розмежування доходів та видатків між ланками бюджетної системи 11
Розділ 2. Аналіз доходів та видатків державного бюджету України 16
Висновки 22
Список використаних джерел 24






ВСТУП

Соціально – економічний розвиток України, доходи місцевих бюджетів, державних цільових (позабюджетних) фондів, добробуту життя народу нашої країни багато в чому залежить від суми доходів і витрат державного бюджету. Перед різними гілками влади нашої держави поставлено завдання щодо суттєвого підвищення рівня життя населення нашої держави. Виконання цього завдання багато в чому залежить від наявності грошових ресурсів, які є в розпорядженні держави, а зокрема коштів державного бюджету України. Першорядне значення та особливу актуальність в сучасних умовах господарювання має розгляд питання доходів і видатків державного бюджету України, їх оцінка за останні роки.
Аналіз досліджень і публікацій. Вивчення літературних джерел показує, що питання доходів і видатків державного бюджету України розглядалися в наукових працях Васенка В.К., Василика О.Д., Князева В.Г. і інших видатних вчених – економістів. Але названі проблеми залишаються відкритими. Вони потребують подальших досліджень, розробок особливо в теперішній час. Для значного покращення рівня життя народу України необхідно збільшувати доходи державного бюджету України .
Метою роботи є аналіз результативності надходження та витрачання бюджетних коштів протягом останніх років для визначення ефективності прийняття стратегічних рішень у сфері державних доходів в Україні та розробки заходів щодо підвищення їх ефективності, оцінки доходів та видатків державного бюджету за останні роки; розробки напрямків збільшення ресурсів, які має в своєму розпорядженні держава, а зокрема коштів державного бюджету.
Досягнення мети ґрунтується на виконанні таких завдань:
- розкрити сутність та джерела формування доходів держави;
- розглянути порядок розмежування доходів та видатків між ланками бюджетної системи;
- ознайомитись з правовим регулюванням формування держбюджету в Україні;
- проаналізувати доходи та видатки державного бюджету України;
- виявити проблеми формування дохідної частини державного бюджету України;
- сформувати пропозиції щодо зміцнення дохідної частини державного бюджету в Україні.
Об`єктом дослідження є доходи та видатки державного бюджету України і особливості їх розподілу.
Предметом дослідження є теорія і практика формування доходів та видатків державного бюджету в Україні.
Методологічну основу дослідження становлять фундаментальні положення теорії фінансів, праці вітчизняних і зарубіжних учених з питань фінансів, бюджету, податків, державного регулювання економіки, бюджетного унітаризму і проблем функціонування міжбюджетних відносин для забезпечення гармонійності бюджетної системи.
Дослідження проведене з використанням низки методів наукового пізнання: теоретичного узагальнення; наукової абстракції; історичного і логічного; порівняння та статистичного; аналогії, аналізу та синтезу, індукції і дедукції.
Інформаційною базою дослідження слугували законодавчі та нормативно-правові акти, що регламентують бюджетний процес в Україні, статистичні матеріали Державної служби статистики України, Рахункової палати України, Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України, матеріали міжнародних фінансових організацій, публікації в періодичних виданнях та матеріали науково-практичних конференцій з питань формування доходів державного бюджету України.
Список литературы ВИСНОВКИ

Економічний зміст бюджету та його ланок розкривається в процесах формування та розподілу грошових ресурсів, які за своєю сутністю дуже різноманітні й охоплюють усі рівні державного управління. Рух валового внутрішнього продукту на всіх стадіях – від створення до споживання здійснюється за допомогою грошових фондів. Тому залежно від того, як відбувається процес мобілізації та використання бюджетних коштів, як це впливає на формування в кінцевому підсумку фондів споживання та нагромадження визначається роль бюджету в управлінні економікою. У зв’язку з цим важливе значення постійне удосконалення системи мобілізації доходів бюджету, краще використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів.
Дослідження проблем формування доходної частини Державного бюджету України викликає інтерес, насамперед тому, що саме бюджет характеризує рівень економічного розвитку країни, і завдяки правильному здійсненню бюджетного процесу забезпечується економічна і соціальна стабільність та належний життєвий рівень населення. Через державний бюджет органи державної виконавчої влади здійснюють реалізацію державної внутрішньої і зовнішньої політики, державне регулювання і стимулювання економіки, фінансування соціальної політики з врахуванням довгострокових інтересів країни. Збільшення асигнувань з державного бюджету сприяє зростанню сукупного попиту в економіці і, відповідно, збільшенню випуску продукції і зайнятості. Наведене свідчить про актуальність досліджуваної теми.
Одним з основних інструментів державного регулювання соціально-економічних процесів в ринкових умовах є бюджет. Формування бюджету належить до відання органів державної виконавчої влади, які згідно з основними напрямами бюджетної політики визначені відповідно Верховною Радою України. Ці органи відповідають також за виконання бюджету та контроль за цільовим, економічним і ефективним використанням виділених бюджетних коштів. За допомогою державного бюджету здійснюється різнобічний регулюючий вплив на ринкові відносини та процес розширеного відтворення. Бюджетна система є тією організаційною основою, що дозволяє наукове обгрунтування раціональної й ефективної системи впливу фінансів на підвищення продуктивності суспільного виробництва.
Аналіз виконання доходної частини бюджетів останніх років переконливо свідчить про те, що прогнозування доходів бюджетів в Україні має досить невисокий рівень достовірності. Про це переконливо свідчить невиконання плану надходжень до загального фонду і перевиконання плану надходжень до спеціального фонду бюджету, так само, як і виконання більшості місцевих бюджетів і невиконання державного. На мою думку, останнє є одним з головних недоліків бюджетної політики нашої держави. З огляду на це найголовнішим завданням сьогодення в бюджетній сфері є створення науково-обґрунтованої методологічної бази прогнозування доходів та видатків бюджетів усіх рівнів.
Державний бюджет потребує насамперед чіткого правового оформлення, адже він тісно пов’язаний з правовими відносинами. Проте, як свідчить аналіз чинного законодавства в Україні, упродовж останніх років у сфері державних фінансів ми маємо повну відсутність правових гарантій з боку держави.
Таким чином, сконцентровані в бюджеті кошти призначаються для здійснення державної соціально-економічної політики, забезпечення оборони і безпеки держави. За допомогою бюджету виконуються державні та місцеві програми з розвитку і успішного функціонування галузей економіки з проведення конверсії військово-промислового комплексу, охорони здоров’я, зміцнення науково-технічного потенціалу і культури, покращення матеріального становища населення та окремих його груп, підтримки соціально-економічного розвитку регіонів, тому досить важливим питанням є реальне визначення його дохідної та повне виконання.







СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Бюджетний Кодекс України від 8 липня 2010 року №2456-IV.
2. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997р №280/97-ВР
3. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку перерахування міжбюджетних трансфертів» від 15 грудня 2010 р.№1132
4. Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання розподілу обсягуміжбюджетних трансфертів». від 8 грудня 2010 р. №1149 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // zakon. rada. gov. Ua
5. Проект Закону про Державний бюджет України на 2012 рік № 9000 від 15.09.2011
6. Бак Н. Стимули як інструменти механізму регулювання міжбюджетних відносин [Текст] / Н. Бак // Світ фінансів. – 2009. – №2(19). – С. 48-56.
7. Бабак Л.В. Реформування міжбюджетних відносин в Україні Л. В. Бабак, О. П. Олексійчук // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки [Електронний ресурс]. – 2008. – №6. Т.2. – С. 109-111.
8. Богдан Т.П. Управління державним бюджетом і макрофінансові ризики в економіці України / Т.П. Богдан // Фінанси України. – 2011. - №1. – С.13-22.
9. Бондарук Т.Г. Ефективність трансфертної політики в системі міжбюджетних відносин / Т. Г. Бондарук // Актуальні проблеми економіки. – 2008. – №5. – С. 146-153.
10. Буряченко А. Стан і перспективи фінансової взаємодії бюджетів [Текст] / А. Буряченко // Ринок цінних паперів України. – 2009. – №9-10. – С. 33-40.
11. Бюджетна система: навч. посіб. / К. М. Владимиров, Л. О. Абсава, Л. В. Владимирова, Т. К. Мінза. – К. : Кондор, 2009. – 220с.
12. Волосенко Т.А. Особливості виконання Державного бюджету України / Т.А. Волосенко // Наукові праці НДФІ. – 2010. - №2. – С.63-68.
13. Демків О. І. Напрями подальшого удосконалення міжбюджетних відносин / О. І. Демків // Фінанси України. – 2007. - № 1. – С. 153.
14. Довгалюк В.І. Міжбюджетні трансферти в Україні: стан та перспективи розвитку/ В. І. Довгалюк // Вісник Хмельницького національного університету.Економічні науки. – 2005. – №4.Ч.2,Т.1. – С. 84-86.
15. Дробот І. Основні засади формування концепції гарантування місцевого самоврядування / І. Дробот // Вісник Національної академії державного управління. – 2006. - № 3. – С. 149.
16. Дрондель Т. Механізм удосконалення системи міжбюджетних відносин в Україні / Т. Дрондель // Економіка та підприємництво. Держава та регіони. – 2007. – №4. – С. 269-274.
17. Жемеренко Є.В. Використання коштів місцевих бюджетів України // Фінанси України. – 2005. - № 1. С. 10-15.
18. Зайчикова В.В. Місцеві фінанси України та європейських країн. – К.: НДФІ, 2007. – 299 с.
19. Кобилецька О.Ф. Вдосконалення трансфертної політики як однієї із засад стимулювання місцевого самоврядування щодо формування їх дохідної частини / О. Ф. Кобилецька // Інвестиції : практика та досвід. – 2009. – №24. – С. 32-35.
20. Колісник О. Асиметрія територіального розвитку і міжбюджетні відносини: вплив на стан бюджетної безпеки України/ О. Колісник // Світ фінансів. – 2008. – №3 (16). – С. 64-72.
21. Кузьменко О. Вплив категорії "бюджет" на концептуальні засади сутності міжбюджетних відносин: теоретичні питання / О. Кузьменко // Підприємництво, господарство і право. – 2009. – №12. – С. 63-67.
22. Кузьменко О. А. Значення оптимізації міжбюджетних відносин для держави та регіонів (організаційно-правовий аспект) / О. А. Кузьменко // Форум права. – 2009. – № 1. –С. 281–287 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua
23. Кудряшов, В.П. Курс фінансів: навч. посіб. / В. П. Кудряшов. – К. : Знання, 2008. – 431с.
24. Лістрова С. Новий Особливості у структурі дохідної частини Державного бюджету України / С. Лістрова // Все про бухгалтерський облік. – 2010. - №104 – С.48-53.
25. Набедрик Н. Міжбюджетні відносини сьогодні та у перспективі / Н. Набедрик // Казна України. – 2009. – №2. – С. 15-20.
26. Салямон-Міхєєва К. Міжбюджетні відносини як фінансовий механізм держави / К. Салямон-Міхєєва // Економіка. Фінанси. Право. – 2009. – №3. – С. 19-25.
27. Семенова О. Стратегія реформування міжбюджетних відносин/ О. Семенова // Економіка та держава. – 2008. – №5. – С. 80-83.
28. Юшко, С.В. Організація міжбюджетних відносин в Україні: стан, проблеми і перспективи/ С. В. Юшко // Фінанси України. – 2009. – №1. – С. 86-97. http://www.lib.ua-ru.net/inode/p-2/38336.html
29. Баранова В. В. Розвиток міжбюджетних відносин в Україні: дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Харківський національний ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2005.
30. Офіційний сайт Рахункової палати України [ сайт http://www.ac-rada.gov.ua ]
31. Офіційний сайт Державного Казначейства України - www.treasury.gov.ua
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
50





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.