У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Парламентський контроль
Количество страниц 120
ВУЗ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА
Год сдачи 2014
Содержание ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………………………………… 3
Розділ 1. Теоретичні аспекти парламентського контролю
1.1. Поняття та правова природа парламентського контролю ………………… 7
1.2. Правове регулювання парламентського контролю в Україні: поняття, ознаки, класифікація………………………………………………………………
12
1.3. Парламентський контроль в системі функцій Верховної Ради України: ознаки, функції…………………………………………………………………….
23
Висновки до розділу 1…………………………………………………………… 36
Розділ 2. Загальна характеристика парламентського контролю в Україні: питання теорії та практики
2.1. Принципи парламентського контролю: поняття та види…………………. 39
2.2. Класифікація парламентського контролю: критерії поділу та види……… 48
2.3. Форми парламентського контролю…………………………………………. 56
Висновки до розділу 2…………………………………………………………… 70
Розділ 3. Парламентський контроль: проблеми та шляхи підвищення ефективності
3.1. Світовий досвід здійснення парламентського контролю …………………. 72
3.2. Напрямки удосконалення парламентського контролю в Україні………… 91
Висновки до розділу 3 ………………………………………………………….. 103
Висновки…………………………………………………………………………. 105
Список використаних джерел………………………………………………….. 111







Вступ
Актуальність теми. Із становленням незалежної Української держави у 1990 p. розпочинається формування парламенту – Верховної Ради України – на демократичних засадах. Відновлення правової природи парламентаризму, встановлення відповідності діяльності парламенту його функціям та повноваженням як інституту народовладдя зумовили необхідність активного дослідження зазначених питань. Парламентаризм як суспільне явище і як форма парламентського правління є вагомим надбанням цивілізації. Непересічне значення парламентаризму полягає в тому, що він безпосередньо пов'язаний із запровадженням представницької влади та з ідеєю верховенства парламенту в системі влади, яка зумовлюється принципами представницької демократії, народного суверенітету, паритету прав людини і держави.
Контроль, що здійснюється парламентом, як представницьким органом народу України, маючи провідне значення, відіграє все більш вагому роль у реалізації встановленого в Конституції України (ст.3) принципу відповідальності держави перед людиною і суспільством за свою діяльність. Він набуває все більшого значення також і як невід’ємна складова механізму стримувань і противаг у діяльності владних органів Української держави.
Контрольна функція Верховної Ради України є досить широкою за напрямами її здійснення і дуже розмаїтою за формами реалізації. В Україні існує розгалужена система суб'єктів парламентського контролю: парламентські комітети, народні депутати України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, та ін. Проте, практична реалізація парламентом контрольної функції не відзначається високою ефективністю. Дослідження показало, що причинами зазначеного є: недостатність системних вітчизняних досліджень з проблем теорії парламентського контролю; те, що процес формування контрольної функції парламенту ще не можна визнати завершеним; відсутність достатнього досвіду та напрацьованої практики контрольної діяльності парламенту України в нових соціально-економічних та політичних умовах; невирішеність багатьох проблем, що пов'язані із недосконалістю законодавчої регламентації цієї функції парламенту; недостатнє використання існуючими організаційними структурами парламенту своїх контрольних повноважень.
Необхідно особливо підкреслити, що у вітчизняній науці конституційного права не існувало системного, комплексного дослідження з проблем теорії парламентського контролю, залишалися не розробленими фундаментальні основи теорії контрольної функції парламенту.
Таким чином, необхідність науково-теоретичної розробки питань контрольної функції Верховної Ради України зумовлена: недостатністю системних вітчизняних досліджень з проблем теорії парламентського контролю; відсутністю науково-обґрунтованої фундаментальної теорії парламентського контролю; потребами юридичної практики і завданням розвитку законодавства.
Ціла низка питань, що стосуються контрольних повноважень Верховної Ради України, залишається дискусійною. Проблеми парламентського контролю частково висвітлюються у роботах, присвячених механізму стримувань і противаг, конституційно – правовій відповідальності вищих органів держави, взаємовідносинам виконавчої і законодавчої гілок влади тощо. На сьогодні відсутнє комплексне конституційно-правове дослідження питання парламентського контролю на монографічному рівні. Саме цим і обумовлено вибір теми роботи як об’єкта наукового аналізу.
Суттєве значення для розробки теоретичних положень роботи мають праці таких українських вчених: В.Б.Авер’янов, С.Е. Базилевич, В.К. Дябло, А.П.Заєць, В.М. Кампо, А.М.Колодій, В.В.Копейчиков, О.Л. Копиленко, П.Ф. Мартиненко, О.М. Мироненко, Л.Т. Кривенко, М.П. Орзіх, В.Ф. Погорілко, П.Б. Стецюк, В.Я. Тацій, Ю.М. Тодика, Є.А. Тихонова, О.Ф. Фрицький, В.В. Цвєтков, М.В. Цвік, В.М. Шаповал, Ю.С. Шемшученко, Л.П. Юзьков та інші. Проблеми парламентського контролю в цілому та окремі її аспекти досліджували такі зарубіжні вчені: С.А. Авакьян, М.В.Баглай, О.Бланкенагель, С.В. Боботов, Н.О. Боброва, М.В. Вітрук, Б.С. Ебзєєв, Р.В. Єнгібарян, Є. Зв’єжховскі, Г. Зємба-Залуцка, Д. Зрєб’єц, Л.В. Лазарєв, О.О. Кутафін, В.О. Лучин, Ж.І. Овсепян, С. Саган, Т.Я. Хабрієва, В.Є. Чіркін, Ю.Л. Шульженко та інші.
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є наукова розробка і системний аналіз парламентського контролю в Україні: питання теорії та практики.
Для досягнення визначеної мети в роботі поставлено такі завдання:
- визначити поняття та правову природу парламентського контролю;
- визначити систему правового регулювання парламентського контролю;
- охарактеризувати парламентський контроль в системі функцій Верховної Ради України;
- з’ясувати систему принципів парламентського контролю;
- дослідити особливості класифікації парламентського контролю;
- виявити й проаналізувати особливості форм та механізму парламентського контролю;
- проаналізувати світовий досвід здійснення парламентського контролю;
- розробити науково обґрунтовані пропозиції щодо напрямків удосконалення парламентського контролю в Україні.
Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що складаються в сфері парламентського контролю в Україні.
Предметом дослідження є парламентський контроль як функція Верховної Ради України, вітчизняна нормативна база, що становить правову основу здійснення парламентського контролю.
Методи дослідження. В дослідженні застосовані загальнонаукові прийоми досліджень, основним серед яких є діалектичний метод пізнання державно-правових явищ та сукупність спеціальних методів. Загальнонауковий діалектичний метод дав дає можливість проаналізувати інститут парламентського контролю у динаміці його становлення і розвитку. Використання системного методу дозволило визначити види, принципи, форми парламентського контролю; системно-структурного і формально-логічного - виділити та дослідити чинники, які впливають на становлення і розвиток законодавства у сфері парламентського контролю та його реалізацію; порівняльно-правового - порівняти нормативно-правове регулювання парламентського контролю в зарубіжних країнах. Застосування історико-правового методу дало можливість дослідити еволюцію контрольної функції парламенту, процес її становлення і розвитку в діяльності Верховної Ради України, розвиток законодавства та практики реалізації парламентського контролю в нашій державі на різних історичних етапах. Використання методу тлумачення норм дало можливість з'ясовувати та роз'яснювати зміст правових норм, що регламентують повноваження Верховної Ради України з парламентського контролю.
Наукова новизна роботи полягає у тому, що в результаті проведених досліджень в роботі сформульовано наукові основи парламентського контролю в Україні, розроблені питання теорії контрольної функції парламенту, визначено концептуальні підходи, форми і засоби подолання існуючих недоліків у реалізації парламентом України контрольної функції.
Теоретичне та практичне значення одержаних результатів зумовлюється актуальністю та новизною піднятих у дослідженні проблем та полягає у можливості застосування його результатів: - у науково - дослідницьких цілях - для подальших розробок теорії парламентського контролю в Україні; - у правотворчій роботі вони можуть бути враховані як теоретичний матеріал при розробці i прийнятті законів України, що визначають конституційно-правові засади парламентського контролю; - у правозастосуванні - для оптимізації форм i методів діяльності суб’єктів парламентського контролю; - у навчальному процесі - при пiдготовцi вiдповiдних роздiлiв пiдручникiв і навчальних посiбникiв з конституційного права та процесу України, у викладанні курсу конституційного права та процесу України, у науково - дослідницькій роботі студентів та ін. Практичне значення дослідження також полягає в тому, що його основні положення можуть бути використані в роботі суб'єктів парламентського контролю.
Структура та обсяг роботи. У відповідності до мети та завдань дослідження робота складається із вступу, трьох розділів, які містять вісім підрозділів, висновків, списку використаної літератури.
Список литературы Висновки
Проведене дослідження парламент¬ського контролю в Україні дає підстави зробити наступні висновки:
1. Функція контролю відіграє визначальну роль у здійсненні державної влади. Вона є складовою функцією майже всіх органів державної влади, виступаючи, в одних випадках – пріоритетною, в інших – центральною, а в окремих – навіть способом чи формою їхньої діяльності. Контроль відіграє надзвичайно велику роль та має визначальне значення у реалізації конституційного принципу відповідальності держави, в особі її органів, перед людиною і суспільством за свою діяльність. Провідне становище парламенту України у державному механізмі, його правовий статус як представницького органу всього народу України і єдиного органу законодавчої влади в державі, обумовлює особливе значення парламентського контролю в системі державного контролю. Парламентський контроль – це передбачений Конституцією та законами України вид діяльності парламенту, народних депутатів та утворених парламентом органів, який полягає в одержанні інформації, її аналізі, здійсненні у визначених законом формах засобів реагування задля запобігання порушенням Конституції, законів України, інших нормативно-правових актів та притягнення до конституційно-правової відповідальності за їх порушення. Парламентський контроль - це конститу¬ційно визначена функція парламенту. Реалізація функції парламентського контролю, як й інших функцій парламенту, здійснюється через певні процедури, чітке дотримання яких є обов'язковим як для парламенту, так і для всіх інших суб'єктів правовідносин з парламентського контролю. Здійснення таких процедур реалізується через певні стадії. З огляду на те, що між всіма діями, які здійснюються при реалізації Верховною Радою України контрольної функції, існує тісний взаємний зв'язок, що обумовлено єдиними завданнями і метою щодо здійснення парламентського контролю, уявляється можливим запропонувати іменувати діяльність по здійсненню парламентського контролю парламентським контрольним процесом, який є одним з видів реалізації норм права через їх застосування державним органом.
Під парламентським контролем слід розуміти одну з основних функцій Верховної Ради України, юридична природа якої визначається тим, що парламент у цілому (його органи та по¬садові особи) перевіряє діяльність усіх суб'єктів суспільних відно¬син, діяльність яких регулюється законодавчими актами парламе¬нту (у тому числі органів виконавчої влади та посадових осіб), з метою перевірки її відповідності законодавству України, усунення виявлених у результаті такої перевірки порушень, попередження можливих невідповідностей та встановлення відповідальності за діяльність (бездіяльність).
Теорія і практика свідчать, що парламентський контроль становить важливий елемент механізму стримувань і противаг у взаємодії із різними гілками влади, що забезпечує найбільш оптимальну побудову державного механізму країни і ефективну його діяльність.
2. Контрольна функція притаманна парламентам всього світу. В діяльності Верховної ради України, як і в парламентах інших країн, повноваження щодо здійснення контрольних функцій, насамперед визначені в Конституції, відповідно до якої єдиному законодавчому органові держави надано право безпосередньо або через визначені Основним Законом органи без будь-якого доручення здійснювати парламентський контроль, який є вищою формою державного контролю. Контрольні повноваження Верховної Ради України (її органів та посадових осіб) визначені в Конституції України (ст. 85, ст. 89, 98, 101) та інших нормативно-правових актах, зокрема Законі України «Про Регламент Верховної Ради України», За¬коні України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини», Законі України «Про статус народного депу¬тата України», Законі України «Про Рахункову палату», низці інших законодавчих актів, які регламентують окремі види контролю тощо. Так, Конституція України (п. 4, 13, 14, 33 ст. 85, ст. 98, 100) визначає порядок формування парламенту, його структуру, повноваження, основні засади організації діяльності Верховної Ради України, в тому числі встановлює порядок організації і функціонування комітетів, тимчасових спеціальних і слідчих комісій, визначає основи здійснення парламентського контролю. Консти¬туцією визначено, що парламент здійснює контроль у таких сфе¬рах: за виконанням Державного бюджету (п.4 ст.85, ст.ст. 96, 97); за використанням коштів Державного бюджету (ст.98); за діяльніс¬тю Кабінету Міністрів (пп. 11, 13 ст.85, ст.87); за використанням іноземних позик (п.14 ст.85) тощо.
3. Функції Верховної Ради України – це основні напрями та види діяльності даного органу державної влади, в яких має свій вираз сутність, зміст та соціальне призначення парламенту, як провідної структурно-організаційної складової частини механізму української держави, представницького органу всього народу України, що здійснюються відповідно до визначеної Конституцією і законами України його компетенції. Функції парламенту тісно взаємопов'язані між собою і в сукупності становлять цілісну систему діяльності парламенту. Кожна із функцій відіграє самостійну роль у діяльності Верховної Ради, але між ними існує тісний зв'язок і взаємодія, які обумовлюються і визначаються єдністю мети і завдань її діяльності. Функція парламентського контролю – це одна із основних функцій Верховної Ради України, що охоплює всі напрями і види її контрольної діяльності, реалізується у визначених Конституцією та законами України межах і проявляється у здійсненні парламентом юридично значимих діянь, спрямованих на визначення ступеню відповідності діяльності та правових актів підконтрольних суб'єктів законам України, шляхом виявлення, отримання, аналізу, узагальнення отриманих даних, інформації з питань контролю, її оцінки на основі співставлення із приписами закону, та, при виявленні порушень, – застосуванні встановлених у законодавстві санкцій та інших заходів впливу щодо усунення виявлених порушень та запобігання їх у майбутньому. Зміст контрольної функції Верховної Ради України, як і будь-яких функцій органів державної влади, обумовлений і визначається насамперед основними напрямами та видами контрольної діяльності парламенту.
4. В основу діяльності парламенту по здійсненню контрольної функції покладені передбачені у законодавстві основні принципи його функціонування. Проведений аналіз основних принципів здійснення Верховною Радою України функції парламентського контролю у їх взаємозв'язку із загальними принципами діяльності парламенту дав підстави для висновку, що зазначені групи принципів тісно пов'язані між собою і взаємодоповнюють один одного. Дослідження показало, що до основних принципів, на основі яких здійснюється функція парламентського контролю, необхідно віднести наступні: принцип безпосереднього здійснення парламентом контрольної функції; принцип системності парламентського контролю; принцип обов'язковості парламентського контролю; принцип звітності перед парламентом органів, що уповноважені на здійснення парламентського контролю; принцип парламентської відповідальності уряду; принцип забезпечення конституційних прав і свобод людини і громадянина; принцип контролю при вирішенні кадрових питань.
5. Парламентський контроль можна класифікувати на види залежно від критеріїв: за характером взаємовідносин контролюючого суб’єкта з підконтрольним об’єктом - внутрішній (внутрішньо парламентський), зовнішній; за часом проведення: попередній, поточний, наступний; за наслідками: інформаційний, юридичний, політичний; за суб’єктами: безпосередній, опосередкований; за типами процедур: без санкцій, із санкціями; за рівневоорганізаційною формою: державний, громадський; в залежності від суб’єктів, що його здійснюють - контроль, що здійснюється Верховною Радою України, її робочими органами, народними депутатами, спеціалізованими парламентськими інституціями.
6. Форма парламентського контролю – це зовнішній прояв змісту контрольної діяльності парламенту в його конкретних контрольних діях, обумовлений повноваженнями парламенту, які встановлені в Конституції і законах України, що визначають порядок контрольної діяльності парламенту та юридичні її наслідки. На основі вивчення відповідної наукової літератури, Конституції України, визначені наступні основні форми парламентського контролю в Україні: депутатські запити; депутатські звернення; скликання позачергових сесій Верховної Ради України; парламентські слухання; парламентські розслідування; звіти Кабінету Міністрів України з бюджетно-фінансових та інших питань його діяльності; дні Уряду України; резолюція недовіри Кабінетові Міністрів України; звіти, доповіді органів, що формуються безпосередньо парламентом або за його участю; імпічмент щодо президента України; контрольна діяльність комітетів, тимчасових спеціальних та слідчих комісій парламенту; діяльність Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; контрольна діяльність Рахункової палати. Таким чином, законодавством України передбачено комплекс правових форм, що забезпечують парламенту України можливість ефективно здійснювати функцію контролю.
7. Аналіз контрольних функцій парламентів різних країн свідчить про їх залежність від форми правління – парламентської, президентської чи змішаної. Як правило, у парламентських республіках депутати можуть висловлювати вотум недовіри уряду, що призводить до його відставки. Проте при такій формі правління можливий і розпуск парламенту. У свою чергу, президентська форма правління характеризується наявністю парламентського контролю, який здійснюється переважно у формі комітетських слухань і комітетських розслідувань. Відставка уряду за результатами комітетських слухань чи розслідування не наступає, але за неповагу до парламентаріїв чи надання неправдивих свідчень можливе притягнення винних до кримінальної відповідальності. При цьому слід зауважити, що уряд не має жодного впливу на парламент, розпуск парламенту також не передбачено. При змішаній формі правління має місце і відповідальність уряду перед парламентом, і можливість розпуску парламенту, і парламентський контроль у формі парламентських чи комітетських слухань і розслідувань. Незважаючи на такі відмінності, для держав з різною формою правління притаманні й певні спільні чи подібні форми парламентського контролю.
8. Таким чином, на відміну від інших видів державного контролю, парламентський контроль одночасно виступає і як вид державного контролю, і як вид контролю, який здійснюється народом України через його представницький орган – Український парламент. Зазначене дало підстави для висновку, що парламентський контроль відіграє визначальну роль і займає провідне місце в системі державного контролю в Україні. Він відрізняється багатоспрямованістю, охоплює всі основні сфери життєдіяльності суспільства і держави, стратегічні напрямки діяльності всіх органів державної влади. Усвідомлення необхідності розвитку та підвищення ефективності й дійовості парламентського контролю з урахуванням конституційних повноважень Верховної Ради України, розширення її контрольних повноважень, вдосконалення форм і методів здійснення парламентом України контрольної функції стає усе більш важливим чинником у формуванні саме на його основі єдиної системи державного контролю в Україні.
Під час роботи над модернізацією політичної системи потрібно, зокрема, опра¬цювати питання щодо: - доцільності запровадження в українську практику такого інструменту парламентського конт¬ролю, як інтерпеляція; - посилення ролі парламентських комітетів у здійсненні парламентського контролю; - усунення вищезазначених прогалин щодо схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України. Урегулювання зазначених питань, очевидно, потребуватиме внесення відповідних змін до Ос¬новного Закону України, що зумовлює перспективність подальших досліджень інституту парламентсь¬кого контролю за діяльністю уряду. З процесуальної точки зору потрібно нормативно визначити не тільки порядок формування, створення й діяльності суб'єктів парламентського розслідування, а й чітко прописати їх повноваження і систему взаємодії з іншими органами державної влади та громадськістю. У нормах, що описують процес реалізації парламентського розслідування, мають бути вказані умови активації процесу, стадії його реалізації та конкретні умови та особливості реалізації методів парламентського розслідування, а також повинен бути описаний сам процес і юридичне значення отриманих в ході його результатів та можливі варіанти їх подальшого використання з метою забезпечення національної безпеки держави і суспільства.










Список використаних джерел

1. Мартинюк Р. Передумова успішного становлення парламентаризму // Юридична Україна. – 2009. - № 1. – С. 31-35.
2. Майданник О. Організаційно-правові форми здійснення парламентсько¬го контролю в Україні // Право України.- 2003.- №7. – С. 11.
3. Педак И.С., Рыжикова И.В. Тенденции представления категориального апарата "госу¬дарственный контроль" в теоретической рефлексии // Держава та регіони. Серія: Державне управління. - №2. – 2012. – С. 37-42.
4. Конституція України : від 28 черв. 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - № 30. - Ст. 141.
5. Майданник О. Питання теорії функцій парламенту України // Вісник Консти¬туційного Суду України. - 2006. - № 1. - С. 81-88.
6. Барабаш Ю. Г. Парламентський контроль в Україні: проблеми теорії та практики : автореф. дис. на здо¬буття наук. ступеня канд. юрид. наук : спец. 12.00.02 «Конституційне право» / Барабаш Юрій Григрович. - X., 2004. - 20 с.
7. Шаповал В. М. Контроль парламентський / В. М. Шаповал // Юридична енциклопедія. - К. : Вид-во «Українська енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 2001. - Т. 3.- С. 323-325.
8. Журавський В. С. Теоретичні та організаційно-правові проблеми становлення і розвитку українського парламентаризму : дис. ... д-ра юрид. наук : спец. 12.00.01 / Одеська юрид. акад. - Одеса, 2001. - С. 24.
9. Адміні¬стративне право України. Академічний курс : підруч.: у 2 т. Т. 1. Загальна час-тина / редколегія: В. Б. Авер'янов (голова). - К. : Юридична думка, 2011. - 584 с.
10. Скакун О.Ф. Теорія держави і права : підруч./ О. Ф. Скакун ; пер. з рос. - X. : Консум, 2011. -656 с.
11. Конституционное (государственное) право зарубежных стран : учеб¬ник : в 4 т. Т. 1-2 / отв. ред. Б. А. Страшун. - М., 2009. - 778 с.
12. Майданник О.О. Теоретичні проблеми контрольної функції парламенту України : автореф. дис. на здоб. наук. ступеня д-ра юрид. наук : спец. 12.00.02 «Конституційне право» / Майданник Олена Олексіївна. - К, 2008. - 39 с.
13. Андрійко О. Ф. Організапійно-правові проблеми державного контролю у сфері виконавчої вла¬ди : дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.07. - К, 1999. -390 с.
14. Залюбовська І. К. Парламентський контроль за діяльністю органів виконавчої влади як засіб за¬безпечення законності у сфері державного управління : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07. - Одеса, 2002. - С. 171.
15. Стародубова О. Поняття та функції парламентського бюджетного контролю // Право України. - - 2010. - № 3. – С. 20-25.
16. Ківалов С. Парламентський контроль в умовах державно-правової реформи в Україні / С. Ківалов, М. Орзіх // Юридический вестник. - 1999. -№ 4. - С. 68.
17. Коврякова Е. В. Парламентский контроль в зарубежных странах : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.02. - Москва, 2002. - С. 17.
18. Речицкий В. В. Свобода и государство. - Харьков, 2008. - С. 110; Зеленцов А. Б. Контроль за дея¬тельностью исполнительной власти в зарубежных странах. - М., 2009. - С. 8-64.
19. Барабаш Ю. Г. Парламентський контроль в Україні: моногр. - Х.: Легас, 2009. - 192 с.
20. Про Регламент Верховної Ради України: Закон України від 10 лют.2010 р. № 1861-VI // Відомості Верховної Ради України. - 2010. - № 14-15, № 16-17. - Ст. 133.
21. Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини: Закон України від 23 груд. 1997 p. № 776/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. - 1998. - № 20. - Ст. 99.
22. Про статус народного депутата України: Закон України від 17 листоп. 1992 p. № 2790-XII // Відомості Верховної Ради України. - 1993. - № 3. - Ст. 17.
23. Про Рахункову палату: Закон України від 11 лип. 1996 p. № 315/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. - 1996. -№ 43. - Ст. 315.
24. Мельченко В. I. Парламентський контроль за додержанням законодавства у сфері доступу до інформації // Право та безпека. - №1. - 2012. – С. 24-28.
25. Про комітети Верховної Ради України: Закон України від 4 квіт. 1995 p. № 116/95-ВР // Відомості Верховної Ради України. - 1995. - № 19. - Ст. 134.
26. Законотворчість: контрольні функції парламенту / [за ред., упоряд. Д. Ковриженка, Е. Рахімкулова]. - К : Заповіт, 2011. - 108 с.
27. Ківалов С.В. Парламентський контроль за діяль¬ністю органів виконавчої влади в Україні: історія, теорія, перспективи : монографія / С. В. Ківалов, І. К. Залюбовська. - О. :Юрид. л-ра, 2004. - 152 с.
28. Присяжнюк А.Й. Основні напрями парламентського контролю у сфері виконавчої влади // Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - № 1 (56). - 2012. – С. 20-26.
29. Снігур І. Й. Установчі повноваження Верховної Ради України щодо формуван¬ня державних органів // Публічне право. - № 1. - 2011. – С. 13-17.
30. Функції Верховної Ради України: критерії класифікації та види // Бюлетень Міністерства юстиції України. – 2003. – № 11. – С. 5-14.
31. Майданник О.О. Парламентський контроль в Україні / О.О.Майданник. – К.: 2004. – 320 с.
32. Назаренко Я.М. Номінаційна функція в системі функцій Верховної Ради України // Право і Безпека. - № 3 (35). - 2010. – С. 36-40.
33. Погорілко В. Ф. Функції українського парламенту. від номінального до реального // Віче. – № 2 (119). – 2009. – С. 17-20.
34. Ярмиш О.Н., Серьогін В. О. Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні. -X., 2009. – 320 с.
35. Верховна Рада України Інформаційний довідник / Авт –упор. В.О Зайчук, Ю В Ясенчук. -Вип 3. - К.: Парламентське вид-во. -2006. -264 с. – С. 180.
36. Сас О. Внутрішній парламентський контроль як складова організації роботи парламенту // Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради. - №2. – 2011. – С. 22-26.
37. Морман Вільям (Консультант ПСП, колишній член апарату Конгресу США) Контрольні повноваження парламенту: важливість різноманітних джерел інформації та аналізу [Електронний ресурс] / Вільям Морман. – Режим доступу: http://pdp.org.ua/index.php/2009-02-09-14-31-13/-i-/871-106-a2
38. Медведчук В. Державна влада в Украї¬ні: сучасний стан та перспективи розвитку // Право України. -2008. - № 4. - С. 2-6.
39. Основи конституційного права України : підручник / за ред. В.В. Копєйчикова. - К. :Юрінком Інтер, 2011. - 288 с.
40. Хмелько І. Парламентський контроль / Ірина Хмелько // Дослідження програми сприяння Парламенту України університету Індіани: [За заг. ред. Рахімкулова]. – К.: 2006. – С.52–66.
41. Андреева О.Б. Сутність та особливості парламентського контролю за діяльністю міліції // Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - № 1 (48). - 2010. – С. 27-30.
42. Майданник О.О. Контрольна функція українського парламенту щодо виконання Державного Бюджету України // Підприємництво, господарство і право. – 2006. – № 6. – С. 62-65.
43. Шаповал В. Парламентаризм в Україні: пошуки парадигми чи рух до нового // Віче.- 2007.- № 5.- С. 16-17
44. Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України «Про тимчасову заборону підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги та послуги громадського транспорту, що надаються громадя¬нам України» (справа про комунальні послуги) від 02.03.1999 р. № 2-рп/99 // Офіційний вісник України.- 26.03.1999.- № 10.- Стор. 61.
45. Горшенев В.М., Шахов И.Б. Контроль как правовая форма деятельности.- М.: Юр.лит., 2007.- С.88-106
46. Шестак В.С. Державний контроль в сучасній Україні (теоретико-правові питання): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Національний ун-т внутрішніх справ. — Х., 2002. -С. 9.
47. Корнилаева А. А. Теория парламентского контроля в контексте принципа разделения властей : Дис. …канд. юрид. наук.: 12.00.01. -Уфа,2002.-С.19-20.
48. Контролирующие органы и организации России: Компетенция и полномочия: Учебник для высш. и сред. юрид. учеб. зав. / Под ред. А.П. Гуляева.- М.: МАЭП, 2010.- С. 13-15
49. Рохлин В.И. Прокурорський надзор и государственный контроль: история, развитие, понятие, соотношение.- СПб.: Из-во „Юр. Центр Пресс”, 2011.- С. 94-95
50. Савченко Л.А. Правові проблеми фінансового контролю в Україні: Автореф. дис… д-ра. юрид. наук: 12.00.07 / Нац. юрид. акад. України. – Х., 2002.-С.8.
51. Воротіна Н.В. Правові засади контролю за дотриманням бюджетного законодавства України з боку Верховної Ради України та її комітетів // Держава та регіони. Сер. Право. — 2010. — Вип. 4. — С. 97-101.
52. Коваль Л. М. Aналіз діяльності Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини / Л. М. Коваль. — Х.: Права людини, 2010. — 240 с.
53. Шаповал В.М. Парламентаризм і законодавчий процес в Україні: [навч. посіб.] / В. М. Шаповал, В. І. Борденюк, Г. С. Журавльова. - К. : Вид-во УАДУ, 2000. - 216 с.
54. Журавльова Г. С. Форми та механізм парламентського контролю // Вісник Запорізького національного університету. - 2009. - №2. - С. 41-47.
55. Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України шостого скликання: Постанова Верховної Ради України від 4 грудня 2007 р. № 4-VI // Відомості Верховної Ради України. - 2007. - № 51. - Ст. 533.
56. Зеленцов А.Б. Контроль за деятельностью исполнительной власти в зарубежных странах: [учебное пособие] / А. Б. Зеленцов. - М. : Изд-во РУДН, 200. - 190 с.
57. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. Комітети Верховної Ради України. - http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/site/p_komitis
58. Lima Declaration of Guidelines on Auditiong Precepts / INTOSAI. General Secretariat. - Vienna, Austria, 1991.
59. State Audit in the European Union / National Audit Office. - London, 1996. – 259 р.
60. Парламентські слухання. - [Електронний ресурс] - Режим доступу : http://
www.rada.gov.ua/zakon/skl5/par_sl/sl1605107.htm
61. Предмети відання Комітету. - [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://komekolog.rada.gov.ua/komekolog/control/uk/publish/article?art_id=45297&cat_ id=45296
62. Про демократичний цивільний контроль над Воєнною ор¬ганізацією і правоохоронними органами держави: Закон України від 19 червня 2003 р. № 975-IV // Відомості Верховної Ради України. - 2003. - № 46. - Ст. 366.
63. Куракін О.М. Третьяченко М.О. Парламентський контроль:характеристика національної моделі // Вісник Запорізького юридичного інституту Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - №2. – 2010. – С. 53-58.
64. Комітети - основа діяльності законодавчих органів влади: Посібник / П. Кислий, Т. Браун та ін. - К.: Заповіт, 1997. - 98 с.
65. Шаповал В. Н. Сравнительное конституционное право. -К.: ИД «Княгиня Ольга», 2007. - 416 с.
66. Положення про Апарат Верховної Ради України, затверджене розпорядженням Голови Верховної Ради України від 31.05.2000 р.: станом на 15.09.2011 р. / Верховна Рада України [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua
67. Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р.: станом на 15.09.2011 р. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua
68. Кримінальний кодекс України від 05.04.2001 р.: станом на 15.09.2011 р. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua
69. Колесников В. Н. Парламентаризм и политическая стабильность в современной России / В. Н. Колесников. - Спб.: Изд-во «Гердо», 2010. - 176 с.
70. Слухання у комітетах Верховної Ради України. Процедура, коментарі, зразки документів: Практ. посіб. / Л. А. Андрієвська, Е. Р. Рахімкулов (відп. ред); Програма сприяння парламенту України. - 3-е вид., перероб. і доп. - К.: [Б. в.], 2007. - 67 с.
71. Слухання у Комітеті на тему «Антикорупційна політика і практика: проблеми законодавчого забезпечення» /Комітет Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією. - К.: СПД Москаленко О. М., 2009. - 96 с.
72. Слухання у комітетах Верховної Ради України. Процедура, коментарі, зразки документів: Практ. посіб. / відп. Ред. Л. А. Андрієвська, Е. Р. Рахімкулов; Програма сприяння парламенту України. - 2-е вид., доп. - К.: К. І. С., 2002. - 186 с.
73. Словська І. Є. Організація і проведення слухань у Комітетах Верховної Ради України // Актуальні проблеми політики. - №44. – 2012. – С. 211-219.
74. Мищак І. Деякі питання удосконалення контрольної функції парламенту // Наукові Записки Інституту Законодавства Верховної Ради України. - №3. – 2010. – С. 38-42.
75. Медвідь А. Б. Конституційно-правовий статус тимчасових комісій Верховної Ради України: Автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.02 / Київський національний ун-т внутрішніх справ.— К., 2008.— 16 с.
76. Болдырев С.В., Ребриш Б.Ю. Проблеми вдосконалення діяльності тимчасових слідчих комісій в України // Правничий Часопис Донецького Університету. - № 2(26). – 2011. – С. 172-181.
77. Парламентський контроль: українські реалії та світовий досвід. Матеріали науково-практичної конференції та пропозиції щодо вдосконалення законодавства. – К., 2005. – 122 с.
78. Кривенко Л. Парламент без парламентаризму? // Віче. – 1997. – № 4. – С. 13-32.
79. Орзіх М. П. Функціональна характеристика парламентського контролю в Україні / М. П. Орзіх // Парламентаризм в Україні: теорія та практика. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 10-й річниці з дня проголошення незалежності України та 5-й річниці з дня прийняття Конституції України. – К., 2001. – С. 436-441.
80. Політологічний енциклопедичний словник / упорядник В.П. Горбатенко; За ред. Ю.С.Шем-шученка; В.Д.Бабкіна; В.П. Горбатенка. - 2-е вид., доп. І перероб. - К.: Генеза, 2004. - 736 с.
81. Дослідження Програми сприяння Парламенту України університету Індіани. – К., 2006. – 100 с.
82. Современный парламент: теория, мировой опыт, российская практика / Под общ. ред. д.ю.н. Булакова О. Н. – М. : Изд-во Эксмо, 2005. – 319 с.
83. Малиновський В.Я. Словник термінів і понять з державного управління / В. Я. Малиновський. – Вид. 2-ге, доп. й перероб. – К.: Центр сприяння інституційному розвитку державної служби, 2005. – 254 с.
84. Керимов А.Д. О своеобразии государственной системы современной Франции / А.Д. Керимов // Государство и право. – 2001. – № 1.- C.71-75.
85. Sanchez de Dioz M. Patterns of Parliamentary Questioning in Europe. The cases of UK, France and Spain. Paper prepared for Presentation in the Second Conference on Parliamentary Accountability of the Standing Group on Parliaments of the European Consortium for Political Research, Paris, 12-14 March 2009. – Paris: Universite de Sciences Po, 2009. – 30 p.
86. Tools for Parliamentary Oversight: A Comparative Study of 88 National Parliaments / Written and Edited by Hironori Yamamoto. – Geneva: Inter-Parliamentary Union, 2007. – 82 с.
87. Muller W. Austria: Imperfect Parliamentarism but Fully-fledged Party Democracy / W.Muller // Delegation and Accountability in Parliamentary Democracies / Edited by K. Strom, W. Muller, T. Bergman. – New York: Oxford University Press Inc., 2003. – P. 221-252.
88. Damgaard E. Denmark: Delegation and Accountability in Minority Situations / E.Damgaard // Delegation and Accountability in Parliamentary Democracies / Edited by K. Strom, W. Muller, T. Bergman. – New York: Oxford University Press Inc., 2003. – P. 281-300.
89. Kelly R. Parliamentary Questions – Current Issues / R.Kelly, O.Gay. – London: Parliament and Constitution Centre, 2008. – 23 р.
90. Winter L., Dumont P. Belgium: Delegation and Accountability under Partitocratic Rule / L.Winter, P.Dumont // Delegation and Accountability in Parliamentary Democracies / Edited by K. Strom, W. Muller, T. Bergman. – New York: Oxford University Press Inc., 2003. – P. 253-280.
91. Самойлюк О. Проблеми законодавчої підтримки реформ та здійснення контролю за дотриманням законодавства / О. Самойлюк // Проблеми децентралізації: національний та міжнародний досвід. Збірник матеріалів та документів / Науковий редактор: М.Пухтинський. – К.: Атіка-Н, 2006. – С. 325-330.
92. Сорока С. Депутатські запити як форма парламентського контролю уряду в країнах єс: досвід для України // Наукові Записки Інституту Законодавства Верховної Ради України. - №3. – 2011. – С. 32-37.
93. Марченко В.В. Конституційно-правовий статус уряду в країнах ЄС (на прикладі Франції, Федеративної Республіки Німеччини, Іспанії): Монографія / В.В. Марченко. – К.: Алерта, 2010. – 216 с.
94. Слідчі функції парламенту: національний і зарубіжний досвід та напрями удосконалення. Інформаційно-аналітичне дослідження. – К.: Лабораторія законодавчих ініціатив, 2007. – 43 с.
95. Керимов А.Д. Парламентское право Франции / А.Д.Керимов. – М.: Норма, 2008. – 176 с.
96. Зарубежный опыт осуществления парламентского контроля // Аналитический вестник Государственной Думы РФ. – 2009. – Выпуск 2 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://iam.duma.gov.ru
97. Модернізація України - наш стратегічний вибір: щорічне Послання Президента України до Верховної Ради України. - К. : НІСД, 2011. - 432 с.
98. Riccardo Pelizzo, Rick Stapenhurst Tools for Legislative Oversight: An Empirical Investigation. World Bank Policy Research Working Paper 3388, September 2010 [Електрон. ресурс]. - Режим доступу : http://siteresources.worldbank.org/PSGLP/Resources/ToolsforLegislativeOversight.pdf
99. Висновок Конституційного Суду України у справі про внесення змін до статей 84, 85 та інших Конститу¬ції України від 14 бер. 2001 р. № 1-в/2001 // Офіц. вісн. України. - 2001. - № 12.
100. Про внесення змін до Конституції України: Закон України // Відом. Верховної Ради України. - 2005. - № 2.
101. Держалюк О. Міжнародний досвід функціонування інституту парламентського контролю за діяльністю уряду в контексті українських реалій // Україна дипломатична. - К., 2010. - Вип. ХІ. - С. 799-824.
102. Чебаненко О. Оцінка стану українського парламентаризму на основі керівних принципів демократич¬них парламентів // "Часопис ПАРЛАМЕНТ". - 2011. - № 2. - С. 2-40.
103. Williams Laron K. Unsuccessful Success? Failed No-Confidence Motions, Competence Signals, and Electoral Support [Електрон. ресурс]. -Режимдоступу : http://citation.allacademic.com//meta/p_mla_apa_research_citation /2/7/9/9/5/pages279954/p279954-2.php
104. Павленко Р.М. Парламентська відповідальність уряду: світовий та український досвід : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. політ. наук : 23.00.02 - "політичні інститути та процеси" / Р. М. Павленко; НАН Украї¬ни. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. - К., 2001. - 16 с.
105. Мартинюк Р. Парламентська відповідальність уряду в зарубіжній та вітчизняній практиці: компаратив¬ний аналіз // Вибори та демократія. - 2010. - № 1 (23). - С. 54-62.
106. Даниляк О. О. Напрями удосконалення інституту парламентського контролю за діяльністю уряду в Україні // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. - 2012. – № 1. – С. 219-223.
107. Сорока С. Роль слідчих комісій у здійсненні парламентського контролю за діяльністю уряду в країнах ЄС // Наукові Записки Інституту Законодавства Верховної Ради України. - №5. – 2011. – С. 34-38.
108. Мецаев Б. К. Юридическая природа контрольной деятельности (Теоретико-правовой аспект): Дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.01.— М., 2004.— 194 с.
109. Спиридонов А. А. Институт парламентских расследований в Российской Федерации: конституционно-правовое исследование: Дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.02 [Место защиты: Моск. гос. юрид. акад.].— М., 2008.— 225 с.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.