У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Конституційна юстиція історичні та політико-правові аспекти
Количество страниц 41
ВУЗ КГТУ
Год сдачи 2015
Содержание ЗМІСТ

РОЗДІЛ 2. СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ІНСТИТУТУ КОНСТИТУЦІЙНОЇ ЮСТИЦІЇ В УКРАЇНІ
2.1. Виникнення та становлення конституційної юстиції в Україні
2.2. Правова природа конституційної юстиції в Україні
2.3. Конституційний суд України в системі органів державної влади: політико-правовий аспект




ВСТУП

Актуальність теми. Глобальний процес демократизації громадського життя не може не впливати на розвиток інституту конституційного контролю. Процес демократизації громадського життя торкнувся всіх країн, які переходять від авторитарних і тоталітарних режимів до демократії. Ця теза безпосередньо стосується як постсоціалістичних держав, так і країн, які розвиваються. Однак досвід розвитку інституту конституційного контролю у світі досить різноманітний.
Проблема забезпечення конституційного контролю в Україні на поточному етапі розвитку державності має першорядне значення. Конституція є тим фундаментом, на якому споруджується будівля чинного законодавства. Її недотримання тягне крах правової системи країни, а як наслідок ослаблення чи зведення нанівець законності і правопорядку.
Конституційна юстиція - невід'ємний атрибут демократичної правової держави, головний елемент у механізмі правового захисту Конституції, а, отже, і гарантія законності.
Актуальність дипломної роботи полягає в тому, що обрана тема дозволяє розглянути історичні та політико-правові аспекти діяльності конституційної юстиції в Україні. За останні два десятиліття політичних реформ в Україні стан законності різко погіршився, що негативним чином позначається у всіх сферах життя суспільства: економічної, політичної, соціальної. Незважаючи на те, що в даний момент держава намагається всіма засобами подолати накопичені проблеми, і багато в чому вже досягло успіху, проте, неможливо за короткий термін вирішити всі труднощі. Тому саме зараз, коли ясно видно кризовий стан законності в Україні, необхідно виробляти чіткий механізм, за допомогою якого забезпечувалися б законність і правопорядок. У цьому процесі особливу роль відіграє конституційна юстиція України.
У даному дослідженні розглядається цілий ряд актуальних проблем, пов'язаних із забезпеченням конституційної законності в нашій державі. Відомо, що за останній час в юридичній науці сталася тісна диференціація різних галузей права, тому на даний момент неможливо займатися розглядом теоретичних питань конституційної законності, не звертаючись до процесу її здійснення на практиці, в тому числі в ході функціонування державно-правових інститутів. Тому велика увага в роботі приділено аналізу конституційного правосуддя України, починаючи з його становлення, розвитку і закінчуючи розглядом результатів його практичної роботи. Це виправдовується тим фактом, що, здебільшого, стан законності в країні визначається реалізацією та забезпеченням положень Конституції, чим і покликане займатися конституційне правосуддя. Саме від ефективності функціонування конституційних судів, від досконалості конституційної юстиції залежить багато в чому і стан законності в державі.
Істотне місце в роботі відведено аналізу становлення конституційного правосуддя в нашій державі, розбору фактів, що мають важливе історико-правове значення для конституційної юстиції України. Розглядом конституційного правосуддя досліджується ступінь його ефективності. Йдеться про аналіз становлення конституційної юстиції, її правового статусу, компетенції, а також місця Конституційного суду України в системі органів державної влади.
Конституційний Суд є правовим інститутом, але він діє як у системі правових, так і в системі політичних відносин. Він ухвалює свої рішення на основі Конституції, що має політико-правовий зміст і значення, і тому виступає як політико-правовий інститут. Не враховувати політичної ролі конституційних
судів і їх впливу, який вони оказують на політику, було б очевидною помилкою. Тому важливим є також дослідження політичних аспектів діяльності Конституційного суду України.
Метою даної роботи є дослідження історичних та політико-правових аспектів діяльності конституційної юстиції в Україні.
Відповідно до поставленої мети, автором окреслено наступне коло завдань:
1. Розглянути становлення інституту конституційної юстиції в світовій теорії та практиці.
2. Визначити поняття, сутність та призначення конституційної юстиції.
3. Охарактеризувати органи конституційної юстиції та їх види.
4. Встановити виникнення та становлення конституційної юстиції в Україні.
5. Дослідити правову природу конституційної юстиції в Україні.
6. Розглянути конституційний суд України в системі органів державної влади.
Об’єктом дослідження є інститут конституційного контролю.
Предметом дослідження є історичні та політико-правові аспекти діяльності конституційної юстиції в Україні.
Методологічною основою дипломної роботи є універсальний діалектичний метод. Поряд з ним у роботі використовувались також системний, порівняльно-правовий, історико-правовий, формально-логічний, структурно-функціональний, статистичний та інші спеціальні методи дослідження.
Так історико-правовий метод був використаний при дослідженні виникнення та становлення конституційної юстиції в Україні.
За допомогою формально-логічного методу була досліджена правова природа конституційної юстиції в Україні.
Системний та структурно-функціональний методи були використані при дослідженні політико-правового аспекту Конституційного суду України в системі органів державної влади.
Теоретичне і практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що сформульовані в дипломній роботі теоретичні положення, висновки та рекомендації можуть бути використані при удосконаленні конституційно-правового регулювання діяльності КСУ, в науково-дослідній роботі, навчальному процесі, при написанні підручників, посібників, монографій, спрямовані на поглиблення знань про інститут конституційного контролю, підвищення його ролі у механізмі захисту прав і свобод людини і громадянина.
Наукова новизна отриманих результатів полягає утому, що на теоретичному рівні вперше комплексно розкриваються політико-правові аспекти діяльності КСУ, його історичні засади, функції, їх правова природа, принципи організації діяльності КСУ, обґрунтовується необхідність удосконалення чинного законодавства, яке регулює правовий статус КСУ.
Список литературы Висновки до розділу

Таким чином, підводячи підсумки розділу, необхідно відзначити, що:
1. Встановлено, що інститут конституційної юстиції має в Україні давню історію, його корені сягають Конституції Пилипа Орлика (1710 р.). В умовах бездержавного існування українського народу ідея конституційної юстиції зводилась в основному до її закріплення в нереалізованих конституційних проектах та конституційно-правових доктринах. Ідеї правової охорони конституції відображені в конституційно-правових доктринах ХІХ – початку ХХ століть. Однак своєї реалізації вони отримали лише за радянські часи. При цьому врегулювання правового статусу органу конститу¬ційного судового контролю згідно положень Конституції УРСР 1978 р. мало суттєві недоліки. Перед¬умови для процесу формування та власне діяльності КСУ були створені у перші роки незалежності, однак Конституційний Суд, крім його Голови (проф. П. Юзькова), так і не був обраний. Причиною цього була незавершеність та слабкість положень про Конституційний Суд, зокрема недосконалий порядок формування Конституційного Суду. Нинішній етап розвитку конституційної юстиції розпочався з прийняттям Верховною Радою України 1996 р. Конституції України та Закону України «Про Конституційний Суд України», положення якого розроблено з урахуванням досвіду роботи конституційних судів інших демократичних держав.
2. Виявлено, що організація, повноваження та порядок діяльності Конституційного Суду України визначаються Конституцією України, Законом «Про Конституційний Суд України» від 16 жовтня 1996 року, а також Регламентом Конституційного Суду України, затвер¬джений рішенням Конституційного Суду України від 5 березня 1998 року.
3. Встановлено, що Конституційний Суд є особливим суб’єктом, що перевіряє закони та інші нормативно-правові акти, щодо їх відповідності Основному Закону, сприяє затвердженню пріоритету конституційних прав та свобод у правовому регулюванні суспільних відносин. Конституційний Суд України здійс¬нює контроль тільки щодо вирішення питань відповідності нормативно-правових актів Конституції України, тобто він виконує судовий контроль у тій частині, в якій не наділений жодний орган судової влади. Діяльність Конституційного Суду України ґрунтується на принципах верховенства права, незалежності, колегіальності, рівноправності суддів, гласності, повного і всебічного розгляду справ та обґрунтованості прийнятих ним рішень. Фактично в умовах України знайшла втілення континента¬льна (європейська) модель судового конституційного контролю, який здій¬снюється спеціалізованим органом в рамках судової процедури контролю за конституційністю державної влади.
4. Проведений аналіз показав, що Конституційний Суд України займає відокремлене від інших судів місце. Він не здійснює нагляду ні за яким судовим органом і не переглядає судових рішень, які постановлені судами загальної юрисдикції, хоча його рішення можуть мати істотне значення для усіх судів, а тому й можуть впливати на судову практику судів загальної юрисдикції. Тільки Конституційний Суд наділений функцією конституційного контро¬лю і є єдиним органом, який має право перевіряти конституційність законів і інших правових актів, вирішувати суперечки про компетенцію між законодав¬чими, виконавчими й судовими органами влади, давати загальнообов’язкове тлумачення Конституції. Конституційний Суд в Україні є не тільки єдиним органом конституційної юрисдикції, а й єдиним органом, через який здійснюється така форма реалізації судової влади, як судовий конституційний контроль і яка є вищим проявом не тільки судово¬го контролю, а й конституційного.
Конституційний Суд України є: гарантом системи стримувань і противаг у країні; гарантом дотримання принципу поділу державної влади; гарантом забезпечення верховенства Конституції України.
Для підвищення ефективності діяльності КСУ у діючому механізмі державної влади необхідно розширити його повноваження, надавши КСУ наступні функції: встановлення конституційності виборів Президента України та виборів до Верховної Ради України, здійснення попереднього контролю всіх питань, що виносяться на всеукраїнський референдум, включення до кола актів, щодо яких КСУ здійснює перевірку конституційності рішень і роз’яснень ЦВК України та постанов Пленуму Верховного Суду України тощо.







СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Конституція Пилипа Орлика: оригінал та його історія. Підготувала Вовк О. Б. // Архіви України. - 2010. - Випуск 3-4 (269): липень-вересень. - С. 145-166.
2. Міхеєва Т. П. Інститут конституційної юстиції: історичні та політико-правові аспекти: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.01 / Міхеєва Тетяна Павлівна; Ін-т законодавства ВР України. – К., 2010. – 20 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lawbook.org.ua.
3. Цимбалістий Т.О. Конституційна юстиція в Україні: Навч. пос. - К.: Центр учбової літерату¬ри, 2007. - 200 с.
4. Конституційна юрисдикція : підручник / Ю. Г. Барабаш, І. І. Дахова, К65 О. П. Євсєєв та ін. / за ред. Ю. Г. Барабаша та А. О. Селіванова. - X. : Право, 2012. - 168 с.
5. Декларація про державний суверенітет України від 16.07.1990 № 55-XII // Відомості Верховної Ради УРСР, 1990. - № 31. - Ст.429.
6. Закон України «Про Конституційний Суд України» від 03.06.1992 № 2400-XI (втратив чинність) // Голос України від 02.07.1992.
7. Конституція України від 28.06.1996 // Відомості Верховної Ради України, 1996. - № 30. - Ст. 141.
8. Закон України «Про Конституційний Суд України» від 16.10.1996 № 422/96-ВР // Відомості Верховної Ради України, 1996. - № 49. - Ст.272.
9. Рішення Конституційного Суду України від 29.10.1998 № 14-рп/98 у справі за конституційним зверненням Вільної профспілки працівників метрополітенів України щодо офіційного тлумачення поняття «професійна спілка, що діє на підприємстві, в установі, організації», використаного в абзаці шостому частини першої статті 43-1 Кодексу законів про працю України (справа про профспілку, що діє на підприємстві) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua.
10. Постанова Пленуму ВСУ «Про застосування Конституції Украї¬ни при здійсненні правосуддя» № 9 від 01.11.1996 р. // Бюлетень законодавства і юри¬дичної практики України. 2002.- № 8.
11. Богдан А.Ф. Судова реформа в Україні: перехід від командно-адміністративної системи до правової держави (огляд нового закону про судоустрій) // Юридична Україна. 2003. № 5. – С. 47-54.
12. Конституция Российской Федерации (принята на всенародном голосовании 12 декабря 1993 г.) (с поправками) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://constitution.garant.ru.
13. Конституции зарубежных стран: сборник. М., 2000.- 786 с.
14. Рішення Конституційного суду України від 05.03.1997 «Регламент Конституційного Суду України» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua.
15. Рішення КСУ № 15-рп від 02.11.2004 p. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/v015p710-04.
16. Висновок КСУ № 2-В/2000 від 11 липня 2000 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v002v710-00.
17. Чернишова Н. В. Судова влада в Україні. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 104 с.
18. Організація судових та правоохоронних органів: підручник для студентів юрид. спеціальностей вищих навч. закладів / І. Є. Марочкін, Н. В. Сібільова, В. П. Тихий та ін. За ред. І. Є. Марочкіна, Н. В. Сібільової. — Х.: ТОВ «Одіссей», 2007. — 528 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://radnuk.info/pidrychnuku/sydovi-orgonu/502-tuxui.html.
19. Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 № 2453-VI // Відомості Верховної Ради України, 2010. - № 41-42, № 43, № 44-45. - Ст.529.
20. Селіванов А. О. Верховенство права в Конституційному правосудді: аналіз конституційної юрисдикції / А. О. Селіванов. — К. ; X. : Акад. прав, наук України, 2006. — 400 с.
21. Тесленко М. В. Конституційна юрисдикція в Украіні: навч. посіб. / М. В. Тесленко. — К. : Школа, 2003 – 256 с.
22. Рішення Конституційного Суду України № 15-рп/2001 від 14.11.2001 р.// Вісник Кон¬ституційного Суду України. 2001. - № 5.
23. Рішення Конституційного Суду України № 5- рп/2002 від 20.03.2002 р.// Офіційний вісник України - 2002. № 13 (12.04.2002). - Ст.669.
24. Рішення Конституційного Суду України № 3-рп/2003 від 30.01.2003 р.// Офіційний віс¬ник України. 2003. № 6 (21.02.2003). - Ст.245.
25. Рішення Конституційного Суду України № 13-рп/2000 від 16.11.2000 р.// Офіційний вісник України. 2000. № 47 (08.12.2000). - Ст.2045.
26. Конституционная юстиция в Российской Федерации. Учебное пособие / Кряжков В.А., Лазарев Л.В. - М.: БЕК, 1998. - 462 c.
27. Рішення від 24 червня 1999 р. № 6-рп у справі про фінансування судів // Офіційний вісник України. — 1999. — № 28. — С.169.
28. Рішення від 27 червня 2000 р. № 7-рп у справі про тимчасове виконання обов’язків посадових осіб // Офіційний вісник України. — 2000. — № 18. — Ст. 756.
29. Рішення від 13 липня 2001 р. № 11 у справі про адміністративно-територіальний устрій // Офіційний вісник України. — 2001. — № 29. — Ст. 1327.
30. Савчин М.В. Конституційний Суд України як гарант конституційного ладу: Автореф. дис. ... канд. юрид. наук. — К., 2004. — 20 с.
31. Российская юридическая энциклопедия. — М., 1999. – 1100 с.
32. Варламова Н. Вступ до форуму «Конституційний статус соціально-економічних прав» // Конституционное право и восточноевропейское обозрение. — 2000. — № 1 (30). — С. 144-145.
33. Рішення Конституційного Суду України від 11 жовтня 2005 р. № 8-рп у справі про рівень пенсії і щомісячного довічного грошового утримання // Офіційний вісник України. — 2005. — № 42. — Ст. 2662.
34. Рішення Конституційного Суду України від 12 лютого 2002 р. № 3-рп у справі про електроенергетику // Офіційний вісник України. — 2002. — № 22. — Ст. 1069.
35. Рішення Конституційного Суду України від 13 грудня 2001 р. № 18-рп у справі про молодіжні організації // Офіційний вісник України. — 2001. — № 51. — Ст. 2310.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
100





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.