У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Інтернет банкінг в Україні
Количество страниц 76
ВУЗ Європейський Університет Фінансів, Інформаційних Систем, Менеджменту і Бізнесу (ЄУФІМБ)
Год сдачи 2010
Содержание Тема: Інтернет банкінг в Україні
Предмет:Банківський менеджментДата выполнения:2010
Специальность (факультет):Банківський менеджментТип:Дипломна робота
Задание:
ВУЗ:Європейський Університет Фінансів, Інформаційних Систем, Менеджменту і Бізнесу (ЄУФІМБ)
Содержание: Зміст Вступ 3 Розділ 1. Теоретичні засади функціонування банків в Інтернет просторі 6 1.1. Поява Інтернет – системи та її вплив на суспільство 6 1.2. Електронна комерція та її обслуговування банками клієнтів 10 1.3. Становлення Інтернет-банкінгу в світі 20 Розділ 2. Аналіз ринку послуг Інтернет-банкінгу в Україні (на прикладі ПАТ «Кредитпромбанк») 26 2.1. Пропозиції вітчизняних банків на ринку послуг Інтернет-банкінгу 26 2.2. Особливості організації та надання послуг Інтернет-банкінгу комерційними банками України 33 2.3. Переваги та недоліки вітчизняних систем Інтернет-банкінгу 43 Розділ 3. Перспективи розвитку Інтернет-банкінгу та проблеми, які стоять на його шляху 48 3.1. Розвиток Інтернет-банкінгу у світі 48 3.2. Проблеми дотримання безпеки в системах Інтернет-банкінгу 56 3.3. Перспективи та напрямки удосконалення Інтернет-банкінгу в українських банках 67 Висновки і пропозиції 74 Список використаної літератури 79 Додатки 84Курс:5
Реферат:
Язык:Укр.
Вступление: Вступ Успішний економічний розвиток держави неможливий без добре розвиненої банківської системи, на стан якої впливає як внутрішня економічна і політична ситуація, так і зміни світової банківської системи. Фінансова глобалізація, поряд з інтенсивним розвитком інформаційних технологій та стрімким поширенням мережі Інтернет, відкривають нові можливості у діяльності фінансових установ. При цьому застосовується інтерактивний режим без використання паперових документів, які замінюються електронними записами, а мережа Інтернету виступає як засіб доставки інформації та здійснення розрахунків. Актуальність дослідження Інтернет-банкінгу обумовлена збільшенням кількості банків, що надають послуги дистанційного обслуговування. Інформаційні системи почали істотно впливати на прибутковість банків, їх конкурентоспроможність і привабливість для клієнтів, проте дуже необхідні, але не розроблені специфічні методи оцінки економічної ефективності Інтернет-послуг. Не дивлячись на значну роль, яку відіграє дистанційне обслуговування у функціонуванні банківської системи, багато питань розвитку операцій комерційних банків у мережі Інтернет залишаються недостатньо дослідженими: не вивчена специфіка цього виду послуг, оскільки основна увага приділяється аналізу зарубіжного досвіду, при цьому багато його аспектів не можуть переноситися на національну економіку і потребують переоцінки і адаптації, не розроблені показники для оцінки економічної ефективності дистанційного обслуговування у банку. Необхідно оцінити забезпечення потреб розвитку банківської справи і підвищення якості обслуговування клієнтів на основі розробки і застосування нових банківських Інтернет-технологій. Все це обумовлює необхідність розробки методики оцінки економічної ефективності Інтернет-послуг відповідно до чіткої теоретичної концепції. Проблемам сучасного банківського обслуговування приділено немало уваги, оскільки останнім часом активно вивчалися питання щодо проблем проведення обслуговування через Інтернет. Дослідження проводилися вченими різних спеціальностей – економістами, аналітиками, менеджерами. Окремі аспекти банківської діяльності у напрямі Інтернет-банкінгу викладені у працях таких дослідників як Р. Поппель, Бі. Голдстайн, Р. Треверс, Е. Крол. Сучасні підходи до оцінки питань банківського обслуговування із використанням Інтернет-ресурсу представлені у роботах С.В. Афанасьєвої, Л.П. Кролівецкої, В.О. Лаврушина, Г.Л. Бєлоглазової, Г.А. Титоренко, М.П. Березіної, В.Г. Тімірясова, Л.П. Куракова. Новизна і актуальність проблеми забезпечення ефективного банківського обслуговування привертають увагу учених, серед яких Є.В. Беляєва, А.Н. Ільченко, Д.Б. Бабаєва, В.В. Масленнікова та інших авторів. Метою роботи є вивчення сутності Інтернет-банкінгу, дослідження розвитку систем Інтернет-банкінгу в Україні та розробка напрямків удосконалення цих систем з урахуванням зарубіжного досвіду. Для досягнення мети були поставлені наступні завдання: - дослідження сутності електронної комерції та необхідності обслуговування клієнтів через мережу Інтернет; - аналіз пропозиції вітчизняних банків на ринку послуг Інтернет-банкінгу; - дослідження особливостей організації та надання послуг Інтернет-банкінгу комерційними банками України; - оцінка переваг та недоліків вітчизняних систем Інтернет-банкінгу; - дослідження світових тенденцій розвитку систем Інтернет-банкінгу; - пошук можливих напрямків вирішення проблем Інтернет-банкінг в Україні; - аналіз перспектив та напрямків удосконалення Інтернет-банкінгу в українських банках. Об‘єктом роботи є Інтернет-банкінг в Україні та світі. Предметом дослідження є проблеми розвитку Інтернет-банкінгу в Україні. Для написання роботи були використані різноманітні джерела інформації, наукова та учбова література провідних вітчизняних та зарубіжних авторів, статті періодичного друку, статистична інформація державних органів влади, нормативно-законодавчі акти органів влади, ресурси мережі Інтернет. При виконанні роботи були використані методи наукового пізнання, аналізу і синтезу, методи економічного аналізу, статистичні методи, показники динаміки, відносні величини, методи прогнозування та ін
Список литературы Выводы: Висновки і пропозиції На основі проведеного дослідження можна зробити наступні висновки. 1. Мережа Internet була створена наприкінці 60-х початку 70-х років з метою забезпечення спільного використання інформації та економії комп’ютерного часу. Internet — це глобальна мережа яка поєднує десятки тисяч комп’ютерних мереж, розташованих по всьому світу. Використання Інтернет-систем у господарської діяльності призвело до виникнення та закріплення таких понять, як «електронна торгівля» («electronic trade»), «електронна комерція» («electronic commerce»), «електронний бізнес» («electronic business»). Інтернет розвивається як глобальне розподілене середовище фінансових транзакцій і інвестицій, доступ до якого можливий з будь-якої точки світу за наявності мінімальних апаратних і програмних ресурсів. Фінансові ринки переміщаються в мережу (розвиток електронних банків – лише частина цього процесу), а біржі стають електронними. 2. Е-банкінг – це можливість здійснення клієнтом усіх стандартних операцій (крім операцій з готівкою) в офісі банку через Інтернет, а саме: отримання в електронному вигляді виписки з рахунку, інформації про платежі в режимі реального часу, переказування коштів на будь-який рахунок в іншому банку, здійснення за спеціальними шаблонами комунальних платежів, купівлі / продажу іноземної валюти, а також можливість брати участь у торгах на фондових ринках. У деяких банках клієнти можуть отримувати кредит і страхувати депозити. Тобто е-банкінг передбачає дистанційне управління банківськими рахунками . Отже, е-банкінг є найбільш динамічним та представницьким напрямком фінансових рішень в Інтернет. Не дивно, що сьогодні під поняттям «е-банкінг» розуміють дещо більше, ніж просто дистанційне управління рахунком. Це один із різновидів так званого домашнього банкінгу (home banking), який становить технологію віддаленого банківського обслуговування – без відвідування банківського офісу. 3. Кінець ХХ ст. у банківській сфері ознаменувався появою банківських послуг нового покоління – онлайн-банкінгу: Інтернет-банкінгу (Internet banking), мобільного банкінгу (mobile banking, m-banking), телебанкінгу (telebanking). Інтернет-банкінг – це спосіб управління банківським рахунком через мережу Інтернет без використання спеціального програмного забезпечення. Такий метод управління власним банківським рахунком є надзвичайно зручним і має ряд переваг. По-перше, забезпечує цілодобовий доступ до рахунку з будь-якої точки світу, що дає можливість оперативно реагувати на зміни ситуації на фінансовому ринку. По-друге, зростає оперативність проведення банківських операцій. По-третє, відсутня необхідність відвідування банку. Крім того, така система дистанційного управління рахунком надає клієнтам банку цілий комплекс інформаційних послуг, які забезпечують можливість в будь-який час отримувати інформацію про стан рахунку, про платежі та надходження на рахунок, переглянути та роздрукувати платіжні документи за будь-який період часу, починаючи з моменту відкриття рахунку в банку, отримувати витяги за минулий період, самостійно поставити платіжну картку в стоп-лист у випадку її втрати або крадіжки, отримати курси валют на будь-яку дату тощо. 4. Крім звичайних банків, що надають послуги інтернет-банкінгу на Заході працюють віртуальні банки та онлайнові позичкові компанії – організації, у яких немає жодного фізичного відділення для роботи із клієнтами: всі банківські операції відбуваються через Інтернет. Єдине виключення – це зв'язок клієнта і банківського персоналу за допомогою телефону в екстрених випадках. Вартість залучення і утримання клієнтів для віртуальних банків досить висока. Перспективним є використання віртуальних банків в офшорних зонах. Завданням банків є переведення користувачів зі стадії одержання інформації на стадію здійснення електронних транзакцій. Іншими словами, банки повинні отримувати прибуток від найбільш популярних на сьогоднішній день операцій, серед яких депонування грошей на рахунку й інвестиційні операції 5. Українські банки не відстають від закордонних колег, так само намагаються слідувати новітнім технологіям, здобуваючи з цього користь і для себе, і для клієнтів. Яскравим свідченням тому може послужити активний запуск протягом останнього року послуги дистанційного обслуговування - Інтернет-банкінгу. З одного боку, клієнтам дана послуга дозволяє економити власний час, не підлаштовуватися під режим роботи банківського відділення з метою особистого відвідування і проведення тієї чи іншої операції. З іншого боку, банки оптимізують процес обслуговування, скорочуючи паперову роботу і переводячи частину клієнтських операцій на дистанційне обслуговування. Примітно, що розквіт Інтернет-банкінгу в Україні став наслідком тої самої фінансово-економічної кризи, яка змусила всі без винятку підприємства переглянути статті витрат і ввімкнути кнопку економії. Таким чином, саме криза спровокувала перехід банків від номінальної наявності онлайн-послуги до її практичного, бізнесового застосування. 6. Об‘єктом дослідження виступає ПАТ «Кредитпромбанк», тому особливості організації та надання послуг Інтернет-банкінгу розглянемо на прикладі саме цього банку. Публічне акціонерне товариство «Кредитпромбанк» - універсальний комерційний банк, який працює на фінансовому ринку України з 1997 року. ПАТ «Кредитпромбанк» пропонує своїм клієнтам такі інтернет-сервіси: • Система "Клієнт-банк" для юридичних осіб: • Система «Інтернет-банк» для юридичних і фізичних осіб: Аналіз динаміки обсягів розрахунків клієнтів ПАТ «Кредитпромбанк» за допомогою системи Інтернет-банкінгу показав, що обсяги операцій юридичних осіб в значній мірі перевищують обсяги розрахунків фізичних осіб. Так в 2007 році обсяг розрахунків юридичних осіб складав 1758082,5 тис. грн., в 2008 році відбулося зменшення на 18,4% , а в 2009 році обсяги розрахунків знову зросли на 4,2%. Обсяги розрахунків фізичних осіб клієнтів ПАТ «Кредитпромбанк» за допомогою систем Інтернет-банкінгу в 2007 році складали 53560,8 тис. грн., в 2008 році відбулося зростання на 51,3%, а в 2009 році на 14,3%. Отже, можна зробити висновки про відносну популяризацію послуг Інтернет-банкінгу серед клієнтів фізичних осіб. 7. Поширення інтернет-банкінгу обумовлено тими вигодами, які він надає клієнтам і самим банкам. Сучасні інтернет-технології дозволили банкам істотно прискорити та спростити документообіг, скоротивши обсяг паперової роботи. Управління рахунком через Інтернет дозволяє не лише економити час, але й приносить помітну вигоду. Так, деякі банки знижують тарифи на операції через Інтернет, інші вводять фіксовану ставку за операцію, а треті - єдину плату за будь-яку кількість платіжних доручень, що особливо вигідно для корпоративних клієнтів. Інтернет-банкінг значно скорочує собівартість банківської операції завдяки тому, що дозволяє банкам надавати клієнтам послуги дистанційно. Клієнту потрібен лише доступ до Інтернету та захищений носій із ключем ЕЦП. Користуючись Інтернетом, як каналом доставки послуг, банк може надавати клієнтам різноманітні послуги. Критерієм «ефективності» систем Інтернет-банкінгу також може бути можливість для банківського клієнта, який має доступ до Інтернету, переказати кошти на будь-який банківський рахунок у будь-якому вітчизняному банку. Більшість банків дозволяє робити перекази коштів тільки в межах банку або на рахунки в інших банках із заздалегідь визначеними реквізитами (оплата комунальних послуг, електроенергії, телефону тощо). Але, безумовно, використання інтернет-банкінгу вітчизняними банками набирає обертів. 8. Важливим є фактор розуміння Україною актуальності питань, пов’язаних із захистом інформації в Україні. Існує домовленість Кабінету Міністрів України з компанією «Майкрософт Україна» про поглиблення співпраці у сфері розвитку інформаційних технологій та захисту інформації. Відповідні меморандуми про взаєморозуміння були підписані 20 травня 2008 року між Компанією «Майкрософт Україна» і Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством освіти і науки України, ДССЗЗІ. У 1997 році постановою Кабінету Міністрів України до загального переліку спеціальностей вищої освіти введено напрям 1601 «Інформаційна безпека». Першими підготовку спеціалістів за спеціальностями цього напряму розпочали Національний авіаційний університет і Національний технічний університет України «КПІ». Інститут кібернетики імені В. М. Глушкова, Національна академія наук України та ДСТСЗІ СБУ оголосили відкритий конкурс симетричних блокових криптографічних алгоритмів для визначення криптографічного алгоритму, на основі якого в подальшому може бути розроблено національний стандарт України. Українські банки все ширше впроваджують технології інтернет-банкінгу, що забезпечують дистанційне банківське обслуговування через Інтернет. Проте в Україні ринок інтернет-банкінгу все ще знаходиться на етапі становлення, оскільки лише приблизно 600 тис. осіб користуються послугами банку через Інтернет, з яких близько 300 тис. – це фізичні особи. Комплексні послуги інтернет-банкінгу надаються лише 10 банками із 180, які мають ліцензію, проте інтернет-банкінг у нашій країні стрімко набуває популярності.Вариант:нет
Литература: Список використаної літератури 1. Закон України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007— 2015 роки» вiд 09 січня 2007 р. за № 537-V // Відомості Верховної Ради України. — 2007. — № 12. — Ст. 102. 2. Закон України « Про банки і банківську діяльність » від 07.12.2000р. №2121-ІІІ (із змінами, і доповненнями). 3. Закон України « Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003р. №851-IV (із змінами, і доповненнями). 4. Закон України « Про електронний цифровий підпис » від 22.05.2003р. №852-IV (із змінами, і доповненнями). 5. Закон України « Про телекомунікації » від 18.11.2003р. №1280-IV (із змінами, і доповненнями). 6. Постанова Правління Національного банку України “Про здійснення операцій з використанням спеціальних платіжних засобів ” № 223 від 30 квітня 2010 року. 7. Лист Департаменту платіжних систем Національного банку України “Про надання інформації про використання Інтернет-технологій клієнтами банків при здійсненні розрахунків” від 13 червня 2007 року № 25- 112/1151-6023. 8. Інструкція про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21.01.2004р. №22 (із змінами, і доповненнями). 9. Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземній валютах, затвердженої постановою Національного банку України від 12.11.2003 №492 (із змінами, і доповненнями). 10. Адамик, Б. П. Інформаційні технології у банківській сфері: навчальний посібник / Б. П. Адамик, І. С. Литвин, В. О. Ткачук. - К. : Знання, 2008. - 351 с. 11. Баландин А.В. Японские "банки нового типа" // Банковское дело.- 2008.- № 2. - с. 54-60 12. Береза А.М. Електронна комерція: навч. посібник / А.М. Береза та ін.. – К.: КНЕУ, 2002. – 326 с 13. Берко А.Ю., Висоцька В.А. Аналіз та класифікація моделей систем електронної комерції // Вісник Національного університету "Львівська політехніка" 2007, Випуск 591 – с. 103 14. Богута Н. Деньги которые ходят по Сети / Н. Богута // Эксперт Украина. – 2006. – № 39. 15. Брегеда О. Місце банківських послуг в Інтернет – просторі України // Вісник Національного банку України. – 2001. – № 6. – С. 23 – 25. 16. Букин М. Выбор виртуального банка // Публікація від 12.03.2009. Електронний ресурс http://www.3dnews.ru 17. Буянова І.А., Рандіна А.М. Інтернет – банкінг в Україні // Приднепровский научный вестник. - №15. – 2010. [Електронний ресурс Режим доступу: http://www.rusnauka.com 18. Висящев А. Вытеснит ли Интернет-банкинг филиальные сети? / А. Висящев // Банковское дело в Москве. №8. 2006 Електронний ресурс. – Режим доступу: www.bdm.ru 19. Грачева М.В. Электронные банковские услуги: особенности управления рисками // Мировая экономика и международные отношения. – 2002. –№ 11. – с. 39 – 48. 20. Грачева М.В., Ляпина С.Ю. Управление рисками в инновационной деятельности. ЮНИТИ-ДАНА, -М. , 2010 -351с 21. Грисюк О. В. Особливості банківського обслуговування на основі Internet-технологій // Електронний ресурс. Режим доступу: forinsurer.com 22. Деменков, М. С. Інтернет - технології в обслуговуванні клієнтів банку / М. С. Деменков // Банківська справа. - 2009. - N 1. - с. 58-65 23. Задвірний Я., Орловська А. Використання можливостей електронної комерції у процесі ведення бізнесу // Формування ринкової економіки в Україні. 2008. Вип. 18. - с.70-75 24. Заруба В.Я., Кузнєцов П.В., Сокол К.М. Аналіз споживчих характеристик торгівельних послуг в B2C електронної комерції // Механізм регулювання економіки, 2009, № 4, Т. 2 – с. 59 25. Засадна Х.О. Про захист послуг Інтернет-банкінгу // Вісник університету банківської справи Уаціонального банку України № 3 грудень 2008 – с. 225 26. Інтернет-банкінг: віртуальний банкір для кожного// Електронний ресурс. Режим доступу: www.pumb.ua 27. Инджанян Р.О. Мировые традиции развития электронной коммерции в сфере банковских услуг// Деньги и кредит. – 2001, № 1. – С. 63-65. 28. Кашпрук Ю.А. Банківська інфраструктура: суть, функції та особливості розвитку // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. − Вип. 20.4 – с. 210 29. Клименко О. Ф., Головко Н. Р., Шарапов О. Д. Інформатика та комп’ютерна техніка: Навч.-метод. посіб¬ник / За заг. ред. О. Д. Шарапова. — К.: КНЕУ, 2002. — 534 с. 30. Кравець В. Інтернет-комерція в Україні// Вісник НБУ. – 2002, № 3. – С. 9. 31. Крутова А.С. Механізм упровадження електронних розрахунків у комерційній діяльності // Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського №3, 2008 – с. 20 32. Макарова М.В. Електронна комерція: посіб. / Макарова М. В. - К.: Академія, 2002. - 272 с. 33. Матвієнко О.С. Електронна комерція: поняття та законодавче закріплення в Україні // Правове регулювання економіки, 2008. – с. 23 34. Михайлюк Г.О. Pозвитoк Інтернет-банкінгу як нетрадиційної банківської операції // Приднепровский научный вестник, №1, 2010 rusnauka.com 35. Міндрова З.М. Проблеми та перспективи розвитку дистанційного банкінгу в Україні // Лісове господарство, лісова, паперова і деревообробна промисловість: Міжвідомчий науково-технічний збірник. 2004_29 - с. 287 36. Наливайченко С.П. Электронизация какперспектива развития современной платежной системы / С.П. Наливайченко // Культура народов Причерноморья. – 2004. – № 50. – Т. 1. – С. 26–29. 37. Плескач В.Л., Затонацька Т.Г. Електронна комерція: Підручник. – К.: Знання, 2007. – 535с. 38. Покатаєва О.В. Електронна торгівля як нова форма організації торговельно-економічних відносин // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво №7, 2009 – с. 31 39. Пономаренко Л.А. Електронна комерція: підручник / Л. А. Пономаренко, В.Филатов; за ред. Мазаракі А.А. – К.: Київ. Нац.торг.-екон. ун-т, 2002.– 443 с. 40. Поспелов А.Л. Интернет – банкинг: вопросы обеспечения безопасности/ А.Л. Поспелов// Деньги и кредит.-2009.-№4. с. 61-63 41. Практична бухгалтерія - Система "Клієнт-Банк" // Журнал Дт-Кт № 47, 2001 42. Продаж і запаси товарів у торговій мережі та мережі ресторанного господарства за 2008 рік / Державний комітет статистики. – К., 2008. – Т. 1. – 72 с. 43. Салій Т.М. Електронна комерція та Інтернет в інформаційному секторі економіки //Формування ринкових відносин в Україні. – 2007. – №9. – С. 114- 117. 44. Чуб О.О. Розвиток Інтернет-банкінгу в глобальному середовищі // Вісник Української академії банківської справи №1, 2009 – с. 12 45. Юрчук Г. Мережа Інтернет – сучасний канал і середовище надання фінансових послуг // Вісник національного банку України. – 2002. – № 7. – С.52– 58. 46. Global Banking: The IT paradox// The McKinsey Quarterly. – 2000, № 1. 47. World Summit on the Information Society Declaration of Principles // Document WSIS-03/GENEVA/DOC/4-E ,12 December 2003. 48. Internet World Stats http://www.internetworldstats.com/stats4.htm 49. Портал новин Інтернет-банкінг http://www.internet-banking.com 50. Internet Banking in the UK http://www.economywatch.com 51. www.e-commerce.ru 52. http://www.otpbank.com.ua 53. http://www.gartner.com/technology/home.jsp 54. www.qualisteam.com 55. https://upc.ua/download/presentations/2010-06-10/Pentegy2-UPC_IS-Card_2010_ru1.pdf 56. http://www.otpbank.com.ua/pdf/otpdirekt/business_regulations_ukr.pdf 57. http://www.cbr.ru/publ/MoneyAndCredit/pospelov.pdf 58. www.kreditprombank.com/
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
600





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.