У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Правове регулювання відносин щодо нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства
Количество страниц 200
ВУЗ Чернівецький Національний Університет ім. Юрія Федьковича
Год сдачи 2017
Содержание Львівський національний університет імені Івана Франка


На правах рукопису


Правове регулювання відносин щодо нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства
Спеціальність: 12.00.05 – трудове право;
право соціального забезпечення
Дисертація на здобуття наукового ступеня
кандидата юридичних наук

Науковий керівник:
кандидат юридичних наук, доцент
Лещух Д.Р.


Львів

ЗМІСТ

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1.ЮРИДИЧНА ПРИРОДА ТА СУТНІСТЬ ВІДНОСИН НАГЛЯДУ І КОНТРОЛЮ ЗА ДОТРИМАННЯМ ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА 10
1.1. Поняття нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства, та їхнє місце у системі трудових правовідносин 10
1.2. Суб’єкти нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства, та їх види 38
1.3. Правове забезпечення контрольної та наглядової діяльності в сфері трудових правовідносин 65
Висновки до розділу 1 79
РОЗДІЛ 2.СИСТЕМА ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО НАГЛЯДУ І КОНТРОЛЮ ЗА ДОТРИМАННЯМ ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА 84
2.1. Держпраці України та його повноваження у сфері нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства 84
2.2. Прокурорський нагляд за дотриманням трудового законодавства 109
2.3. Інші державні органи, що здійснюють контрольно-наглядову діяльність за дотриманням трудового законодавства 114
Висновки до розділу 2 131
РОЗДІЛ 3.ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО НАГЛЯДУ І КОНТРОЛЮ ЗА ДОТРИМАННЯМ ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА 135
3.1. Профспілковий контроль за дотриманням трудового законодавства 135
3.2. Інші громадські органи що здійснюють контроль за дотриманням трудового законодавства 161
Висновки до розділу 3 172
ВИСНОВКИ 175
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 182








ВСТУП

Актуальність теми. Згідно статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Статтею 43 Конституції закріплено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. При цьому держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Конституційне право на працю втілено у КЗпП та інших актах трудового законодавства. Водночас, його реалізація напряму залежить від ефективності державного нагляду та контролю за дотриманням трудового законодавства.
Здійснення ефективного нагляду та контролю у всіх сферах суспільної діяльності в державі безумовно передбачає наявність конкретних органів та посадових осіб, тобто суб’єктів такої діяльності. При цьому, саме суб’єктам належить визначальна роль у розвитку нагляду і контролю та підвищенні їх ефективності, адже від реалізації ними своїх повноважень, здійснення ними чіткої взаємодії між собою, неупередженості та своєчасності контрольно-наглядових дій залежить досягнення кінцевої мети – забезпечення належної реалізації прав та інтересів людини і громадянина, попередження, виявлення, усунення порушень прав осіб, правових норм та відповідне поновлення порушених прав, зокрема у сфері трудових правовідносин. Не є винятком і сфера трудових відносин.
Оскільки державний нагляд і контроль є найбільш дієвими способами захисту трудових прав працівників, необхідно приділити особливу увагу аналізу норм, що регламентують правове становище органів, що його здійснюють.
Викладені обставини виступають детермінантами актуальності досліджуваної теми.
Стан наукової розробки. Питання регулювання відносин щодо нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства розглядались у наукових працях багатьох відомих фахівців із різних галузей права – Н.Б. Болотіної, В.С. Венедіктова, Л.Я. Гінзбурга, В.В. Жернакова, М.І. Іншина, І.Я. Кисельова, В.В. Лазора, Л.І. Лазор, Р.З. Лівшиця, А.Р. Мацюка, В.І. Нікітінського, Ю.П. Орловського, П.Д. Пилипенка, С.М. Прилипка, В.І. Прокопенка, О.І. Процевського, В.Г. Ротаня, З.К. Симо¬рота, О.В. Смирнова, Н.М. Хуторян, Г.І. Чанишевої, О.М. Ярошенка та інших.
Проте, дослідження проблем оптимізації контрольно-наглядової діяльності, зокрема, удосконалення нормативно-правового регулювання суб’єктів нагляду та контролю за дотриманням трудового законодавства, в правовій науці завжди залишається актуальним.
Також не можна не відзначити, що багато положень, що зачіпають теоретичні та практичні аспекти нагляду та контролю за додержанням трудових прав працівників, до теперішнього часу залишаються малодослідженими.
Метою даної роботи є визначення проблем правового регулювання відносин щодо нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства та встановлення шляхів їх подолання.
Відповідно до поставленої мети, нами окреслено наступне коло завдань:
1. Визначити поняття нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства, та їхнє місце у системі трудових правовідносин.
2. Охарактеризувати суб’єкти нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства, та їх види.
3. Дослідити правове забезпечення контрольної та наглядової діяльності в сфері трудових правовідносин.
4. Охарактеризувати Держпраці України та його повноваження у сфері нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства.
5. Проаналізувати прокурорський нагляд за дотриманням трудового законодавства.
6. Дослідити інші державні органи, що здійснюють контрольно-наглядову діяльність за дотриманням трудового законодавства
7. Розглянути профспілковий контроль за дотриманням трудового законодавства.
8. Дослідити інші громадські органи, що здійснюють контроль за дотриманням трудового законодавства.
Об’єктом дослідження є суспільні відносини в сфері нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства.
Предметом дослідження є правове регулювання відносин щодо нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства.
Методологічною основою роботи стало використання фундаментальних загальнонаукових методів пізнання: діалектичного та системного підходу, що дозволили розглядати досліджувані явища і процеси в розвитку, виявляти діалектичні суперечності між їх сутнісними характеристиками і формами прояву.
Поряд з загальнонауковими методами пізнання застосовувалися такі спеціальні методи як абстрагування, прогнозування, правовий аналіз і синтез, а також метод порівняльного правознавства.
Наукова новизна дисертації полягає в тому, що автором вперше досліджуються проблеми правового регулювання нагляду та контролю за додержанням трудового законодавства, проблеми діяльності суб’єктів нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства з точки зору системного підходу і з позицій його ефективності.
Найбільш істотні аспекти, що відображають наукову новизну роботи, полягають у наступних положеннях, що виносяться на захист:
- Автором обґрунтовується, що нагляд і контроль за дотриманням трудового законодавства є різними методами, формами та способами забезпечення законності в регулюванні й реалізації трудових та тісно пов'язаних з ними відносин. Таким чином, контроль слід відрізняти від близького до нього виду державної діяльності - нагляду, хоча у них є ряд однакових рис, ознак, якостей та властивостей.
- Автором обґрунтований такий розподіл повноважень між органами нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю, де нагляд за додержанням та правильним застосуванням законів здійснюється тільки органами прокуратури, інші органи здійснюють тільки контроль за додержанням законодавства про працю. Виходячи з цього, необхідно привести назви контролюючих органів в сфері трудових та тісно пов’язаних із ними відносин у відповідність до їх діяльності. До зазначених видів нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю слід додати також нагляд та контроль роботодвавця або уповноваженого ним органу.
- Для збільшення ефективності функціонування системи органів нагляду і контролю за дотриманням законодавства про працю в Україні, автор пропонує підвищити роль Уповноваженого з прав людини в Україні. Зокрема, необхідне проведення диференціації функцій контролю за сферами реалізації прав громадян і розширення повноважень в попередженні порушень та правозастосуванні з посиленням організаційної незалежності цієї правозахисної організації. Важливим також є посилення ролі профспілок в частині здійснення нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.
- Автором запропоновано доповнити перелік принципів державного нагляду (контролю) у сфері господарської дія¬льності, наведених у ст.3 Закону України «Про основні засади державного на¬гляду (контролю) у сфері господарської дія¬льності», такими принципами: свобода підприємницької діяльності та відповідальність за порушення законодавства про працю; економічна ефектив¬ність від вжитих суб’єктами контролю заходів та соціальна справедливість.
- За результатами аналізу закордонного досвіду, автор обґрунтував необхідність перегляду статусу та повноважень державних інспекторів праці. Державний інспектор праці повинен бути уні-версалом, який в цілому володіє основами широкого спектру знань, однак при цьому потребує допомоги вузьких спеціалістів, які глибоко володіють знаннями конкретної галузі: бухгалтерськими, економічними, інженерними, юридичними, психологічними, медичними тощо. При цьому робота інспектора праці повинна достойно оплачуватись. На сьогодні, така практика та ставлення до інспектора праці, розуміння його місця та ролі в системі державних органів відсутнє. Слід особливо відзначити, що проведення лише адміністративної реформи без наділення інспекції праці необхідними ресурсами не дасть бажаних результатів. Більше того, не підкріплене ресурсами перетворення одних органів в інші може призвести до послаблення контрольно-наглядових і превентивних функцій системи інспекції праці з боку контролюючих органів та відповідних негативних наслідків на ринку праці.
- Дисертант зробив вивод, що нагляд і контроль за дотриманням трудового законодавства Держгірпромнагляду України, Держсанепідслужби України; Державної пожежної охорони, Держатомрегулювання України є необхідними елементами у формуванні по-перше, безпечних та здорових умов праці для громадян, а, по-друге - важелем впливу на роботодавців, який змушує їх дотримуватися трудового законодавства. Тому необхідною є детальна правова регламентація діяльності да¬них органів, зокрема з нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства, а також практичне дослі¬дження даної діяльності з метою її покращання.
- Автором обґрунтована необхідність скасування повідомлення роботодавцем центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного соціального внеску про прийняття працівника.
- Автором запропоновано доповнити КЗпП України нормою, яка б рекомендувала власнику або уповноваженому ним органу разом із профспілковою організацією встановлювати на підприємстві перелік робіт, посад і ділянок з порівняно легшими умовами праці, де переважно слід застосовувати працю жінок.
- Для встановлення здорових і безпечних умов праці жінкам, які мають дітей, автором запропоновано статтю 61 КЗпП України доповнити частиною 2 такого змісту: «На прохання вагітної жінки, жінки, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, в тому числі таку, що перебуває під її опікою, власник або уповноважений ним орган зобов’язаний встановити гнучкі режими робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин та з оплатою праці, пропорційної відпрацьованому часу або залежно від виробітку».
- Дисертант обґрунтував необхідність посилення контролю профспілок за додержанням роботодавцем трудового законодавства, для чого необхідно більш чітке визначення та закріплення у законодавстві найефективніших видів, форм і методів його здійснення. Актуальним є також питання майнової відповідальності профспілок за виконання своїх обов’язків, визначення фінансових джерел для такої відповідальності. На думку автора, запозичення досвіду США та країн Європи, де введена адміністративна та кримінальна відповідальність профспілкових функціонерів, підвищить ефективність роботи вітчизняних профспілок.
- Автор доказує, що наявність уповноваженої особи з питань охорони праці поруч з профспілкою є однією з необхідних умов створення безпечних та здорових умов праці та пропонує визначити можливість одночасного здійснення громадського контролю за охороною праці як професійними спілками, так і уповноваженими особами, обраними працівниками, котрі не є членами професійної спілки, що діє на підприємстві, в установі, організації.
Практичне значення одержаних результатів. Отримані в результаті цього дослідження наукові висновки і пропозиції можуть бути враховані в процесі вдосконалення трудового законодавства, у правозастосовчій діяльності, а також у навчальному процесі при читанні лекцій, проведенні практичних занять та підготовці навчальних програм з курсу «Трудове право України».
Структура дисертації визначається цілями і завданнями дослідження. Робота складається з вступу, трьох розділів, що включають вісім підрозділів, висновків, списку використаних джерел.
Список литературы ВИСНОВКИ

Таким чином, в результаті проведеного дослідження, слід зробити наступні висновки:
1. Як встановлено в результаті проведеного дослідження, нагляд і контроль за дотриманням законодавства України про працю мають як загальні, так і специфічні особливості. І контроль, і нагляд можуть здійснюватись в однакових формах (перевірки, вимоги звітів, пояснень, надання вказівок та застосування санкцій тощо). Нагляд і контроль за дотриманням трудового законодавства є різними методами, формами та способами забезпечення законності в регулюванні й реалізації трудових та тісно пов'язаних з ними відносин. Таким чином, контроль слід відрізняти від близького до нього виду державної діяльності - нагляду, хоча у них є ряд однакових рис, ознак, якостей та властивостей.
2. Проведене дослідження показало, що суб’єктами нагляду та контролю за дотриманням трудового законодавства є різні за характером та правовою природою державні та недержавні органи, які мають на це відповідні повноваження. Система суб’єктів на¬гляду та контролю за дотриманням трудового законодавства досить розгалужена і тому для досягнення позитивного результату та підвищення ефективності контрольно-наглядової діяльності, органи, які входять до цієї системи повинні взаємодіяти між собою, координува¬ти свою роботу. Аналіз діючого законодавства та практики його застосування дозволяє виявити такі основні види нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю: державний, особливими різновидами якого є відомчий та муніципальний; судовий, де необхідно виділити перш за все нагляд за дотриманням конституційних прав і свобод працівника; прокурорський нагляд, який займає проміжне місце між державним і судовим, і нарешті - громадський контроль. Кожен з них здійснюється різноманітними органами, які наділені відповідною компетенцією та колом піднаглядових (підконтрольних) об’єктів. Вважаємо, що правильним буде такий розподіл повноважень між органами нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю, де нагляд за додержанням та правильним застосуванням законів здійснюється тільки органами прокуратури, інші органи здійснюють тільки контроль за додержанням законодавства про працю. Виходячи з цього, необхідно привести назви контролюючих органів в сфері трудових та тісно пов’язаних із ними відносин у відповідність до їх діяльності. До зазначених видів нагляду та контролю за дотриманням законодавства про працю слід додати також нагляд та контроль роботодвавця або уповноваженого ним органу.
3. Для збільшення ефективності функціонування системи органів нагляду і контролю за дотриманням законодавства про працю в Україні, необхідне підвищення ролі Уповноваженого з прав людини в Україні. Зокрема, необхідне проведення диференціації функцій контролю за сферами реалізації прав громадян і розширення повноважень в попередженні порушень та правозастосуванні з посиленням організаційної незалежності цієї правозахисної організації. Важливим також є посилення ролі профспілок в частині здійснення нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.
4. Як встановлено в результаті проведеного дослідження, нормативно-правовий акт в сфері нагляду й контролю за дотриманням трудового законодавства - це виражений в письмово-документальній формі юридичний акт, який приймається спеціально уповноваженими державою суб'єктами управління контрольно-наглядовою діяльністю, що здійснюється стосовно забезпечення дисципліни і законності в процесі регулювання й реалізації трудових та тісно пов'язаних з ними відносин.
5. Нормативно-правове забезпечення організації нагляду і контрою за дотриманням трудового законодавства України - це цілеспрямована діяльність держави у особі спеціально уповноважених органів та посадових осіб по врегулюванню за допомогою нормативно-правових актів та інших засобів юридичної техніки найважливіших відносин, що виникають в процесі контрольно-наглядової діяльності щодо забезпечення дисципліни та законності в процесі регулювання і реалізації трудових та тісно пов'язаних з ними відносин.
6. Удосконалення системного нормативно-правового впливу на процес здійснення контрольно-наглядової діяльності стосовно дотримання законодавства про працю України повинно відповідати принципам державного на¬гляду (контролю) у сфері господарської дія¬льності. Водночас перелік цих принципів, наведених у ст.3 Закону України «Про основні засади державного на¬гляду (контролю) у сфері господарської дія¬льності», доцільно доповнити такими принципами: свобода під¬приємницької діяльності та відповідальність за порушення законодавства про працю; економічна ефектив¬ність від вжитих суб’єктами контролю заходів та соціальна справедливість.
7. Як показало проведене дослідження, одним із ключових елементів системи органів державного нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства на сьогодні є Державна інспекція України з питань праці (Держпраці України). Держпраці України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витрата¬ми тощо. Водночас Держпраці України сьогодні має й низку проблемних питань, які безпосередньо позначаються на своєчасності, об’єктивності та якості вирі¬шення тих завдань, які стоять перед Держпраці України. До проблем функціонування Держпраці України належать: надмірна завантаженість інспекторів праці; недостатнє матеріально-технічне забезпечення інспекторів; відсутність мотивації до праці внаслідок досить скромної заробітної платні інспекторів; відсутність належної кваліфікації інспекторів праці тощо. Вирішенню цих проблем повинно сприяти використання закордонного досвіду, зокрема модель функціонування Національної інспекції праці Республіки Польща. Як показав аналіз закордонного досвіду, в Україні необхідним є перегляд статусу та повноважень державних інспекторів праці. Державний інспектор праці повинен бути уні-версалом, який в цілому володіє основами широкого спектру знань, однак при цьому потребує допомоги вузьких спеціалістів, які глибоко володіють знаннями конкретної галузі: бухгалтерськими, економічними, інженерними, юридичними, психологічними, медичними тощо. При цьому робота інспектора праці повинна достойно оплачуватись. На сьогодні, така практика та ставлення до інспектора праці, розуміння його місця та ролі в системі державних органів відсутнє. Слід особливо відзначити, що проведення лише адміністративної реформи без наділення інспекції праці необхідними ресурсами не дасть бажаних результатів. Більше того, не підкріплене ресурсами перетворення одних органів в інші може призвести до послаблення контрольно-наглядових і превентивних функцій системи інспекції праці з боку контролюючих органів та відповідних негативних наслідків на ринку праці.
8. Проведеним дослідженням встановлено, що новим Законом «Про прокуратуру» прокуратура позбавляється функції загального нагляду, у тому числі й за додержанням трудового законодавства. Однак відповідно до вимог ст. 23 закону прокурор з метою встановлення наявності підстав для свого представництва громадянина або держави в суді має право: 1) витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб’єктів, у порядку, визначеному законом; 2) отримувати від посадових та службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування усні або письмові пояснення. Зазначені повноваження дуже нагадують ті, що здійснюються в рамках функції загального нагляду. Як наслідок, існує серйозний ризик відсутності рівності сторін і, отже, порушення права на справедливий судовий розгляд. Тому вважаємо за необхідне вилучити зазначені положення із статті 23 нового Закону України «Про прокуратуру». Доречним є також вилучення згадки про цю функцію загального нагляду прокуратурою зі ст. 121 Конституції України.
9. Проведене дослідження показало, що нагляд і контроль за дотриманням трудового законодавства Держгірпромнагляду України, Держсанепідслужби України; Державної пожежної охорони, Держатомрегулювання України є необхідними елементами у формуванні по-перше, безпечних та здорових умов праці для громадян, а, по-друге - важелем впливу на роботодавців, який змушує їх дотримуватися трудового законодавства. Тому необхідною є детальна правова регламентація діяльності да¬них органів, зокрема з нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства, а також практичне дослі¬дження даної діяльності з метою її покращання.
10. Проведене дослідження показало, що передбачене новелами трудового законодавства повідомлення ДФСУ про прийняття на роботу нового працівника надмірно ускладнює порядок прийняття на роботу, що, зокрема, унеможливлює оперативне прийняття на роботу сезонних працівників у сільському господарстві. Тому пропонуємо відмінити повідомлення, зазначених у статті 24 Кодексу, центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного соціального внеску, оскільки звітність по прийнятим працівникам відображається у таких формах як 1ДФ і звіт по ЄСВ. Пропонуємо також спростити процедуру оформлення сезонних та тимчасових працівників, а саме скасувати заповнення особових карток та внесення запису в трудову книжку. До моменту врегулювання вищевказаних питань необхідно призупинити дію статті 265 КЗпП про накладення штрафу за порушення законодавства про працю.
11. Як показало проведене дослідження, пільги та переваги, передбачені законодавством про працю, підірвали конкурентноздатність жіночої робочої сили на ринку праці. Тому одним із головних напрямів діяльності профспілок щодо захисту соціально - економічних прав та інтересів жінок є ринок праці. Стурбованість викликає той факт, що останнім часом через кризовий фінансовий стан підприємств робота, спрямована на поліпшення умов праці, практично зупинилась, внаслідок чого питома вага працюючих жінок в умовах, які не відповідають санітарно-гігієнічним нормам, зростає. Тому рекомендуємо доповнити КЗпП України нормою, яка б рекомендувала власнику або уповноваженому ним органу разом із профспілковою організацією встановлювати на підприємстві перелік робіт, посад і ділянок з порівняно легшими умовами праці, де переважно слід застосовувати працю жінок.
12. Встановлення здорових і безпечних умов праці жінкам, які мають дітей, в теперішній час може реально сприяти створенню належних умов для успішного поєднання ними материнства з трудовою діяльністю. Зважаючи на це, пропонуємо статтю 61 КЗпП України доповнити частиною 2 такого змісту: «На прохання вагітної жінки, жінки, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, в тому числі таку, що перебуває під її опікою, власник або уповноважений ним орган зобов’язаний встановити гнучкі режими робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин та з оплатою праці, пропорційної відпрацьованому часу або залежно від виробітку».
13. Проведене дослідження підтвердило необхідність посилення контролю профспілок за додержанням роботодавцем трудового законодавства, для чого необхідно більш чітке визначення та закріплення у законодавстві найефективніших видів, форм і методів його здійснення. Актуальним є також питання майнової відповідальності профспілок за виконання своїх обов’язків, визначення фінансових джерел для такої відповідальності. Вважаємо, що запозичення досвіду США та країн Європи, де введена адміністративна та кримінальна відповідальність профспілкових функціонерів, підвищить ефективність роботи вітчизняних профспілок.
14. Як показало проведене дослідження, наявність уповноваженої особи з питань охорони праці поруч з профспілкою є однією з необхідних умов створення безпечних та здорових умов праці. Пропонуємо визначити можливість одночасного здійснення громадського контролю за охороною праці як професійними спілками, так і уповноваженими особами, обраними працівниками, котрі не є членами професійної спілки, що діє на підприємстві, в установі, організації.









СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Конституція України від 28.06.1996 // Відомості Верховної Ради України, 1996. - № 30. - Ст. 141.
2. Процевський О. Новий зміст права на працю – основа реформування трудового законодавства України // Право України. – 1999. - №6. – С.101
3. Прокопенко В.І. Трудове право. Підручник. Х.: Консум, 1998. – 480с.
4. Трудове право України: Академічний курс: Підруч. для студ. юрид. спец. вищ. навч. закл./ П.Д. Пилипенко, В.Я. Буряк, З.Я.Козак та ін.; За ред. П.Д.Пилипенка. – К.: Концерн «Видавничий Дім «Ін Юре», 2004. – 536 с.
5. Трудове право. Учебник /Под ред. О.В. Смирнова. – М.: Проспект, 1997. – 448с.
6. Чанишева Г.И., Болотіна Н.Б. Трудовое право Украины. – Х.: Одиссей, 1999. – 480с.
7. Куренной А.М. Трудовое право: на пути к рынку. – М.: Дело ЛТД, 1993. – 304с.
8. Комментарий к трудовому кодексу Российской Федерации (постатейный, научно-практический) /Под ред. К.Я. Ананьевой. – М.: ТОН-ЮРАЙТ, 2002. – 704с.
9. Семенок В.И. Надзор и контроль за охраной труда в СССР. – Минск: Изд-во АН СССР, 1963. – 115с.
10. Стычинский Б.С., Зуб И.В., Ротань В.Г. Научно-практический комментарий к законодательству Украины о труде. – Симферополь: Таврия, 1998. – 608с.
11. Гаращук В.М. Контроль та нагляд у державному управлінні. – Х.: Фоліо, 2002. – 17с.
12. Бандурка А.М., Тищенко Н.М. Административный процесс. – К.: Литера ЛТД, 2001. – 336с.
13. Торшенев В.М., Шахов И.Б. Контроль как правовая форма деятельности. – М.: Юрид.лит., 1987. – 176с.
14. Государственный и общественный контроль в СССР /Под ред. Туровцева В.И. – М.: Наука, 1970. – 335с.
15. Студеникина М.С. Государственный контроль в сфере управления (проблемы неведомственного контроля). – М.: Юрид. лит., 1974. – 157с.
16. Шохин С.О. Правовое обеспечение деятельности контрольно-счетных органов субъектов РФ: проблемы и перспективы. Дисс. док. юр. наук. – М.- 1999.
17. Язык закона / Под ред. А.С.Пиголкина. – М.: Юрид. лит., 1990. – 192 с.
18. Рабінович П.М. Основи загальної теорії права та держави. – К., 1994. – 236 с.
19. Кравченко С.П. Мова як фактор правоутворення та законоутворення. Автореферат … канд. юрид. наук. Одеса. 2000. – 20 с.
20. Словарь иностранных слов. – М.: Русский язык, 1989. – 852с.
21. Словник української мови. Том п’ятий. – К.: “Наукова думка”. – 1974. – 840 с.
22. Ожегов С. И. Словарь русского языка / Под ред. докт. филол. наук, проф. Н.Ю. Шведовой.: Рус. яз., 1984. – 797 с.
23. Толковый словарь русского языка / Сост. Д.Н. Ушаков, - М.: 1935.-1424с.
24. Коняхин Л.Г. Надзор и контроль за соблюдением законодательства о труде. – М.: Изд-во МГУ, 1982. – 198с.
25. Колпаков В.К. Адміністративне право України: Підручник. – К.: Юрінком Інтер, 1999. – 736с.
26. Битяк Ю.П., Зуй В.В. Административное право Украины (Общая часть). Учебное пособие. – Х.: ООО „Одиссей”, 1999. – 224с.
27. Админстративное право (Общая и особенная части) /Под ред. А.П. Коренева. – М.: МВД СССР, 1986. – 487с.
28. Афанасьєв В.Г. Научное управление обществом. – М.: Мысль, 1973. – 412с.
29. Научная организация управления органами внутренних дел /Под ред. Г.Г. Зуйкова. - М.: -Академия МВД СССР, 1984. – 317с.
30. Бахрах Д.Н. Административное право. – М.:. Изд-во БЕК, 1996. – 368с.
31. Государственное управление: основы теории и организации. Учебник /Под ред. В.А. Козбаненко. – М.: Статут, 2000. – 912с.
32. Советское административное право /Под ред. В.М. Манохина. – М.: Юрид. лит., 1977. – 544с.
33. Советское административное право: Учебник, /Под ред. П.Г. Василенкова. – М.: Юрид. лит., 1990. – 576с.
34. Державне управління: теорія і практика /За заг. ред. В.Б. Аверянова. – К.: Юрінком Інтер, 1998. – 432с.
35. Домінік Ру, Даніель Сульє. Управління /Переклали з французької Г. Мусієнко, І. Реслер. – К.: Основа, 1995. – 443с.
36. Гаращук В.М. Контроль та нагляд у державному управлінні. Навчальний посібник. – Х.: Нац. юрид. акад. України, 1999.- 55с.
37. Козлов Ю.М., Фролов Е.С. Научная организация управления и право. – М.: Изд-во МГУ, 1986. – 245с.
38. Кожурин Ф.Д. Процесс управления. – М.: Мысль, 1988. – 237с.
39. Халфина Р.О. Право как средство социального управления. – М.: Наука, 1988. – 256с.
40. Рябко А.И. Социальный контроль и его правовые формы (вопросы теории) Дисс. канд. юрид. наук. - М., 1995. – 187с.
41. Шорина Е.В. Контроль за деятельностью органов государственного управления в СССР. – М.: Юрид. лит., 1981. – 412с.
42. Советское трудовое право /Под ред. Н.Г. Александрова. – М.: Юрид. лит. 1972. – с.318-320
43. Советское трудовое право /Под ред. В.С. Андреева. – М.: Юрид. лит., 1976. – с.282
44. Советское трудовое право /Под ред. А.Д. Зайкина. – М.: Юрид. лит., 1979. – 544с.
45. Никитинский В.И. Азбука трудового права. – М.: Знание, 1981. – с.97.
46. Скобелкин В.Н. Обеспечение трудовых прав в СССР. – М.: Юрид. лит., 1987. – 208с.
47. Процевский А.И. Предмет советского трудового права. – М.: Юрид. лит., 1979. – 244с.
48. Советское трудовое право /Под общ. ред. О.В. Смирнова. – М.: Профиздат, 1991. – 363с.
49. Разаренов Ф.С. О сущности и значении административного надзора в советском государственном управлении. В кн..: Вопросы административного права на современном этапе. – М.: Юрид. лит., 1963. – С.65-82.
50. Семенков В.И. Правовые проблемы охраны труда в СССР: Автореф дис. докт. наук.– Минск, 1974. – 42с.
51. Проект Трудового кодексу від 03.12.2007 // http://w1.c1.rada.gov.ua
52. Гаращук В.М. Контроль та нагляд у державному управлінні. Навчально-практичний посібник. – Х.: Нац. юрид. акад. України, 1998. – 48с.
53. Грошевой Ю.М., Пышнев Д.И. Теоретические проблемы соотношения прокурорского надзора и ведомственного (вневедомственного) контроля (в системе АПК): Учебное пособие. – К.: Юринком, 1992. – 275с.
54. Гусаров В., Руденко М. Контролюючі органи і прокурорський нагляд //Право України. – 1995. - №1. – С.17-19.
55. Красноокий О. Ще раз про співвідношення державного контролю і прокурорського нагляду //Право України. – 1998. - №3. – С.88-90.
56. Мінюков П., Мінюков А. Співвідношення прокурорського нагляду і відомчого контролю при розслідуванні кримінальних справ // Право України. – 1999. - №1. - С.111-115.
57. Руденко М. Щодо усунення підміни прокурором інститутів контролю і нагляду в сфері управління //Право України. – 1996. - №9. – С.58-62.
58. Шалумов М.С. Прокурорский надзор и государственный контроль за исполнением законов: разграничения компетенции и ответственности //Государство и право. – 1999. - №1. – С.79-85.
59. Ожегов С.И., Шведова К.Ю. Толковый словарь русского языка. – М., 1944. – 955с.
60. Ожегов С.И. Словарь русского языка /Под общ. ред. С.П. Обнорского. – М.: Государственное изд-во иностранных и национальных словарей, 1953. – 848с.
61. Чиркин В.Е. Контрольная власть //Государство и право. – 1993. - №4. – С.10-18.
62. Ильинский И.П., Щетинин Б.В. Конституционный контроль и охрана конституционной законности в социалистических странах //Советское государство и право. - 1969. - №9. – С.40-44.
63. Шорина Е.В. Контроль и проверка исполнения – важные средства укрепления государственной дисциплины. – М.: Юрид. лит., 1978. – 318с.
64. Ломовский В. Какой власти принадлежит прокуратура? //Российская юстиция. – 2001. - №9. – С.21-22.
65. Про ратифікацію Угоди про партнерство та співробітництво між Україною і Європейськими Співтовариствами та їх державними членами: Закон України від 10 листопада 1994 р. // http://zakon1.rada.gov.ua
66. Кодекс Законів про працю України // http://zakon1.rada.gov.ua
67. В.М. Москальова. Охорона праці. Інтерактивний комплекс навчально-методичного забезпечення. Рівне.НУВГП , 2009
68. Про прокуратуру: Закон України від 14.10.2014 № 1697-VII // http://zakon1.rada.gov.ua.
69. Козлов А.Є. Конституционное право. – М.: Юрист, 1997. – 480с.
70. Савченко М. Забезпечення прав і свобод людини і громадянина та їх захист органами конституційної юриспруденції // Право України. - 1999. - №2. – С.2-8.
71. Про Конституційний Суд України: Закон України 16 жовтня 1996 р. // http://zakon1.rada.gov.ua
72. Андрійко О.Ф. Організаційно-правові проблеми державного контролю у сфері виконавчої влади: дис... док. юр. наук. – К., 1999. – 395с.
73. Стефанюк В. Судова влада як основна юридична гарантія захисту прав і свобод людини і громадянина в Україні //Право України. – 2000. - №1. – с.16-22.
74. Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини: Закон України від 23 грудня 1997 р. // http://zakon1.rada.gov.ua
75. Про загальне положення про міністерство, інший центральний орган державної виконавчої влади: Указ Президента України від 12.03.1996р. № 179/96 // http://zakon1.rada.gov.ua
76. Про Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України: Указ Президента України від 06.04.2011 № 400/2011 // Офіційний вісник Президента України від 18.04.2011 № 10. - Стор. 3.
77. Про пожежну безпеку: Закон України від 17 грудня 1993 року N 3745-XII // http://zakon1.rada.gov.ua.
78. Артуро Бронштйн. Реформування трудового законодавства у країнах — кан¬дидатах на вступ до ЄС: досягнення та виклики / Артуро Бронштйн. Міжнародне бю¬ро праці // Discussion paper submitted to a High-level Tripartite Conference on Social Dialogue and Labour Law reform in EU Accession Countries Malta. — 28 February — 1 March 2003. — С.13.
79. Ярошенко О. М. Джерела трудового права України. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук // Харків 2007 // [Електрон¬ний ресурс] : — Режим доступу : http://librar.org.ua/sections_load.php?s=economy_legal_science&id=554.
80. Professor P. Nikiforos Diamandouros. Keynote Speech by the European Ombuds¬man рrofessor P. Nikiforos Diamandouros at the Fifth Seminar of the National Ombudsmen of the EU Member States . — The Hague. — 12 September 2005 // [Елек¬тронний ресурс] — Режим доступу: http://www.ombudsman.europa.eu/speeches/ en/2005-09-12.htm.
81. Универсальный периодический обзор. Доклад Рабочей группы по универ¬сальному периодическому обзору. Совет по правам человека ООН // A/hRc/8/45 3 June 2008 Украина. — С. 8, 17, 19 //[Електронний ресурс] : — Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/udhra/documents/pdf/A-HRC-8-45.pdf.
82. Проект Трудового кодексу України : від 02.04.2012 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://wl.сі.rada.gov.ua/pls/zweb2 /webproc4_l?pf3511=30947.
83. Ярошенко О. М. Джерела трудового права України: дис. ... доктора юрид. наук : 12.0.05 / Ярошенко О. М. - X., 2007. - 476 с.
84. Середа О. Г. Оптимізація системи суб’єктів нагляду та контролю за дотриманням трудового законодавства / О. Г. Середа // Форум права. — 2014. — № 1. — С. 439—442.
85. Про охорону праці: Закон України від 14 жовтня 1992 року №2694-XII // http://zakon1.rada.gov.ua
86. Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення: Закон України від 24 лютого 1994 року №4004-XII // http://zakon1.rada.gov.ua
87. Положення про Державну інспекцію України з питань праці, затверджене Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 386/2011 // http://zakon1.rada.gov.ua
88. Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затверджене Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011 //http://zakon1.rada.gov.ua
89. Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України, затверджене Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 403/2011 // http://zakon1.rada.gov.ua
90. Типове положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці, затверджене
Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 21.03.2007 N 56, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2007 р. за N 316/13583 // http://zakon1.rada.gov.ua
91. Загальна теорія держави і права /За ред. М.В. Цвіка, В.Д. Ткаченка, О.В. Петришина. – Х.: Право, 2002. – 432с.
92. Теория права и государства: Учебник /Под ред. В.В. Лазарева. – М.: Право и Закон, 1996. – 424с.
93. Котюк В.О. Теорія права: курс лекцій. – К.: Вентурі 1996. – 208с.
94. Проблемы общей теории права и государства /Под общ. ред. В.С. Нерсесянца. – М.: НОРМА – ИНФРА – М., 1999. – 832с.
95. Сырых В.М. Теория государства и права. – Учебник. – М.: Юстицинформ, 2001. – 542с.
96. Комаров С.А. Общая теория государства и права. Учебник. – М.: Юрайт, 1998. – 416с.
97. Скакун О.Ф. Теория государства и права: Учебник. – Харьков: Консум; Ун-т внутрен. дел., 2000. – 704с.
98. Хропанюк В.Н. Теория государства и права /Под ред. В.Г. Стрекозова. – М.: Юрист, 2000. – 366с
99. Селиванов В. Правова реформа і методологія дослідження фундаментальних проблем юридичної науки //Вісник Академії правових наук України. – 1998. - №4. – С.3-17.
100. Проблемы эффективности прокурорского надзора /Под ред. К.Ф. Скворцова. – М.: Юрид. лит., 1977. – 160с.
101. Крюков В.И. Функционально-структурные аспекты исследования социальных систем //Введение в теорию государсвенно-правовой организации социальных систем /Под общ. ред. Е.Б. Кубко. - К.: Юринком, 1997. – С.30-47.
102. Керимов Д.А. Законодательная техника. – М.: НОРМА-ИНФРА. М., 1998. – 244с.
103. Алесеев С.С. Право: азбука – теория – философия: Опыт комплексного исследования. – М.: Статут, 1999. – 712с.
104. Закон України «Про основні засади дер¬жавного нагляду (контролю) у сфері госпо¬дарської діяльності» : від 05.04.2007 p., № 877-V // ВВР України. - 2007. - № 29. - Ст. 389.
105. Костилєва Т. І. Удосконалення нормативно-правового забезпечення контролю до¬тримання законодавства про працю / Т. І. Костилєва // Форум права. — 2012. — № 3. — С. 313—318.
106. Алехин А. П. Административная ответственность за правонарушения на транспорте [Текст] / Алехин А. П. - М. : Юрид. лит-ра, 1967. – 140 с.
107. Костилев В.В. Організаційно-правові засади контрольної діяльності державних інспекцій в соціальній сфері [Текст] : автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.01 / Костилев Владислав Вікторович ; Українська академія держ. управління при Президентові України, Харківський регіональний ін-т держ. управління. - Х., 2003. - 20 с.
108. Григорян Л. А. Советы - органы власти и народного самоуправления [Текст] / Григорян Л. А. - М. : Юрид. лит-ра, 1965. - 95 с.
109. Грошовий Ю. М. Актуальні проблеми законодавчого процесу в Україні [Текст] / Ю. М. Грошовий, В. Я. Тацій // Концепція розвитку законодавства України : матеріали науково-практичної конференції. - К., 1996. - С. 33-35.
110. Коваль Л. В. Административно-деликтное отношение [Текст] / Коваль Л. В. - К. : Вища щкола, 1979. - 230 с.
111. Кодекс Украины об административных правонарушениях (научно-практический комментарий) [Текст]. - Х. : Одиссей , 2000. - 1008 с.
112. Козюбра М. І. Переконання та примус [Текст] / Козюбра М. І. - К. : Виша школа, 1970. - 145 с.
113. Битяк Ю. П. Переконання і примус у державному управлінні. Адміністративна відповідальність [Текст] : конспекти лекцій / Битяк Ю. П., Зуй В. В., Комзюк А. Т. - Харків : Укр. юрид. академія, 1994. - 44 с.
114. Комзюк А. Т. Деякі проблеми розвитку законодавства про адміністративний примус [Текст] / А. Т. Комзюк, Є. О. Безсмертний // Концепція розвитку законодавства України : матеріали науково- практичної конференції. - К., 1996. - С. 118-121.
115. Комзюк А. Т. Деякі проблеми реформування законодавства про адміністративну відповідальність [Текст] / Комзюк А. Т. // Концепція формування законодавства України : III міжрегіональна науково- практична конференція (листопад 1998) : наукові статті. - Запоріжжя, 1999. - С. 14-17.
116. Кодекс Украины об административных правонарушениях (научно-практический комментарий) [Текст]. - Х. : Одиссей , 2000. - 1008 с.
117. Комзюк А. Т. Деякі проблеми реформування законодавства про адміністративну відповідальність [Текст] / А. Т. Комзюк, В. А. Гуменюк, О. Ю. Салманова // Вісник Університету внутрішніх справ. - Вип. 1. - Х. : Університет внутрішніх справ, 1996. - С. 76-79.
118. Алексеев С. С. Общая теория права [Текст] / Алексеев С. С. - М. : Юрид. лит-ра, 1982. - Т. 2. - 486 с.
119. Кампо В. М. Деякі проблеми адміністративної реформи в Україні [Текст] / В. М. Кампо // Державно- правова реформа в Україні: матеріали науково-практичної конференції. - К., 1997. - С. 18-120.
120. Комзюк А. Т. Організація контролю органів внутрішніх справ за об’єктами дозвільної системи [Текст] / А. Т. Комзюк, В. А. Гуменюк // Правова держава Україна: проблеми, перспективи розвитку : короткі тези доповідей та наукових повідомлень республіканської науково-практичної конференції. 9-11 листопада 1995 р. - Харків : НЮА України, 1995. - С. 143-144.
121. Указ Президента України «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці» від 06.04.2011 № 386/2011 // Урядовий кур'єр від 19.04.2011. - № 71.
122. Конвенція МОП № 81 про інспекцію праці у промисловості й торгівлі від 11 липня 1947 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_036.
123. Конвенція МОП № 85 про інспекцію праці на територіях за межами метро¬полії від 11 липня 1947 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/993_436.
124. Конвенція МОП № 129 про інспекцію праці в сільському господарстві від 25 червня 1969 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_114.
125. Рекомендація МОП № 133 щодо інспекції праці в сільському господарстві від 25 червня 1969 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_101.
126. Рекомендація МОП № 82 щодо інспекції праці на гірничопромислових і транспортних підприємствах від 11 липня 1947 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_301.
127. Рекомендація МОП № 28 щодо загальних принципів інспекції умов праці моряків від 22 червня 1926 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_103.
128. Конвенція МОП № 150 про адміністрацію праці: роль, функції та органі¬зація від 26 червня 1978 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_024.
129. Рекомендація МОП № 158 щодо адміністрації праці: роль, функції та організація від 26 червня 1978 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_270.
130. Кодекс України про адмі¬ністративні правопорушення від 07.12.1984 // Відомості Верховної Ради УРСР від 18.12.1984. - № 51.
131. Наказ Мінсоцполітики України «Про затвердження Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів» від 02.07.2012 № 390 // Офіційний вісник України від 17.08.2012. - № 60. - Стор. 257. – Ст. 2467.
132. Інформація про роботу державних інспекторів праці від 28 листопада 2013 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://dpu. gov.ua/Lists/news/DispFormTrue.aspx?ID=302.
133. Щодо відповідності об’єднання Державної інспекції України з питань праці та Державної служби зайнятості України стандартам міжнародної організації праці: Національний інститут стратегічних досліджень [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/1341.
134. Сидорина Т.Ю. Два века социальной политики. / ТЮ. Сидорина - М. : Российск. гос. гуманит. ун-т, 2005. - 442 с.
135. Біла Г.М. Діяльність інспекцій праці за кордоном: досвід для України / Г.М. Біла // Публічне управління: теорія та практика: збірник наукових праць Асоціації докторів наук з державного управління. – Х.: Вид-во «ДокНаукДержУпр», 2011. – №3 (7). – С. 122-126.
136. Закон України «Про дер¬жавний захист працівників суду та правоохо-ронних органів» від 23.12.1993 № 3781-XII // Відомості Верховної Ради України, 1994. - № 11. - Ст.50.
137. Закон України «Про демократичний цивіль¬ний контроль над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави» від 19.06.2003 № 975-IV // Відомості Верховної Ради України, 2003. - № 46. - Ст.366.
138. Наказ Генерального прокурора України «Про орга¬нізацію роботи і управління в органах проку¬ратури України» від 26.12.2011 р. № 1 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
139. Наказ Генерального прокурора України «Про особливості організації роботи прокуратур міст з районним поділом» від 30.12.2010 р. № 1/2 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
140. Наказ Генерального прокурора України «Про затвердження Положення про організацію співпраці Генеральної прокуратури України з Верховною Радою України» від 24.01.2006 р. № 1/4[Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
141. Наказ Генерального прокурора України «Про координацію діяль-ності правоохоронних органів по боротьбі із злочинністю та корупцією» від 04.05.2012 р. № 1/1[Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
142. Наказ Генерального прокурора України «Про організацію правозахисної діяль¬ності органів прокуратури України» від 12.04.2011 р. №3,
143. Наказ Генерального прокурора України «Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів спеціальними підрозділами та іншими органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю» від 21.03.2013 р. №4/2гн [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
144. Наказ Генерального прокурора України «Про організацію прокурорського нагляду за додер¬жанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність» від 03.12.2012 р. № 4/1[Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
145. Наказ Генерального прокурора України «Про організацію діяльності прокурорів у кримінальному провадженні» від 19.12.2012 р. № 4[Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
146. Наказ Генерального прокурора України «Про особливості організації діяльності органів прокуратури у сфері транспорту» від 28.12.2012 р. № 3/1[Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
147. Наказ Генерального прокурора України «Про організацію проку-рорського нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у криміналь¬них справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян» від 27.12.2013 р. № 7[Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
148. Наказ Генерального прокурора України «Про організацію роботи органів прокуратури України у галузі міжна¬родного співробітництва і правової допомоги у кримінальних справах» від 05.05.2011 р. № 8[Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.gp.gov.ua.
149. Шалумов М. С. Прокурорский надзор и государственный контроль за исполнением законов: разграничение компетенции и ответ-ственности / М. С. Шалумов // Государство и право. - 1999. - № 1. - С. 79-85.
150. Козлов А. Ф. Прокурорский надзор в Российской Федерации: Общая часть : учеб. пособие / А. Ф. Козлов. - Екатеринбург : Изд- во УрГЮА, 1999. - 140 с.
151. Закон Украї¬ни «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань удосконалення діяльності прокуратури» від 18.09.2012 № 5288-VI // Відомості Верховної Ради, 2013. - № 37. - Ст.490.
152. Деришев Ю.В. Прокуратура Российской Федерации: Учебное пособие. – М.: Юридический институт, 2003. — 180 с.
153. Регламент Генеральної прокуратури України: Наказ ГПУ від 12.04.2012 № 35 // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.gp.gov.ua/ua/iopd.html?_m=publications&_t=rec&id=94103.
154. Гаврилов В.В. Сущность прокурорского надзора в СССР / В.В. Гаврилов. - Саратов: Изд-во Саратовского ун-та, 1984. - 151 с.
155. Попович Є. М. Нагляд і контроль за дотриманням трудового законодавства України : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / Є. М. Попович ; Нац. ун-т внутр. справ. — X., 2003. — 192 с.
156. Семашко Л. А. Проблеми наглядової ді¬яльності в галузі охорони праці / Л. А. Сема¬шко, М. О. Винокуров, Л. М. Переверзева // Вісник Харківськ. нац. техн. ун-ту сільського господарства імені Петра Василенка. - 2011. - Вин. 107. - Т. 2. - С. 299-308.
157. Наказ МНС України «Про затвердження Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової без¬пеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Ак¬та перевірки суб’єкта господарювання (виробничого об’єкта)» від 11.08.2011 p., № 826 // Офіційний вісник України. - 2012. - № 3. - Ст. 60.
158. Шашкова-Журавель І. О. Міжнародно- правові аспекти охорони праці / І. О. Шашко¬ва-Журавель // Наукові праці МАУП. - 2012. - № І (32).-210-215.
159. Гогіташвілі Г. Г. Управління охороною праці та ризиком за міжнародними стандар¬тами навч. посіб. / Г. Г. Гогіташвілі, Є. Т. Карчевські, В. М. Лапін. - К. : Знанім, 2007.-367 с.
160. Костенко О. М. Охорона праці в Україні з огляду на інтеграцію до Європейського Со¬юзу / О. М. Костенко // Вісник Полтавськ. держ. аграр. акад. - 2007. - № 2. - 166—168.
161. Воропаева Н. Г. Державний та громадський нагляд і контроль за додержанням зако¬нодавства про охорону праці / Н. Г. Воропаева // Форум права. — 2013. — Ле 3. — С. 99— 105.
162. Кононова І. Г. Оцінка сучасного стану санітарно-епідеміологічного нагляду фахів¬цями з гігієни та охорони праці / І. Г. Кононо¬ва // Український журнал з проблем медицини праці. - 2010. - № 2 (22). - 21-28.
163. Про заходи щодо виконання Закону України «Про пожежну безпеку» від 26.07.1994 № 508 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/508-94-%D0%BF.
164. Про Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України: Указ Президента України від 06.04.2011 № 403/2011 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/403/2011.
165. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 889-р «Про схвалення Концепції Загальнодержавної цільової програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2012-2016 роки» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/889-2011-%D1%80.
166. Закон України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 № 1045-XIV // Відомості Верховної Ради України, 1999. - № 45. - Ст.397.
167. Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права від 16.12.1966 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/995_042.
168. Конвенція про свободу асоціації та захист права на організацію № 87 від 09.07.1948 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_125.
169. Киселев И. Я. Трудовое право России и зарубежных стран: международные нормы труда: Учебник. – Москва: Эксмо, 2005. – 607 с.
170. Постанова Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1232 «Деякі питання розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1232-2011-%D0%BF.
171. Проект Трудового кодексу України № 2902 від 22.04.2013 року [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=46746.
172. Закон України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 № 2453-VI // Відомості Верховної Ради України, 2010, № 41-42, № 43, № 44-45. - Ст.529.
173. Наказ Держгірпромнагляду «Про затвердження Типового положення про діяльність уповноважених найманими працівниками осіб з питань охорони праці» від 21.03.2007 № 56 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0316-07.
174. Конвенція МОП № 135 про захист прав представників працівників на підприємстві і можливості, що їм надаються (1971 р.) [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_186.
175. Рекомендація МОП щодо захисту прав представників працівників на
підприємстві та можливостей, які їм надаються № 143 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/993_257.
176. Болотіна Н. Б. Трудове право України : підручник / Н. Б. Болотіна. - К. : Вікар, 2003. - 725 с.
177. Трудове право України: Академічний курс : підручн. [для студ. юрид. спец. вищ. навч. закл.] / П. Д. Пилипенко, В. Я. Буряк, 3. Я. Козак та ін.; за ред. П. Д. Пилипенка. - К. : Ін Юре, 2004.-536 с.
178. Комментарий к Трудовому кодексу Российской Федерации (постатейный, научно¬практический) / под ред. К. Я. Ананьевой ; вст. ст. В. А. Рыбакова. - Изд. 2-е, перераб. и доп. - М. : ТОН - ЮРАЙТ, 2002. - 704 с.
179. Киселев И. Я. Сравнительное и между¬народное трудовое право : учеб. [для вузов] / И. Я. Киселев. - М. : Дело, 1999. - 728 с.
180. Бойко М. Д. Порівняльне трудове право : навч. посіб. / М. Д. Бойко. - К.: Атіка, 2007. - 384 с.
181. Європейська соціальна хартія 1996 ро¬ку // Бюлетень законодавства і юридичної практики України. - 2006. - № 7.
182. Закон України «Про соціальний діалог в Україні» : від 23.12.2010 p., № 2862-VI // Голос України. - 18.01.2011. -№ 8.
183. Закон України «Про колективні дого¬вори і угоди» // ВВР України. - 1993. - № 36. - Ст. 361.
184. Закон України «Про організації роботодавців, їх об'єднання, права і гарантії їх діяльності» від 22.06.2012 № 5026-VI // Відомості Верховної Ради, 2013. - № 22. - Ст.216.
185. Проект Трудового кодексу України № 1108 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=1108&skl=7.
186. Закон України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VIII // Відомості Верховної Ради, 2015. - № 6. - Ст.40.
187. Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 № 71-VIII // Відомості Верховної Ради, 2015. - № 7-8, № 9. - Ст.55.
188. Постанова Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/408-2014-%D0%BF.
189. Кримінальний процесуальний кодекс від 13.04.2012 // Відомості Верховної Ради України, 2013. - № 9-10, № 11-12, № 13. - Ст.88.
190. Офіційний сайт Державної інспекції України з питань праці [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://dpu.gov.ua.
191. Офіційний сайт Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://dnop.gov.ua.
192. Офіційний сайт Державної інспекції ядерного регулювання України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.snrc.gov.ua.
193. Офіційний сайт Професійної спілки залізничників
і транспортних будівельників України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zalp.org.ua.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
500





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.