У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Юридичні гарантії забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні
Количество страниц 121
ВУЗ Чернівецький Національний Університет ім. Юрія Федьковича
Год сдачи 2017
Содержание ДИПЛОМНА РОБОТА
На тему: «Юридичні гарантії забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні»





ЗМІСТ
СПИСОК СКОРОЧЕННЬ……………………………………………..………….4
ВСТУП 5
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛІКАРСЬКИМИ ЗАСОБАМИ І ЗАСОБАМИ МЕДИЧНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ НАСЕЛЕННЯ В УКРАЇНІ 8
1.1. Забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення як умова соціальної безпеки України 8
1.2. Правові засади обігу лікарських засобів та засобів медичного призначення в Україні 23
1.3. Державний контроль в сфері обігу лікарських засобів та засобів медичного призначення в Україні 30
Висновки до розділу 1 46
РОЗДІЛ 2. СИСТЕМА ЮРИДИЧНИХ ГАРАНТІЙ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛІКАРСЬКИМИ ЗАСОБАМИ І ЗАСОБАМИ МЕДИЧНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ НАСЕЛЕННЯ В УКРАЇНІ 50
2.1. Нормативно-правові засади забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення 50
2.2. Організаційні засади забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення 58
2.3. Організаційно-правові засади співпраці органів державної влади та фармацевтичного сектора щодо забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення 68
Висновки до розділу 2 75
РОЗДІЛ 3. ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРАВОВИХ ГАРАНТІЙ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛІКАРСЬКИМИ ЗАСОБАМИ І ЗАСОБАМИ МЕДИЧНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ НАСЕЛЕННЯ В УКРАЇНІ 78
3.1. Проблеми забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні 78
3.2. Закордонний досвід забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення 88
3.3. Напрями вдосконалення юридичних гарантій забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні 91
Висновки до розділу 3 96
ВИСНОВКИ 98
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 104









СПИСОК СКОРОЧЕННЬ
СБУ– Служба безпеки України
МВС – Міністерство внутрішніх справ України
МСЕК – медико-соціальні експертні комісії
ЛКК– лікарсько-консультативні комісії
ВЛК – військово-лікарські комісії
МОЗ – Міністерство охорони здоров’я
ЄС – Європейський Союз
ОЛЗ – основні лікарські засоби
ВООЗ – Всесвітня організація охорони здоров'я
ООН – Організація об’єднаних націй
НЛП – нейро-лінгвістичних програмувань
ЛЗ – лікарські засоби
КМУ – Кабінетом Міністрів України










ВСТУП

Актуальність теми дослідження зумовлена багатьма чинниками політичного, юридичного, економічного та медико-соціального характеру, основними з яких є інтеграція України в європейське та світове співтовариство, глобальні структурні перетворення в економіці, недостатній рівень забезпечення населення країни основними лікарськими засобами та недосконале правове регулювання такого забезпечення тощо.
Проблеми модернізації та реформування системи охорони здоров’я постійно знаходяться у центрі уваги фахівців, однак питання забезпечення окремих категорій населення лікарськими засобами та виробами медичного призначення здебільшого розглядаються лише в контексті скорочення фінансування в сфері охорони здоров’я.
Проблема актуалізується також і тим, що держава, здійснюючи комплексні заходи щодо забезпечення права громадян на отримання безпечних та ефективних лікарських засобів, прагнучи надати гарантії для соціально незахищених верств населення, недостатньою мірою контролює цінову ситуацію, внаслідок чого неефективно витрачаються бюджетні кошти на їх закупівлю, не виконуються зобов’язання держави перед громадянами.
Усе це має велике значення для подальшого вдосконалення забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні, що й обумовлює актуальність теми дослідження.
Стан наукової розробки. Питання лікарського забезпечення розглядають В. А. Загорій, Д. В. Карамишев, М. С. Кряж, І. І. Кузьменко В. П. Лисак. Однак спеціалізованих досліджень забезпечення окремих категорій населення лікарськими засобами та виробами медичного призначення в нашій країні проведено не було.
Метою даної роботи є дослідження юридичних гарантій забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні.
Відповідно до поставленої мети, нами окреслено наступне коло завдань:
1. Розглянути забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення як умову соціальної безпеки України.
2. Визначити правові засади обігу лікарських засобів та засобів медичного призначення в Україні.
3. Дослідити державний контроль в сфері обігу лікарських засобів та засобів медичного призначення в Україні.
4. Проаналізувати нормативно-правові засади забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення.
5. Визначити організаційні засади забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення.
6. Дослідити організаційно-правові засади співпраці органів державної влади та фармацевтичного сектора щодо забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення.
7. Розглянути проблеми забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні.
8. Окреслити напрями вдосконалення юридичних гарантій забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні.
9. Дослідити закордонний досвід забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення.
Об’єктом дослідження є суспільні відносини щодо забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні.
Предметом дослідження є юридичні гарантії забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні.
Методи дослідження. Теоретичною основою даної роботи стали методи фундаментальної й загальнонаукової методології пізнання явищ і процесів, а саме: наукової ідентифікації та компаративного аналізу – при опрацюванні законодавчих, нормативно-правових та наукових джерел і дослідженні еволюції проблеми, що вивчається, та ступеня її розв’язання; формально-юридичний – для дослідження правових норм у цій сфері.
Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що вони можуть бути застосовані при вдосконаленні організаційних та правових засад забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення, покращення державного контролю та нагляду у сфері охорони здоров’я.
Структуру дослідження складають дев’ять підрозділів, об’єднаних у три розділи, а також вступ, висновки та список використаних джерел. Загальний об’єм роботи складає 119 сторінок. Список використаних джерел складає 100 джерела.
Список литературы ВИСНОВКИ

Таким чином, в результаті проведеного дослідження слід можна зробити наступні теоретичні та практичні висновки:
1. Проблема забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні потребує невідкладного вирішення. Її актуальність підвищується, з огляду на дефіцит бюджетних асигнувань на охорону здоров’я, невизначеність механізму позабюджетних джерел фінансування, недостатнє нормативно-правове регулювання процесів виробництва та реалізації вітчизняних лікарських засобів. Сьогодні основна частина пільговиків змушена виділяти додаткові ресурси на придбання ліків. При цьому фінансові ресурси споживачів лікарських засобів і засобів медичного призначення дуже обмежені і безпосередньо залежать від економічного добробуту держави. На сьогодні в Україні система пільгової лікарської допомоги є практично безальтернативною. Втім, її позитивне значення обмежене й стосується лише покриття вартості лікарських засобів, що містяться в переліку життєво необхідних лікарських засобів. Інші механізми оптимізації пільгового забезпечення ліками і засобами медичного призначення ще чекають на розробку та практичне впровадження. Отже, існування такої пільгової системи можливе тільки за умов дотримання інтересів усіх зацікавлених сторін: держави, комунальних лікарських та фармацевтичних установ, фармацевтичного бізнесу та споживачів ліків. Від вирішення зазначених питань у значній мірі залежить якісне, повне та доступне забезпечення громадян України лікарськими засобами та засобами медичного призначення, а отже - і якість та тривалість їх життя, а слідом і соціальна безпека країни в цілому.
2. В Україні зроблено значні кроки з удосконалення нормативно-правової бази, спрямованої на запровадження міжнародних та євро¬пейських підходів до регулювання обігу лікарських засобів і базового переформування підходів до забезпечення доступності якісних лікарських засобів та засобів медичного призначення. Разом з тим, незважаючи на достатньо розвинений правовий механізм державного регулювання проблема забезпечення доступності якісних лікарських засобів залишається актуальною. Незважаючи на значну кількість законодавчих та нормативних актів у досліджуваній сфері, питання забезпечення доступності лікарських засобів та засобів медичного призначення Україні залишаються невирішеними. Тому нормативно-правова база потребує подальшого розвитку і удосконалення. Зокрема, необхідним є прийняття постанов Кабінету Міністрів України щодо удосконалення державного регулювання цін на лікарські засоби; затвердження методів планування та розрахунку кількості лікарських засобів, що закуповуються за кошти Державного і місцевих бюджетів; визначення вимог до аптечних закладів, що можуть бути допущені до участі у реалізації пілотних проектів з державного регулювання цін на лікарські засоби та здійснювати зберігання і відпуск ліків та ін.
3. Дослідивши систему державного контролю та нагляду у сфері охорони здоров’я, нами встановлено, що можна виділити три ключові об’єкти контролю та нагляду у сфері охорони здоров’я: санітарно-епідемічне благополуччя населення; обіг наркотиків; обіг лікарських засобів. Державний контроль за обігом лікарських засобів здійснює Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра охорони здоров’я, який реалізує державну політику у сферах контролю якості та безпеки лікарських засобів, у тому числі медичних імунобіологічних препаратів, медичної техніки і виробів медичного призначення, та обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу.
4. Сучасне вітчизняне законодавство щодо забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення потребує негайного реформування з метою впровадження науково обґрунтованих засад формування системи забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення як найбільш ефективного механізму реалізації конституційних прав і гарантій населення в галузі охорони здоров’я.
5. Основним завданням органів державного управління є забезпечення злагодженості у функціонуванні окремих сфер і ланок фармацевтичного ринку з метою забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення. При визначенні та впровадженні державної політики щодо забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення головне місце відводиться національній лікарській політиці, що реалізується урядом країни та міністерством охорони здоров’я України. Законодавча база України у сфері державного регулювання процесом забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення потребує кардинального вдосконалення з метою вирішення таких питань: усунення законодавчих суперечностей до Конституції України, а також регламентація чіткої структури органів державного управління фармацевтичною галуззю. Ця структура має бути відокремлена, згідно з визначеними повноваженнями, від Міністерства охорони здоров’я України та мати статус центрального органу управління і діяти як єдиний регуляторний орган. Основним завданням такої структури має бути формування національної лікарської політики, що здатна забезпечити лікарськими засобами і засобами медичного призначення відповідні категорії населення.
6. Ефективне забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення можливе лише за плідної співпраці органів державної влади та фармацевтичного сектора, залучення інститутів громадянського суспільства до при¬йняття державно-управлінських рішень, налагодженого паритетного діалогу між органами державної влади і громадськими фармацевтичними організаціями, постійної їх взаємодії у процесі формування та реалі-зації державної політики в охороні здоров’я та фармації. Це, у свою чергу, сприятиме формуванню ознак стабільної, комплексної діяльності органів державного управління фармацією і громадських фармацевтичних організацій з метою розв’язання найбільш гострих проблем забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення.
7. Система забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення пільгових категорій громадян в Україні є досить незадовільною, не може пристосуватись до зміни соціально-економічних умов та ефективно працювати в них. Наявні проблеми в забезпеченні лікарськими засобами хворих на рідкісні хвороби; проблеми у сфері здійснення державних закупівель лікарських засобів, які виявились у затягуванні процедур державних закупівель, високих цінах закуплених лікарських засобів та ін. Загалом, забезпечення лікарськими засобами і засобами медичного призначення окремих категорій населення в Україні характеризується такими ознаками: недостатнім фінансування галузі охорони здоров’я; зростанням сектора безрецептурного продажу, що означає великий обсяг виплат із кишені пацієнтів; недостатнім розвитком української фармацевтичної промисловості як джерела дешевих і доступних ліків. Недостатнє фінансування, несвоєчасне повернення заборгованих бюджетних коштів аптекам за лікарські засоби призводить до скорочення їх відпуску пільговим категоріям населення.
8. Вважаємо, що для побудови в Україні ефективної системи забезпечення вразливої категорії громадян пільговими та безоплатними лікарськими засобами та засобами медичного призначення необхідно виконати такі завдання: запровадити ефективну систему відшкодування витрат на лікарські засоби та засобами медичного призначення – реімбурсації; доповнити законодавчу базу, у якій необхідно оновити суб’єктів, яким можуть надаватись безкоштовні лікарські засоби та засобами медичного призначення, та у якій буде визначено процедуру отримання безкоштовних ліків; визначити, які органі будуть здійснювати контроль за виконанням норм та хто нестиме відповідальність за неналежне забезпечення лікарськими засобами та засобами медичного призначення пільгових категорій громадян; налагодити механізм державної політики у сфері пільгового лікарського забезпечення населення шляхом усунення одного центру прийняття рішень щодо предмета закупівлі, вибору учасника, розподілу й оплати.
9. Отже, на мою думку, в Україні необхідне створення єдиного контролюючого органу, на який покладено функції державного контролю та нагляду у сфері охорони здоров’я. Це підвищено би ефективність вказаного контролю і нагляду та зменшило тиск на підприємництво. Водночас, наразі необхідним є перехід від державного до державно-громадського управління фармацевтичним сектором,для чого необхідно залучати громадські фармацевтичні організації до прийняття державно-управлінських рішень у цій сфері, проводити «круглі столи» між органами державної влади і громадськими фармацевтичними організаціями, налагоджувати їх постійну взаємодію.









СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Конституція України від 28.06.1996 // Відомості Верховної Ради України, 1996. - № 30. - ст. 141.
2. Цивільний кοдекс України від 16.01.2003 // Відοмοсті Верхοвнοї Ради України, 2003. - №№ 40-44. - Ст.356.
3. Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992. // Відомості Верховної Ради України. - 1992. - № 4. - Ст. 19.
4. Закон України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо забезпечення профілактики та лікування рідкісних (орфанних) захворювань» від 15.04.2014 р. // Відомості Верховної Ради України. - 2014. - № 26. - Ст. 894.
5. Закон України «Про громадські об'єднання» від 22.03.2012 // Відомості Верховної Ради України, 2012. - № 1. - Ст.1.
6. Закон України «Про лікарські засоби» від 04.04.1996. // Відомості Верховної Ради України. - 1996. - № 22. - Ст. 86.
7. Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 р. // Відомості Верховної Ради України.— 2007.— № 29.— Ст. 389.
8. Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24 лютого 1994 р. : станом на 28.12.2015 // Відомості Верховної Ради України. - 2017. - № 27. - Ст. 218.
9. Закон України «Основи законодавства про охорону здоров’я» від 09.04.2015 р. : станом на 01.01.2016 // Відомості Верховної Ради України. – 2017. – № 326. – Ст. 237.
10. Закон України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 р. // Відомості Верховної Ради. – 2016. – № 30. – Ст. 142
11. Закон України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист » від 24.03.1998 р. // Відомості Верховної Ради. – 2016. – № 40-41. – Ст. 249
12. Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. // Відомості Верховної Ради. – 2017. – № 21. – Ст. 253
13. Закон України «Про жертви нацистських переслідувань» від 23.03.2000 р. // Відомості Верховної Ради. – 2015. – № 24. – Ст. 182
14. Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 р. // Відомості Верховної Ради. – 2017. – № 16. – Ст. 200
15. Закон України «Про донорство крові та її компонентів» від 23.06.1995 р. // Відомості Верховної Ради. – 2015. – № 23. – Ст. 183
16. Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 р. // Відомості Верховної Ради. – 2017. – № 26. – Ст. 892
17. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання» від 31.03.2015 № 160 // Офіц. вісн. України.-2015.-№ 28. - Ст. 802.
18. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками» від 12.08.2015: станом на 28.12.2015 // Відомості Верховної Ради України. - 2015. - № 647. - Ст. 86.
19. Постанова Кабінету Міністрів України «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» від 17 серпня 1998 р: станом на 13.10.2015 // Відомості Верховної Ради України. - 1998. - №1303.
20. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров'я» від 17.03.2011 // Відомості Верховної Ради України. – 2011. – № 298
21. Постанова Кабінету Міністрів України «Питання удосконалення реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою» від 12.06.2013 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2013. – № 554
22. Постанова Кабінету Міністрів України Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну: від 05.03.2014 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2014. – № 73
23. Наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження переліку рідкісних (орфанних) захворювань» від 27.10.2014 р. № 778 // Офіц. вісн. України. - 2014. - №95.-Ст. 2755.
24. Наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Правил виписування рецептів та вимог - замовлень на лікарські засоби і вироби медичного призначення, Порядку відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, Інструкції про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків та вимог замовлень» від 19 липня 2005 р. // Відомості Верховної Ради України. – 2005. – № 360
25. Наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Положення про комісію для визначення необхідності в призначенні, відміні, перерозподілі лікарських засобів та відповідних харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, що закуповуються за рахунок коштів державного бюджету, а також інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі гуманітарної допомоги, громадянам, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання» від 05.02.2015 р. № 50 // Офіц. вісн. України. -2015. -№ 38. - Ст. 1162.
26. Приходько О. Актуальні питання регулювання галузі. Наради професійних фармацевтичних об’єднань // Еженедельник Аптека. - 2010. - № 727(6). - С. 10.
27. Андрійко О. Ф. Організаційно-правові проблеми державного контролю у сфері виконавчої влади України : автореф. дис. ... д-ра юрид. наук: 12.00.07 / О. Ф. Андрійко ; Ін-т держави і права ім. В. М. Корецького НАН України. - К. - 1999. - 22 с.
28. Бєліченко А.В. Соціальні аспекти забезпечення населення лікарськими засобами / А.В. Бєліченко // Актуальні проблеми державного управління : зб. наук. пр. / Редкол. : С. М. Серьогін (голов. ред.) [та ін.]. - Д. : ДРІДУ НАДУ, 2008. - Вип. 4 (34). - С. 196-200.
29. Бєліченко А.В. Обґрунтування пріоритетних механізмів державного регулювання забезпечення населення лікарськими засобами / А.В. Бєліченко // Менеджер : вісник Донецького державного університету управління. − 2008. − № 3 (45). − С. 27-33.
30. Бєліченко А.В. Наукове обґрунтування механізму державної експертизи та реєстрації оптових цін виробників на основні лікарські засоби в Україні / А.В. Бєліченко // Теорія та практика державного управління: зб. наук. пр. − X. : Вид-во ХарРІ НАДУ „Магістр”, 2009. - Вип. 1 (24). − С. 305-310.
31. Бєліченко А.В. Система референтних цін на основні лікарські засоби в Україні: порядок формування та оцінка її ефективності / А.С. Немченко, І.В. Кубарєва, А.В. Бєліченко, К.Л. Косяченко // Запорожский медицинский журнал. − 2009. − №2. − Том 11. − С. 87-92.
32. Бєліченко А.В. Дослідження пріоритетних механізмів державного регулювання лікарського забезпечення населення з використанням експертних оцінок / А.В. Бєліченко // Удосконалення механізмів державного управління та місцевого самоврядування: матеріали науково-практичної конференції за міжнародною участю (10.04.2009) / За заг. ред. В.К. Присяжнюка, В.Д. Бакуменка, Т.В. Іванової. - Ч. 2. - К.: Видавничо-поліграфічний центр Академії муніципального управління, 2009. − С. 140-142.
33. Бєліченко А.В. Регіональні аспекти державного регулювання лікарського забезпечення населення: моніторинг роздрібних цін на ліки / А.В. Бєліченко // Управління розвитком: збірник наукових статей. - Х.: ХНЕУ, 2009. − № 12. − С. 10-11.
34. Головенко Н. Я. Доступные, качественные лекарства - залог успешного реформирования медицины // Новости медицины и фармации в Украине. - 2011. - № 16 (379) - С. 16-18.
35. Горшенев В.М., Шахов И.Б. Контроль как правовая форма деятельности // В.М. Горшенев, И.Б. Шахов – М.: Юридическая литература, 1987. – 176 с.
36. Державне управління: навч. по- сіб. / [А. Ф. Мельник, О. Ю. Оболенський, А. Ю. Васіна, Л. Ю. Гордієнко]; за ред. А. Ф. Мельник. - К.: Знання-Прес, 2003. - 343 с.
37. Дешко Л. Державне регулювання системи цін на лікарські засоби в Україні / Л. Дешко // Підприємництво, господарство і право. - 2007. - № 10. - С. 109-112.
38. Загорій В.А. Відкритий лист першому віце-прем’єр - міністру України Азарову М.Я. / В.А. Загорій // Ваше здоров’я. - 2006. - № 38. - С. 2-6.
39. Изменения в венгерской системе реимбурсации ЛС // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.apteka.ua/article/9540.
40. Карамишев Д.В. Концепція інноваційних перетворень: міжгалузевий підхід до реформування системи охорони здоров’я (державно управлінські аспекти). - Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2004. - 304 с.
41. Карамишев Д.В. Перетворення в системі охорони здоров’я з позиції управлінця і громадянина / Д.В. Карамишев // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.health-ua.com/articles/2887.html.
42. Концепція реформування системи забезпечення населення України лікарськими засобами та виробами медичного призначення, розроблена експертами Асоціації виробників інноваційних лікарських препаратів (Апрад) // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http: //www.aprad.org.ua/ article/13.html.
43. Кряж М.С. Проблеми медикаментозного забезпечення вразливих верств населення України / М.С. Кряж // Актуальні проблеми державного управління: зб. наук. пр. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2008.– № 1 (33). – С.103-108.
44. Кряж М.С. Вплив державної політики на формування соціальної відповідальності фармацевтичного бізнесу / М.С. Кряж // Державне будівництво [Електронне видання]. – 2008. – № 2. – Режим доступу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/n_2_2008/ doc/2/ 24.pdf.
45. Кряж М.С. Державна політика забезпечення лікарськими засобами пільгових категорій громадян України / М.С. Кряж // Держава та регіони : наук.-виробн. Журнал. – Серія : “Державне управління”. – 2009. – № 1. – С. 104-108.
46. Кряж М.С. Зарубіжний досвід організації соціальної роботи / М.С. Кряж // Основи соціальної роботи: навч.-метод. посіб. / В.Г. Бульба, С.О.Горбунова-Рубан, О.В. Кулініч та ін. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2008. – С. 15-20.
47. Кряж М.С. Механізми забезпечення прав громадян України непрацездатного віку на охорону здоров’я / М.С. Кряж. // Держава та регіони : наук.-виробн. журнал. – 2009. – № 3. – С. 41-45. – Серія : “Державне управління”.
48. Кряж М.С. Середньострокова стратегія підвищення рівня допомоги вразливим групам населення у м. Харкові / М.С. Кряж // Соціальна політика регіону: [монографія] / В.В.Говоруха, В.Г.Бульба, С.О. Горбунова-Рубан та ін. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2006. – С. 486 с.
49. Кузьменко І.І., Черкащина А.В. Орфанні захворювання в Україні: здобутки та напрямки вирішення основних проблем у забезпеченні хворих І І.І. Кузьменко, А.В. Черкашин. // [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://socpharm.nuph.edu.ua
50. Лисак В.П. Правове регулювання відшкодування витрат при медикаментозному забезпеченні на регіональному рівні //[Електронний ресурс] / В.П. Лисак, В.М. Пашков. - Режим доступу : http://www.umj.com.ua/wp/wp-content/uploads/2010/08/78-104.pdf?upload.
51. Лученко Д. В. Місце контролю в системі адміністративно-правових форм діяльності / Д. В. Лученко // Проблеми законності. - 2006. - Вип. № 2. - С. 97-103.
52. Макарейко Н.В. Административное право. Конспект лекцій / Н.В. Макарейко - М.:Высшее образование, 2009. – 189 с.
53. Ознайомлення з досвідом країн Європи у фінансуванні галузі охорони здоров’я // [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://eeas.europa.eu/delegations/ukraine/documents/vutual_library/14_reviewbook_uk.pdf.
54. Орфанні хвороби в Україні: забезпечення лікування пацієнтів - шлях до Європейських реформ (брифінг) // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.ukrinform.ua.
55. Полтавцева А.С. Функціонування системи реімбурсації : Європейський досвід для України / А.С. Полтавцева // Актуальні питання держави і права. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.apdp.in.ua/v71/33.pdf.
56. Прибиткова І. Бідність як наслідок нерівного перерозподілу багатства в українському суспільстві Українське суспільство 1992-2006. Соціологічний моніторинг / І. Прибиткова ; за ред. В. Ворони, М. Шульги. – К. : Ін-т соціології НАН України, 2006. – С. 167–175.
57. Приходько О. Війна з хворобами чи боротьба за прибутки? // [Електронний ресурс] / О. Приходько // Дзеркало тижня. – 2005. - № 29. – Режим доступу: http://www.dt.ua/3000/3450/50725/.
58. Дудіна О.О. Проблеми регіональної охорони здоров’я // Ліки України. – 2001. – № 11 (52). – С. 20–22.
59. Пропіснова В.В. Концептуальні питання фармацевтичної опіки / В.В. Пропіснова, Б.П. Громовик, І.А. Зупанець // Клінічна фармація, фармакотерапія та медична стандартизація. – 2009. – № 1–2. – С. 58–61.
60. Радиш Я. Ф. Державне управління охороною здоров’я в Україні: генезис, проблеми та шляхи реформування : моногр. / Я. Ф. Радиш. – К. : Вид-во УАДУ, 2001. – 360 с.
61. Радиш Я. Рівень здоров’я громадян України як інтегральний показник соціальної політики та державного управління в галузі охорони здоров’я / Я. Ф. Радиш // Вісн. УАДУ. – К. : Вид-во УАДУ, 2002. – № 3. – С. 306–312.
62. Радиш Я. Ф. Формування державницького підходу до охорони здоров’я населення України в процесі розбудови її державності / Я. Ф. Радиш, О. М. Мельник, В. Б. Якубовський // Актуальні проблеми державного управління : зб. наук. пр. – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2005. – № 2 (25) – Ч. 2. – С. 19–26.
63. Солдатенко О. Реімбурсація як один із видів фінансування видатків на охорону здоров’я // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.viche.info/journal/1963/.
64. Рекомендації ВООЗ по розробці та впровадженню національної лікарської політики // Аптека. – 2003. – № 17.
65. Рингач Н. О., Виноградов О. В. Мобілізація потенціалу громад для покращання суспільного здоров’я // Державне будівництво : електронне наукове фахове видання. – 2008. – № 1. – Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.ua
66. Рожкова І. В. Державнеи регулювання розвитку ринкових механізмів у системі охорони здоров’я України // [Електронний ресурс] / І. В. Рожкова // Державне управління: теорія та практика: електронне наукове фахове видання. – 2005. – № 2. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals /Dutp/2005-2/
67. Ромасько В. О. Правове забезпечення державного контролю у сфері будівництва / В. О. Ромасько // Вісник Харківськ. нац. ун-ту внутр. справ . - 2009. - Вип. 45. - С.159-166.
68. Руденко В. Современные направления в организации обеспечения лекарственными средствами населения и лечебных учреждений в рамках проекта “Рациональный фармацевтический менеджмент” / В. Руденко // Провизор. – 2000. – № 9. – Режим доступу : http://www.provisor. com.ua/ archive/2000/N9/ msupply.htm
69. Рудий В. М. Законодавство як інструмент визначення та реалізації державної політики і вдосконалення управління охороною здоров’я в Україні / В. М. Рудий // Стратегічні напрямки розвитку охорони здоров’я. – К. : Сфера, 2001. – С. 151–174.
70. Рудий В.М. Законодавче забезпечення реформи системи охорони здоров’я в Україні. - К.: Фора, 2005. - 271 с.
71. Рынок социальных услуг Харькова. – Х.: Ассоциация развития громад, 2008. – 118 с.
72. Салтман Р. Б. Реформы системы здравоохранения в Европе. Анализ современных стратегий / Р. Б. Салтман, Дж. Фигейрас [пер. с англ.]. – М. : ГЭОТАР Медицина, 2000. – 423 с.
73. Салтман Р.Б., Фигейрас Дж. Реформы системы здравоохранения в Европе. Анализ современных стратегий: Пер. с англ. - М.: Геошар Медицина, 2000. - 432 с.
74. Семигіна Т. В. Словник із соціальної політики / Т. В. Семигіна. – К. : Вид. дім “Києво-Могилянська академія”, 2005. – 253 с.
75. Сердюк В. І. Реформи у системі надання медичних послуг та їх фінансування / В. І. Сердюк // Фінанси України. – 2001. – № 9. – С. 143–146.
76. Синчук С. Соціальні пільги як вид соціального забезпечення в Україні // [Електронний ресурс]. – 2004. - Режим доступу : http://www.lawyer.org.ua/?w=p&i=&d=311.
77. Сирота І. М. Право соціального забезпечення в Україні : підруч. / І. М. Сирота. – Х. : Одіссей, 2007. – 408 с.
78. Скляренко В. Є. Прогнозування впливу чинників соціальної динаміки на державне управління забезпеченням населення України лікарськими засобами : автореф. дис. ... к. держ. упр. / В. Є. Скляренко. – К., 2006. – 18 с.
79. Скляренко В.Є. Визначення статистичних залежностей прогнозних показників від окремих факторів при споживанні та виробництві лікарських препаратів // Статистика України. - 2005. - № 4 (31). - С. 33-36.
80. Скляренко В.Є. Системний підхід при формуванні державної політики щодо виробництва та споживання фармацевтичних препаратів // Ефективність державного управління: Зб. наук. пр. - Л.: ЛРІДУ НАДУ, 2005. - Вип. 8. - С. 151-156.
81. Скляренко В.Є. Прогнозування виробництва ліків для сімейної медицини // Сімейна медицина. - 2004. - № 3 (9). - С. 29.
82. Скляренко В. Є. Системний підхід при формуванні державної політики щодо виробництва та споживання фармацевтичних препаратів / В. Є. Скляренко // Ефективність державного управління : зб. наук. пр. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2005. – Вип. 8. – С. 151–156.
83. Скуратівський В. А. Соціальна політика : [навч. посіб. для слухачів, аспірантів, докторантів спеціальності “Державне управління”] / В. А. Скуратівський, О. М. Палій, Е. М. Ліанова. – 2-е вид. доп. та перероб. – К. : Вид-во УАДУ, 2003. – 364 с.
84. Солоненко Н. Д. Зміна ролі держави в реформах охорони здоров’я в умовах ринкової економіки / Н. Д. Солоненко, Л. І. Жаліло // Проблеми формування регіональної політики в галузі охорони здоров’я : зб. ст. / УАДУ ОФ. – Одеса, 2001. – Ч. 1. – С. 175–188.
85. Солоненко І. Стратегія державної політики покращання громадського здоров’я в Україні в умовах перебудови галузі / І. Солоненко, Л. Жаліло, О. Кунгунцев // Формування демократичного ефективного державного управління в Україні: матеріали наук.-практ. семінару, 11-12 березня 2002 р. / за заг. ред. В. І. Лугового, В. М. Князєва. – К. : Вид-во УАДУ, 2002. – С. 186–190.
86. Солоненко І. М. Стан громадського здоров’я та якість життя як визначальні фактори стійкого економічного зростання / І. М. Солоненко, Л. І. Жаліло, О. І. Мартинюк // Зб. наук. пр. УАДУ. – К. : Вид-во УАДУ, 2003. – Вип. 1. – С. 111–118.
87. Солоненко І. М. Державне регулювання реформування галузі охорони здоров’я (із світового досвіду) / І. М. Солоненко, Н. Д. Солоненко // Охорона здоров’я України. – 2001.– № 3. – С. 34–38.
88. Солдатенко О. Реімбурсація як один із видів фінансування видатків на охорону здоров’я // [Електронний ресурс] / О. Солдатенко. - Режим доступу : http://www.viche.info/journal/1963/.
89. Спільне звернення громадських професійних фармацевтичних \ асоціацій України // Еженедельник Аптека. - 2010. - № 722(1). - С. 4.
90. Тымкив К. Что доктор прописал // Корреспондент. - 2009. - № 14(353). - С. 42-44.
91. Факти про орфанні захворювання: всеукраїнська громадська організація «Український Фонд «Здоров’я» // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.healthfund.com.ua/news/zdorovya-u-faktakh/640-fakty-pro-orfanni- zakhvoriuvannia.html
92. Фармацевтичне законодавство України: збірник нормативно-правових актів для студ. спец. «Фармація», «Клінічна фармація», «Технологія фармацевтичних препаратів», «Технологія парфумерно-косметичних засобів», «Лабораторна діагностика» (станом на 01 вересня 2013 р.). Ч. ІІ / А. А. Котвіцька, О. О. Суріков, І. В. Кубарєва та ін. ; за ред. А. А. Котвіцької. - Х.: НФаУ, 2013. - 436 с.
93. Фіночко Ф. Д. Адміністративно- правові відносини / Ф. Д. Фіночко // Адміністративне право України : підручник / [Ю. П. Битяк, В. М. Гаращук, О. В. Дьяченко та ін.] ; за ред. Ю. П. Битяка. - К. : Юрінком Інтер, 2005. – 282 с.
94. Хоменко В.М., Немченко А.С., Ярмола І.К. Методологічні підходи до визначення пріоритетів у формуванні національної лікарської політики. - Фармацевтичний журнал. - № 6. - 2004. - С. 3 – 7.
95. Ціборовський О. М. Шляхи систематизації законодавства України у сфері охорони здоров’я / О. М. Ціборовський, С. В. Істомін, В. М. Сорока. - К., 2011. - 72 с.
96. Чиркин В.Е. Контрольная власть / В.Е. Чиркин // Государство и право. 1994. - № 4. - С. 10-18.
97. Щорічна доповідь про стан здоров’я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров’я України. 2013 рік / за заг. ред. О. С. Мусія. - К., 2014. - 405 с.
98. https://minjust.gov.ua/ua Сайт Міністерства юстиції України
99. http://rada.gov.ua/ Сайт Верховної Ради України
100. http://nbuv.gov.ua/ Сайт Національної бібліотеки імені В. І. Вернадського
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
500





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.