У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Взаємодія дошкільного навчального закладу з сім’єю дитини
Количество страниц 71
ВУЗ Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова (НПУ)
Год сдачи 2019
Содержание Зміст
Вступ
Розділ 1. ТЕОРИТИЧНІ ЗАСАДИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З РОДИНАМИ ВИХОВАНЦІВ
1.1 Психолого педагогічні основи взаємодії дошкільного
навчального закладу з сім′єю.
1.2 Аналіз дисциплін навчально – виховного процесу в ВНЗ щодо організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців.
РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРМЕНТ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З РОДИНАМИ ВИХОВАНЦІВ
2.1 Вивчення стану підготовки студентів до здійснення співпраці з родинами вихованців.
2.2 Діагностика рівня підготовки майбутніх вихователів до співпраці.
РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ОРГАНІЗІЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ ДОШКІЛЬНОГОЗАКЛАДУ З РОДИНАМИ ВИХОВАНЦІВ
3.1 Форми та методи підготовки майбутніх педагогів до взаємодії.
3.2 Дослідницько - експериментальна робота та її результати
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Вступ
Актуальність теми. Сьогодення позначено реформуванням української системи освіти в цілому та дошкільної її ланки зокрема. Одним з пріоритетних напрямів підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів є формування вмінь, навичок та стратегій до взаємодії з сім’єю дитини. Це зумовлено тим, що в сучасних складних економічних, соціальних, політичних умовах змінюється сама парадигма відносин між педагогами як представниками освітньої системи та батьками як представниками власної дитини та захисниками її прав.
Успішність взаємодії педагогів і батьків залежить від усвідомлення обома сторонами необхідності співпрацювати в інтересах дитини. При цьому важливим є психологічний настрій, що виникає в ситуації повсякденного спілкування і сприяє виникненню взаєморозуміння і довіри в концепції «педагог – батьки». Педагоги повинні стати ініціаторами створення «довірчого ділового контакту» як особливої форми спілкування між педагогом і батьками
Сучасне суспільство усвідомлює, що необхідно переглянути застарілі підходи та форми взаємодії сім’ї та освітнього закладу. Усе більше фахівців (психологи, соціологи, педагоги) говорять про сучасні форми взаємодії педагогів та батьків. Виникла нагальна потреба поновити заходи щодо підвищення педагогічної культури сім’ї, а відтак варто організувати нові форми просвіти батьків, утвердити в суспільстві концепцію свідомого та відповідального батьківства. Успішне здійснення теоретичних і методичних основ навчання і виховання відбувається тільки за умови об’єднання виховних зусиль ДНЗ, сім’ї та громадськості. Саме ДНЗ має стати організуючим центром спільної виховної роботи. Це зумовлено низкою факторів:
– по-перше, сьогодні тільки дошкільний заклад забезпечує необхідний рівень розвитку дитини, який обумовлюється вимогами сучасності та прискоренням науково-технічного прогресу;
– по-друге, ДНЗ має спеціально підготовлені кадри, більшість же батьків не мають належної педагогічної підготовки;
– по-третє, значну частину свого часу більшість дітей проводять в ДНЗ, його вплив позначається також на їх поведінці в сім’ї.
Зазначені фактори, пов’язані з визначальним впливом дошкільного закладу на виховання дитини, зберігають своє значення і щодо впливу суспільних умов. Саме тому ДНЗ і вихователь мають бути організуючим центром, об’єднуючим виховну діяльність сім’ї та громадськості.
На сучасному етапі важливо розробити таку структурно-функціональну модель взаємодії ДНЗ та сім’ї, яка б сприяла успішній реалізації навчально-виховних програм та задовольняла високі потреби формування гармонійної особистості. Однак, декларуючи такі серйозні зміни в системі дошкільної освіти, вихователі ДНЗ часто не готові до вирішення поставлених завдань. Вони потребують ґрунтовної підготовки, що дозволить їм не лише реалізувати інноваційні підходи до навчання та виховання дитини, а й залучити до цього процесу її батьків, створити умови для плідної конструктивної співпраці з сім’єю. Зазначене вище спонукає сучасні педагогічні виші шукати нові форми підготовки майбутніх вихователів.
Проблема професійної діяльності педагога дошкільної освіти є об’єктом досліджень К. Бєлої, А. Бородич, О. Драгунової, І. Єрофеєвої, М. Ковардакової, В. Логінової, О. Панько, К. Прахової, П. Саморукової та інших. Питання, пов’язані з її загальною характеристикою і структурою, а також специфікою професійних умінь фахівця цієї галузі розглядаються в роботах Т. Куликової, Л. Семушиної, Л. Поздняк, В. Ядешко, які внесли вагомий вклад у розробку комплексно-дослідних програм з формування особистості майбутнього педагога. У працях А. Алексюка, О. Гури, Р. Хмелюк досліджуються різноманітні аспекти вдосконалення професійної підготовки студентів факультетів дошкільної освіти, розкриваються основні функції майбутнього спеціаліста, що забезпечують ефективність процесу його адаптації до реальної професійної діяльності. На сучасному етапі підготовка фахівців потребує якісного оновлення, наповнення новим змістом, оволодіння новими методиками, що, в свою чергу, спонукає до ґрунтовної розробки сталих уже форм. Це стосується і питань співпраці вихователів ДНЗ з родиною дошкільника, які сьогодні потребують варіативності.
Мета роботи – схарактеризувати традиційні форми взаємодії дошкільного навчального закладу з сім’єю дитини та розкрити нові підходи до підготовки майбутнього вихователя до цього процесу.
Відповідно до сформульованої мети визначено такі завдання дослідження:
1) науково обґрунтувати психолого-педагогічні умови взаємодії дошкільного навчального закладу з родинами вихованців;
2) зробити аналіз дисциплін навчально-виховного процесу ВНЗ, які спрямовані на формування у майбутніх спеціалістів цілісного уявлення про організацію співпраці дошкільного закладу з батьками;
3) визначити стан дослідницької проблеми – підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців.
4) визначити форми та методи підготовки майбутніх педагогів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців;
5) експериментально перевірити рівень підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців.
Об’єкт дослідження – процес підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців.
Предмет дослідження – педагогічні умови формування підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців, вдосконалення форм та методів щодо покращення підготовки та обізнаності майбутніх вихователів в питаннях організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців.
Відповідно до поставлених завдань було використано комплекс методів:
– теоретичні – огляд та аналіз наукової літератури з підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців; моделювання педагогічних умов формування підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців;
– емпіричні – педагогічне спостереження, анкетування, тестування, бесіди, інтерв’ю, вивчення і узагальнення педагогічного досвіду організації підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців;
– констатувальний і формувальний експеримент з метою вивчення і перевірки ефективності організації підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців;
– статистичні – статистична обробка дослідно-експериментальних даних для визначення динаміки рівня підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців.
Експериментальна база ?????????????
Наукова новизна одержаних результатів дослідження полягає в тому, що:
– вперше зроблено комплексний підхід до обґрунтування психолого-педагогічних умов взаємодії дошкільного навчального закладу з родинами вихованців та аналізу дисциплін навчально-виховного процесу ВНЗ, які спрямовані на формування у майбутніх спеціалістів цілісного уявлення про організацію співпраці дошкільного закладу з батьками;
– подальшого розвитку набули теорія і методика підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців через застосування в навчально-виховному процесі специфічних навчально-виховних тренінгів, професійно-педагогічних ситуацій, ігрових технологій;
– визначено критерії сформованості професійної підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців; схарактеризовано рівні сформованості досліджуваного утворення (високий, середній, низький);
– вперше науково обґрунтовано та експериментально перевірено професійну підготовку майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців (цілеспрямоване формування у студентів позитивної мотивації до оволодіння знаннями та навиками з проблематики та набуття ними вмінь їх практичного застосування; упровадження сукупності традиційних та інноваційних форм і методів у цілісну систему підготовки майбутніх вихователів до організації взаємодії дошкільного закладу з родинами вихованців).
Практичне значення одержаних результатів. Матеріали дослідження можуть бути використані:
- у процесі підготовки студентів до організації співпраці дошкільного закладу з батьками; вдосконалення знань та професійних умінь, що забезпечують ефективність взаємодії з дитячим і педагогічним колективами та батьками;
- у змісті навчальних дисциплін «Педагогічна майстерність», «Співпраця дошкільних закладів з батьками», «Теорія та методика співпраці з родинами» та «Педагогічна конфліктологія».
Структура та обсяг дослідження. Магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (…. найменування, що охоплюють …… сторінок) і …… додатків. Загальний обсяг магістерської роботи становить ….. сторінок. Основний текст викладено на …… сторінках. Робота містить …… таблиць, …….. рисунків, розміщених на 10 сторінках.
Список литературы Висновки до третього розділу

Проблема співпраці майбутніх вихователів та батьків в даний час є актуальною для багатьох учених. Розробляються різні програми і нові способи взаємодії дошкільного закладу і сім’ї, зростає число наукових і науково-методичних робіт, присвячених цій важливій проблемі. Рішення завдань співробітництва вимагає, щоб педагоги брали участь у психолого-педагогічному освіті батьків; вивчали сім’ї, їх виховні можливості; залучали батьків в освітню роботу дитячого садка.
Організатором і координатором співробітництва дошкільного закладу з родинами вихованців є завідувачка. Вона сприяє встановленню системи виховання дітей у сім’ї і дитячому садку, згуртовуючи для вирішення цього завдання педагогічний колектив та батьків.
Позитивні результати у вихованні дітей досягаються при вмілому поєднанні різних форм співробітництва, при активному включенні в цю роботу всіх членів колективу дошкільного закладу та членів сімей вихованців. В даний час актуальними завданнями продовжують залишатися індивідуальна робота з сім’єю, диференційований підхід до сімей різного типу, турбота про те, щоб не випустити з поля зору і впливу фахівців не тільки важкі, але й не зовсім благополучні в якихось конкретних, але важливих питаннях сім’ї.
Батьки виявляють активність і високу громадянську відповідальність, якщо відносини з педагогами будуються на відкритості, довірі, співробітництво, взаємодію. Залучення батьків до участі в освітньому процесі сприяє підвищенню їх загальної педагогічної культури, надає можливість краще зрозуміти власну дитину, адекватно оцінити його розвиток, поведінку і спілкуватися з ним. Узгоджене скоординоване взаємодія майбутніх вихователів, фахівців, адміністрації – запорука ефективної взаємодії з сім’єю, забезпечення системи роботи, збалансованості діяльності з педагогічної освіти батьків, захисту прав і законних інтересів дитини.
Сім’я надає на дитину значне виховний вплив, жоден педагог не може зрівнятися в цьому з батьками. Дитина, отримуючи первинну соціалізацію в сім’ї, набуває в дошкільному закладі досвід: спілкування з однолітками, співпраці з іншими дітьми та дорослими, самостійної діяльності. Можливість розвиватися творчо з допомогою майбутніх вихователів.
Виховання в сім’ї та робота педагогів у дошкільному закладі доповнюють один одного, в результаті чого дитина отримує гармонійне розвиненіша. У встановленні контакту з батьками головна роль відводиться педагогічному колективу. Але, в той же час, і батьки повинні проявляти активність і сприяти встановленню позитивних відносин з вихователями.
Сучасний дитячий сад допомагає благополучній родині і в чому-то замінює дитині сім’ю проблематичну. Він навчає і консультує батьків, передає традиції і виховує людину майбутнього. І з цієї точки зору дошкільна освіта має для суспільства набагато більше значення, ніж просто місце, де навчають і розвивають дітей.
Ми переконані, що процес взаємодії педагогічного колективу з батьками дітей дошкільного віку потребує постійного вдосконалення та пошуку нових дієвих форм співпраці, вимагає формування у майбутніх вихователів готовності правильно реагувати на викликали часу, адже кожне нове покоління дітей виховує нове покоління батьків. Саме ці вихідні положення нашої експериментальної роботи, яка присвячена рішенню проблеми готовності майбутніх вихователів дошкільного навчального закладу до ефективної взаємодії з батьками, підтверджують її актуальність та доцільність.
Таким чином, виходячи з вище викладеного ми можемо сказати що наша гіпотеза підтвердилася. Тісна співпраця сім'ї та дошкільного закладу дійсно сприяє виховання різнобічно розвинених, фізично і психічно здорових дітей.

Список використаної літератури

1. Буздуган, О.А. Проблема наступності в роботі дошкільного навчального закладу та школи у взаємодії з батьками / О.А. Буздуган // Педагогічні науки: збірник наукових праць. Випуск 58. – Частина І. – Херсон: Айлант, 2011. – С. 208-212.
2. Доманюк, О.М. Організаційно-методичні засади співпраці педагогів і батьків у становленні соціального досвіду дошкільників / О.М. Доманюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 4 (47). – Рівне: РДГУ, 2012. – С. 48-51.
3. Жаровцева, Т.Г. Принцип діалогічності у підготовці фахівців дошкільної освіти до взаємодії з сім’єю / Т.Г. Жаровцева // Педагогічні науки: збірник наукових праць. Випуск 58. – Частина І. – Херсон: Айлант, 2011. – С. 182-185.
4. Загородня, Л.П. Взаємодія педагогів з батьками у процесі виховання гуманності у дітей як важлива складова іміджу дошкільного закладу / Л.П. Загородня // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету: зб. наук. праць / ред. кол.: І.П. Аносов (голов. ред.) та ін. – Мелітополь: Вид-во «Мелітополь», 2012. – С. 41-47.
5. Цюра, С.Б. Нові моделі соціального партнерства школи і сім’ї: приватна загальноосвітня школа в Україні / С.Б. Цюра // Збірник наукових праць «Педагогічна освіта: теорія і практика». – Випуск 11. – Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Золовейко Д.Г., 2012. – С. 107-112.
6. Азаров Ю. П. Педагогика любви и свободы / Азаров Ю. П. М.: Топикал, 2016. – 608 с.
7. Андрущенко В. П. Основні тенденції розвитку вищої освіти України на рубежі століть (Спроба прогностичного аналізу) / В. П. Андрущенко // Вища освіта України. – 2014. – №1. – С. 11–17.
8. Арнаутова Е. П. Планируем работу ДОУ с семьей / Арнаутова Е. П. // Управление дошкольным образовательным учреждением – 2016. №4. – С. 22.
9. Державна національна програма «Освіта» (Україна ХНІ ст.). – К., 2015. – 61 с.
10. Зверев И. Д. Межпредметые святи в современной школе / И. Д. Зверев, В. Н. Максмова. – М. : Просвещение, 2017. – 160 с.
11. Зверева О. Л. Общение педагога с родителями в ДОУ: Методический аспект / Зверева О. Л., Кротова Т. В. – М. : ТЦ Сфера, 2015. – 80 с.
12. Как готовят учителей в Финляндии [Электронный ресурс] // Электронный журнал об образовании. – Режим доступа : www.akvobr.ru/kak_gotovjat_uchitelei_v_finljandii.html.
13. Карпенко О. Г. Соціальний працівник : деякі аспекти професійної підготовки : [навчально-методичний посібник] / О. Г. Карпенко. – К. : Держ. ін-т розвитку сім’ї та молоді, 2017. – 144 с.
14. Коломієць А. М. Міжпредметні зв’язки у контексті проблеми інтеграції / А. М. Коломієць, Д. І. Коломієць // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2017. – № 2. – С. 61–66.
15. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні : наук.-метод. посіб. / наук. ред. Кононко О. Л. – К. : Ред. журн. «Дошкільне виховання», 2015. – 243 с.
16. Корепанова М. А. Современные тенденции підготовки специалистов дошкольного образования [Электронный ресурс] / М. А. Корепанова // Известия Волгоградского государственного педагогыческого университета. – Режим доступа : http://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-tendentsii-podgotovki-spetsialistovdoshkolnogo-obrazovaniya
17. Кулюткин Ю. Н. Творческое мышление в профессиональной деятельности учителя / Ю. Н. Кулюткин // Вопр. психологии. – 2016. – № 2. – С. 21–30.
18. Лешли Д. Работать с маленькими детьми, поощрять их развитие и решать проблемы : пер. с англ. / Лешли Д. – М. : Просвещение, 2014. – 223 с.
19. Лисенко Н. В. Еколого-педагогічна культура вихователя дошкільного закладу / Н. В. Лисенко. – Івано-Франківськ : «Плай» Прикарпатського університету ім. В. Стефаника. – 2016. – 243 с.
20. Методичні рекомендації щодо організації роботи з батьками в умовах закладу освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ipo. smuh.edu.ua/main/index.php.
21. Овчарова Р. В. Психологическое сопровождение родительства / Р. В. Овчарова. – М. : Изд-во Института Психотерапии, 2016. – 319 с.
22. Пехота Е. Н. Индивидуализация профессионально-педагогической подготовки учителя : [монография] / Е. Н. Пехота ; [под общ. ред. И. А. Зязюна]. – К. : Вища школа, 2015. – 281 с.
23. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : [навч. посібник] / [Пєхота О. М., Будак В. Д., Старева А. М., Нор К. Ф., Шуляр В. І., Михайлицька І. М., Манькусь І. В., Тихонова Т. В., Олексюк О. Є., Галицький О. І. ; [за ред. І. А. Зязюна, О. М. Пєхоти]. – К. : Вид. А.С.К. 2017. – 240 с.
24. Русова С. Ф. Дитячий садок / С. Ф. Русова. – К., 2017. – 31 с.
25. Свирская Л. Работа с семьёй: необязательные инструкции: Методическое пособие / Свирская Л. – М. : ЛИНКА-ПРЕСС, 2017. – 176 с.
26. Семейное воспитание: Краткий словарь / Сост. : И. В. Гребенников, Л. В. Ковинько. – М. : Политиздат, 2015. – 319 с.
27. Сімейний Кодекс України : офіційне видання. – К. : Концерн «Видавничий Дім «Ін Юре», 2017. – 184 с.
28. Солодянкина О. В. Сотрудничество дошкольного учреждения с семьёй: Практическое пособие / Солодянкина О. В. – М.: АРКТИ, 2016. – 80 с.
29. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. Народження громадянина. Листи до сина / В.О.Сухомлинський // Вибрані твори : в 5 томах. – Т. 3. – К. : Рад. Школа, 2016. – 670 с.
30. Хомишак О. Б. Теорія та практика підготовки батька до виховання в сім’ї (друга половина ХХ – поч. ХХІ ст.): дис. … кандидата пед. наук : 13.00.01 / О. Б. Хомишак. – Дрогобич, 2015. – 302 с.
31. Буздуган, О.А. Проблема наступності в роботі дошкільного навчального закладу та школи у взаємодії з батьками / О.А. Буздуган // Педагогічні науки: збірник наукових праць. Випуск 58. – Частина І. – Херсон: Айлант, 2011. – С. 208-212.
32. Доманюк, О.М. Організаційно-методичні засади співпраці педагогів і батьків у становленні соціального досвіду дошкільників / О.М. Доманюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Збірник наукових праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 4 (47). – Рівне: РДГУ, 2012. – С. 48-51.
33. Жаровцева, Т.Г. Принцип діалогічності у підготовці фахівців дошкільної освіти до взаємодії з сім’єю / Т.Г. Жаровцева // Педагогічні науки: збірник наукових праць. Випуск 58. – Частина І. – Херсон: Айлант, 2011. – С. 182-185.
34. Загородня, Л.П. Взаємодія педагогів з батьками у процесі виховання гуманності у дітей як важлива складова іміджу дошкільного закладу / Л.П. Загородня // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету: зб. наук. праць / ред. кол.: І.П. Аносов (голов. ред.) та ін. – Мелітополь: Вид-во «Мелітополь», 2012. – С. 41-47.
35. Цюра, С.Б. Нові моделі соціального партнерства школи і сім’ї: приватна загальноосвітня школа в Україні / С.Б. Цюра // Збірник наукових праць «Педагогічна освіта: теорія і практика». – Випуск 11. – Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Золовейко Д.Г., 2012. – С. 107-112.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.