У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Реалізація принципів послідовності і доступності в дистанційному навчанні предмету Інформатика у ЗЗСО
Количество страниц 67
ВУЗ Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова (НПУ)
Год сдачи 2019
Содержание ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………………...……....3
РОЗДІЛ І. ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ЗЗСО….6
1.1. Сутність дистанційного навчання………………………………………6
1.2. Переваги та ефективність дистанційного навчання……………………6
1.3. Сучасні інформаційні технології, що використовуються в дистанційному навчанні. Smart-технології……………………………………….14
1.4. Порівняння дистанційної форми навчання з класно-урочною……..…22
РОЗДІЛ ІІ. ДИСТАНЦІЙНЕ ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ: СУЧАСНІ ПІДХОДИ…………………………………………………………………………...30
2.1. Урок інформатика та його дидактичні особливості………………..…30
2.2. Принципи навчання предмету інформатика…………………………..33
2.3. Особливості дистанційного курсу з вивченням інформатики для учнів 6-7 класів……………………………………………………………………………44
2.4. Реалізація дистанційного навчання на прикладі інших шкіл……..…46
РОЗДІЛ ІІІ. АНАЛІЗ ПРИНЦИПІВ ПОСЛІДОВНОСТІ ТА ДОСТУПНОСТІ НА ПРИКЛАДІ ДИСТАНЦІЙНОГО ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ В 6 КЛАСІ……………………………………………………...53
3.1. Особливості дистанційного курсу для учнів 6 класу на тему «Дії з графічними об’єктами текстового документа»……………………………….….53
3.2. Організація роботи слухачів, аналіз отриманих результатів……....57
ВИСНОВКИ……………………………………………………………….....60
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………...64






ВСТУП

Сучасна система освіти спрямована на формування освіченої, інтелектуально розвиненої особистості з цілісним поданням картини світу, розумінням глибини зв'язків, явищ і процесів, які мають цю картину. Випускники шкіл повинні бути здатними вступати в стосунки з зовнішнім середовищем і максимально швидко адаптуватися і функціонувати в ній, тобто бути компетентними в найважливіших сферах життя: робота; держава; сім'я; здоров'я; право; політика; культура. А бути компетентним у найважливіших сферах життя, значить бути функціонально грамотною людиною.
В українській школі навчальний процес традиційно організовується за класно-урочною формою, доповнити яку можна використанням технологій дистанційної освіти, відповідно до положення про дистанційне навчання. У такому разі учень закладу вчиться, принаймні частково, через онлайнові ресурси. Це називається змішаним навчанням й означає поєднання традиційних методик викладання із сучасними засобами інформаційних технологій, які дозволяють продовжувати здобуття знань, умінь та навичок удома, у подорожі, на канікулах, у будь-якому зручному місці й моменті часу. Змішане навчання дозволяє максимально ефективно поєднати переваги традиційної шкільної освіти і сучасних технологічних досягнень, гнучко комбінуючи їхні методи і засоби.
Дистанційне навчання – сучасна форма організації навчального процесу з використанням дистанційних освітніх технологій, комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів і учнів на різних етапах навчання i самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі. Його розвиток обумовлений збільшенням кількості користувачів мережі Інтернет, доступністю і якістю відкритих освітніх електронних ресурсів.
Держава приділяє багато уваги впровадженню дистанційного навчання в освіту як одному з перспективних напрямів реформування системи освіти. У Законі України від 13.05.1999 №651XIV «Про загальну середню освіту» в ст. 9 П.3. вказано, що «Загальноосвітні навчальні заклади можуть створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою (заочною), дистанційною формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні й інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами», у Наказі Міністерства освіти і науки України №466 від 25.04.13 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» п. 3.1 і п. 4, Наказі Міністерства освіти і науки України №660, від 01.06.13 «Про внесення змін до Положення про дистанційне навчання» говориться про необхідність здійснення організаційного і науково-методичного забезпечення впровадження дистанційного навчання у навчальні заклади загалом і безпосередньо в загальноосвітні навчальні заклади.
Використання дистанційних освітніх технологій має свої переваги: навчальний процес організовується в Інтернетмережі, тому відстань від місця знаходження учня до місця навчання не є перешкодою для якісного навчання; базується на принципі самостійного навчання учнів під керівництвом учителя і дозволяє обирати зручний час для занять, воно передбачає інтерактивну взаємодію між учителем і учнем, вільний доступ до інформаційних ресурсів, швидке передавання навчальних матеріалів у електронному вигляді.
Актуальність даного питання дали нам підстави сформулювати тему дослідження: «Реалізація принципів послідовності і доступності в дистанційному навчанні предмету «Інформатика» у ЗЗСО».
Метою роботи є теоретичне обґрунтування ефективності впровадження елементів дистанційного навчання в шкільний курс «Інформатики» та експериментальна реалізація принципів послідовності і доступності в дистанційному навчанні предмету «Інформатика» у ЗЗСО.
Об’єкт дослідження – впровадження дистанційної форми навчання в загальноосвітніх закладах.
Предмет дослідження – принципів послідовності і доступності в дистанційному навчанні предмету «Інформатика» у ЗЗСО.
Відповідно до мети нами були сформульовані основні завдання дослідження:
1. Вивчити суть та переваги дистанційного навчання;
2. Розглянути сучасні інформаційні технології, що використовуються в дистанційному навчанні;
3. Визначити дидактичні особливості та принципи навчання інформатики;
4. Вивчити особливості створення дистанційних курсів для вивчення інформатики;
5. Створити дистанційний курс вивчення інформатики для учнів 6 класу та реалізувати його в системі ЗЗСО.
Структура та обсяг роботи. Дипломна робота складається з вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел, з 45 найменувань. Загальний обсяг роботи становить 68 сторінок.
Список литературы ВИСНОВКИ


Результати проведеного дослідження дали змогу сформулювати наступні висновки.
Дистанційне навчання – сучасна форма організації навчального процесу з використанням дистанційних освітніх технологій, комп’ютерних і телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів і учнів на різних етапах навчання i самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі. Його розвиток обумовлений збільшенням кількості користувачів мережі Інтернет, доступністю і якістю відкритих освітніх електронних ресурсів
Технології дистанційного навчання дозволяють на новому рівні організувати самостійну роботу учнів: вивчення лекцій, отримання та виконання завдань, відсилання вчителю виконаних практичних робіт, тестування, спілкування учнів між собою та багато іншого. Ці технології дозволяють вчителю за рахунок зекономленого часу на перевірці і поясненні домашнього завдання й оголошенні оцінок збільшити час на відпрацювання практичних навичок, проведення диференційованого навчання, роботу з учнями, які потребують більше уваги вчителя.
Дистанційне навчання – нова форма освітнього процесу, яка ґрунтується на використанні як кращих традиційних методів навчання, так і нових інформаційних і телекомунікаційних технологій, а також на принципах самостійного навчання, і призначена для широких верств населення незалежно від матеріального становища, місця проживання, стану здоров'я і т.п. Дистанційне навчання дає можливість впроваджувати інтерактивні технології викладання матеріалу, здобувати повноцінну освіту, підвищувати кваліфікацію співробітників в територіально розподілених місцях.
На підставі аналізу науково-методичної літератури (О. Андрєєв, В. Кухаренко, Є. Полат, А. Хуторський та ін.) дистанційне навчання визначено як різновид відкритого навчання з використанням комп'ютерних і телекомунікаційних засобів, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів та учнів на різних етапах навчання і самостійну роботу останніх з матеріалами інформаційної мережі, більшість з яких підготовлено викладачами.
Дистанційне навчання дозволяє в максимальному ступені враховувати інтереси і потреби учнів, дозволяє широко використовувати найкращі освітні ресурси, портали і засоби, забезпечуючи необмежений освітній простір для різних категорій слухачів.
Дистанційне навчання – це навчання, при якому надання учневі значної частини навчального матеріалу і більша частина взаємодії з викладачем здійснюються з використанням сучасних інформаційних технологій: супутникового зв'язку, комп'ютерних телекомунікацій, національного і кабельного телебачення, мультимедіа, навчальних систем
Сучасні інформаційні технології навчання – сукупність сучасної комп'ютерної техніки, інструментальних програмних засобів, що забезпечують інтерактивний програмно-методичний супровід сучасних технологій навчання.
Сучасні технології можуть класифікуватися як презентаційні, доставки, взаємодії. Презентаційні технології включають: книги та друковані матеріали, електронні тексти та публікації, комп'ютерні навчальні програми, мультимедіа, телебачення, радіо, віртуальну реальність та моделювання, електронні підтримують системи. Технології доставки: радіотрансляція, аудіокасети, телетрансляція, відеокасети, CD, DVD, Bluray, Інтернет, Інтранет. Технології взаємодії включають: телеконференції, електронну пошту, групову мережу.
Найбільш ефективно за допомогою дистанційного навчання можна вирішувати такі завдання: залучення вчителів з регіонів до досвіду і розробок провідних фахівців країни в області нових технологій в освіті. А потім вже ці вчителі зможуть передати отримані знання, розробки і досвід своїм безпосереднім учням. Причому не треба буде виїжджати за межі свого міста і навіть школи - найкращі вчителі самі прийдуть до них за допомогою зв'язку через Інтернет. Це різко прискорить передачу передового досвіду і значно розширить ступінь його поширення і впровадження в освітній процес.
Дуже часто дистанційні уроки застосовуються по відношенню до тих дітей, які пропускають заняття через хворобу, або по відношенню до дітей-інвалідів. Разом з тим, дистанційні заняття не має сенсу застосовувати для навчання деяким особливим видам творчої діяльності, наприклад, грі на музичних інструментах, танців, співу, живопису, і взагалі там, де обов'язково потрібно безпосередній контакт учня і вчителя, а без цього якість дистанційного навчання буде невелика.
У сучасному інформаційному суспільстві важко переоцінити роль інформатики для формування успішного випускника школи. В даний час люди будь-якого фаху повинні вміти користуватися у своїй діяльності методами і засобами інформатики, оскільки багато хто з них є загально методологічні та застосовуються не тільки в інформатиці, але і в інших науках, а також для пояснення явищ навколишнього дійсності.
При відборі змісту, засобів і методів викладання курсу на допомогу вчителя інформатики повинні прийти загальні принципи дидактики.: принцип науковості, свідомість засвоєння і діяльності, доступність і наочність змісту, активність і самостійність, міцність і системність знань, індивідуалізація і колективність навчання, принцип систематичності і послідовності, ефективність навчальної діяльності, зв'язок теорії і практики.
За допомогою розвивального компоненту дистанційний курс інформатики має розвивати в учнів аналітичне, логічне, синтетичне й критичне мислення, творчі здібності, естетичний смак, толерантність та повагу до чужого інтелектуального продукту, здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених здатностей і мисленнєвих навичок не є винятково завданням, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів.
Технології дистанційного навчання дозволяють на новому рівні організувати самостійну роботу учнів: вивчення лекцій виконання та отримання завдань, відсилання вчителю виконаних практичних робіт, виконання інтерактивних вправ, тестування спілкування учнів між собою. Ці технології дозволяють вчителю за рахунок зекономленого часу на перевірці домашнього завдання й оголошенні оцінок збільшити час на відпрацювання практичних навичок, проведення диференційованого навчання, роботу з учнями, які потребують більше уваги учителя.
У процесі виконання дипломної роботи був розроблений факультативний курс для дистанційного навчання школярів інформатики, який складається з трьох основних структурних елементів: теоретичних уроків, практичних занять і завдань для самостійного виконання, контрольних для самоперевірки і тестових завдань.
Метою курсу було: навчити вставляти графічні об’єкти у текстовий документ; розвивати естетичні смаки та орфографічні навички учнів, увагу, логічне мислення, пам’ять; виховувати охайність, акуратність при роботі з документами; виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету.
Аналіз впровадження дистанційного навчання показує, що потенціал дистанційних технологій оцінюється високо. Однак до можливої заміни традиційних технологій дистанційними поки що ставляться обережно. Часто висловлюється думка про те, що будь-якій людині необхідно надавати альтернативу й свободу вибору освітніх технологій. Але є переконання, що за дистанційними технологіями - майбутнє. Учні, що навчаються дистанційно, більш адаптовані до зовнішніх умов, вони більш самостійні, товариські й комунікабельні, не бояться приймати важливі рішення, а виходить, у сучасному світі бізнесу їм буде легше.








СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ



1. Андреев А. А. К вопросу об определении понятия «дистанционное обучение» / А.А. Андреев // Открытое образование. 1997, вып. 4. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.e-joe.ru
2. Андреєва Г. П. Організація навчання інформатики шляхом запровадження технологій дистанційного навчання / Г. П. Андреєва // Комп'ютер у школі та сім'ї. - 2014. - № 5. - С. 16-17.
3. Басараба Н. Платформа дистанційного навчання Moodle та її використання в організації навчального процесу / Н. Басараба // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 2. - С. 63-66.
4. Бершадская М. Д. Разработка концептуальных основ модульного планирования дистанционного учебного процесса / М. Д. Бершадская, Л. И. Денисович, О.И. Карпенко // Инновации в образовании. – 2002. – № 5. – С. 4 – 10
5. Бешенков С. А. Курс информатики современной школе: доклад на 7-м заседании семинара «Методологические проблемы наук об информации» / С. А. Бешенков, И. И. Трубина, Э. В. Миндзаева Э.В – М.: ИНИОН РАН, 21 мая 2012 г. – 9 с
6. Білик Н. М. Застосування системи дистанційного навчання / Н. М. Білик // Актуальні проблеми держави і права. - 2005. - Вип. 25. - С. 635-638.
7. Богачков Ю. М. Дистанційне навчання школярів - можливості і проблеми / Ю. М. Богачков, П. С. Ухань, Ю. Л. Новіков // Комп'ютер у школі та сім'ї. - 2011. - № 2. - С. 29-33.
8. Бузько В. Л. Програмоване навчання як основа дистанційної освіти в загальноосвітній школі / В. Л. Бузько, Н. А. Іваницька // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. - 2015. - Вип. 127. - С. 12-15.
9. Ванчицький А. Методичні основи створення і розробки електронних ресурсів для дистанційного навчання / А. Ванчицький // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 2. - С. 165-167.
10. Власенко А. А. Использование технологии тестирования для оценки качества обучения в адаптивной обучающей системе / А. А. Власенко // Новые технологии в образовании. 2012, вып. 1
11. Власій О. Особливості організації елементів дистанційного навчання в сучасній школі / О. Власій, О. Дудка, Б. Дрінь // Гірська школа Українських Карпат. - 2017. - № 17. - С. 76-80.
12. Галішнікова Є. Використання інтерактивної Smart-дошки в процесі навчання / Є. Галішнікова // Науковий вісник. – 2014. – № 4. – С. 8-10
13. Давыдов Д. Д. Методы обучения и их оптимизация в системе дистанционного обучения / Д. Д. Давыдов // Системи обробки інформації. - 2011. - Вип. 7. - С. 140-141.
14. Ибрагимов И. М. Информационные технологии и средства дистанционного обучения / И.М. Ибрагимов. – 3-е изд., стер. – М.: ИЦ "Академия", 2008. – 336 с
15. Інформаційний вісник вищої освіти. – 2005. – № 17.
16. Ковальчук В. І. Моделі використання елементів дистанційного навчання в школі / В. І. Ковальчук, І. П. Воротникова // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2017. - Т. 60, вип. 4. - С. 58-76.
17. Колоколов А. С. Перспективные телевизионные формы дистанционного обучения / А. С. Колоколов, В. М. Кроль, Е. Д. Сотников // Инновации в образовании. – 2003. – № 2. – С. 88 – 98
18. Коломиниский Я. Л. Психология педагогического взаимодействия / Я. Л. Коломиниский– СПб.: Речь, 2007. – 240 с
19. Корсунська Л. М. Концепція smart-освіти: загальне навчання, цифрові підручники і smart-школи / Л. М. Корсунська // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2013. – № 11. – С. 77-80.
20. Красильникова В. А. Теория и технологии компьютерного обучения и тестирования / В. А. Красильникова. – М., 2009
21. Кухаренко В. М. Соціальні сервіси у дистанційному навчанні школярів / В. М. Кухаренко // Вісник післядипломної освіти. - 2011. - Вип. 5. - С. 80-87.
22. Лебедев А. Н. Основы технологии дистанционного обучения / А. Н. Лебедев, В. А. Постоенко, Т. В. Федосеева // Вісник Донбаської національної академії будівництва і архітектури. - 2013. - Вип. 2. - С. 37-41.
23. Літовченко Б. В. Дистанційне навчання як організаційна інновація / Б. В. Літовченко, Ю. Є. Петруня // Вісник Академії митної служби України. Сер. : Економіка. - 2011. - № 1. - С. 100-106.
24. Логінова Н. І. Шляхи впровадження елементів дистанційного навчання / Н. І. Логінова // Актуальні проблеми держави і права. - 2005. - Вип. 25. - С. 639-643.
25. Мазур Т. И. Дистанционное обучение в учебном процессе / Т. И. Мазур, Ю. И. Скорин // Системи обробки інформації. - 2012. - Вип. 4(1). - С. 155-157.
26. Мазур Т. И. Информационные технологии и дистанционное обучение / Т. И. Мазур, А. А. Подорожняк, Ю. И. Скорин // Системи обробки інформації. - 2011. - Вип. 7. - С. 106.
27. Макогонюк Р. В. Проблемы дистанционного обучения и методы их решения / Р. В. Макогонюк // Автоматизація технологічних і бізнес-процесів. - 2014. - № 2. - С. 81-85.
28. Мизин И. А. Развитие определений «информатика» и «информационные технологии» // И. А. Мизин, И. Н. Синицын, Б. Г. Доступов, В. Н. Захаров, А. Н. Красавин / Препринт. – М.: ИПИ АН СССР, 1991. – 22 с.
29. Моцик Л. В. Нові інформаційні технології та дистанційне навчання в освітньому просторі загальноосвітньої школи / Л. В. Моцик // Педагогічна освіта: теорія і практика. - 2015. - Вип. 18. - С. 288-292.
30. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под ред. Е. С. Полат. // М.: Академия, 2000
31. Олійник О. В. Моделі дистанційного навчання: комунікативний аспект / О. В. Олійник // Вісник Харківської державної академії культури. - 2009. - Вип. 28. - С. 188-195.
32. Пасічник О. В. Дистанційне (змішане) навчання інформатики у 5 класі / О. В. Пасічник // Комп'ютер у школі та сім'ї. - 2014. - № 2. - С. 14-17.
33. Поздняков В. А. Практична реалізація адаптованої системи якості підготовки smart-суспільства / В. А. Поздняков // Вісник наукових досліджень. – 2013. – №6. – С. 70-75
34. Полат Е. С. Доклад «Проблемы и перспективы дистанционного образования в средней образовательной школе» / Е. С. Полат, А. В. Хуторской // Заседание бюро отделения общего среднего образования и ученого совета ИОСО РАО. 28 сен. 2000 г. [Электронный ресурс] – Режим доступу: http://viperson.ru/wind.php?ID=231060
35. Самолюк Н. Актуальність і проблемність дистанційного навчання / Н. Самолюк, М. Швець // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 1.1. - С. 193.
36. Сепетий Д. П. Обмеження дистанційного навчання: проблема інтерактивності / Д. П. Сепетий // Запорожский медицинский журнал. - 2013. - № 1. - С. 133-134.
37. Сергиенко Е. А. Особенности создания электронных информационно-образовательных ресурсов для систем дистанционного обучения / Е. А. Сергиенко, А. А. Раевская, Л. А. Саакян // Бізнес Інформ. - 2012. - № 7. - С. 223-229.
38. Сладков C. А. Формирование информационной компетентности как фактора успешности старшеклассников в профильном обучении: дис. канд. пед. наук: 13.00.02. / C. А. Сладков . – Москва. – 2008. – 170 с
39. Советов Б. Информационные технологии / Б. Советов. – М., 2006.
40. Степин В. C. Философия науки и техники//учебник для аспирантов и соискателей / В. C. Степин. – Москва. 2008. – 384 с
41. Теория и практика дистанционного обучения: Учебное пособие для студентов высших педагогических учебных заведений / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева / Под ред. Е. С. Полат // М.: Издательский центр «Академия», 2004
42. Термины и определения дистанционного обучения // Лаборатория дистанционного обучения института Содержания и Методов обучения Российской Академии Образования. [Электронный ресурс] – Режим доступу: http://distant.ioso.ru/do/termin.htm
43. Тищенко В. А. Формирование коммуникативных умений старшеклассников средствами информатики: дис. канд. пед. наук: 13.00.01 / В. А. Тищенко. – Ставрополь, 2006
44. Шиліна Г. А. Дидактичні основи дистанційного навчання в допрофільних класах середньої школи / Г. А. Шиліна // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер : Педагогічні науки. - 2014. - Вип. 3. - С. 300-306.
45. Шуневич Б. І. Популяризація дистанційного навчання в освітніх закладах України / Б. І. Шуневич // Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності. - 2013. - № 7. - С. 299-303.
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
300





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.