Визначення ефективності стратегій диверсифікованого розвитку автотранспортного підприємства
Істотним моментом, що впливає на вибір стратегії автотранспортного підприємства, є визначення показників ефективності і їхнє обґрунтування. Параметри стратегічного плану є важливими критеріями оцінки ефективності або неефективності обраної стратегії.
Виходячи із принципів функціонування господарюючих суб'єктів і характерних рис розвитку економіки в сучасних умовах, стратегія автотранспортного підприємства повинна бути високоефективною, тобто приносити прибуток в результаті досягнення запланованих цілей по задоволенню потреб суспільства в транспортних послугах. З урахуванням перелічених вище вимог до стратегії автотранспортного підприємства необхідно визначати і її ефективність.
Під показником ефективності розуміється числова характеристика, що дозволяє оцінити ступінь досягнення поставленої мети.
На практиці завжди виникають труднощі у виборі того або іншого показника ефективності. Показник ефективності повинен:
1) відповідати меті стратегії підприємства і мати ясний фізичний зміст;
2) бути універсальним, тобто здатним враховувати всі основні властивості та особливості стратегії;
3) бути досить чутливим до зміни параметрів, що впливають на стратегію, і існувати для всіх можливих варіантів їхніх змін.