Зниження дефіциту пасажирських вагонів за рахунок організаційних заходів
У даному підрозділі вперше пропонуються організаційні заходи, які пов’язані з об’єднанням парків пасажирських вагонів усіх залізниць для спільного їх використання та зменшення кількості планових видів ремонту в період масових перевезень. Впровадження цих двох заходів дозволить знизити величину технологічного запасу Укрзалізниці та збільшити величину наявного робочого парку пасажирських вагонів (див. розд. 2).
Зараз пасажирські вагони передаються з однієї залізниці на другу в період пікових перевезень пасажирів, але їх стан не завжди відповідає технічним вимогам, і вагони слід ще ремонтувати перед їх експлуатацією. Об’єднання парків залізниць в один дозволить суттєво скоротити термін передачі вагонів та уведення їх в експлуатацію. З впровадженням даних заходів планується отримати економію рухомого складу в розмірі 5 % від величини технологічного запасу, або 41 вагон.
Побудова гнучких планів ремонтів пасажирських вагонів дозволить зменшити кількість вагонів, що знаходяться в неробочому парку в періоди масових перевезень пасажирів. Якщо врахувати, що в 2007 році в усіх депо Укрзалізниці було відремонтовано: ДР – 4 044 вагонів, КР-1 – 711 вагонів, то в середньому за місяць було виконано: ДР – 337 вагонів, а КР-1 – 60 вагонів. При зменшенні місячної норми ремонту в піковий сезон на 15 % економія рухомого складу складе близько: ДР – 50 од., а КР-1 – 9 од. Загальна економія складе – 59 вагонів.
Для розробки заходів з ліквідації дефіциту пасажирських вагонів на 2008 – 2015 роки були проаналізовані службовий розклад руху, рентабельність і населеність окремих поїздів заліз¬ниць України, можливе підвищення швидкості руху за окремими напрямками, план ремонту вагонів у депо та заводах [133, с.11-14]. На основі цих матеріалів були зроблені розрахунки з ліквідації дефіциту пасажирських вагонів за окремими організаційними заходами, результати яких наведені в табл. 4.13 та 4.14. Аналіз рентабельності пасажирських поїздів показав, що зараз експлуатуються пасажирські поїзди, які є збитковими на 70-95 % (табл. 4.13).
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ