Закономірність залежності між ефективністю виробничої системи і конкурентними стратегіями
Для визначення резервів в управлінні конкурентоспроможністю проведемо аналіз основних причин незадоволеності ЗС. Споживач харчової продукції може бути незадоволений якістю цієї продукції, її ціною або обома факторами одночасно. Результати досліджень вказують на те, що в практиці підприємств зменшення витрат відбувається здебільшого або за рахунок дешевих ресурсів (сировини, праці, технологій та ін.), або за рахунок зменшення податкових платежів. На підприємствах недостатньо використовуються методи зниження витрат за рахунок підвищення ефективності використання ресурсів (трудових, фінансових, матеріальних). Наприклад, фактичне завантаження виробничого обладнання (відношення річного обсягу виробництва до паспортної потужності обладнання) за даними статистичної звітності 2004-2005 років в середньому складає:
• «Росинка» – 22 %;
• підприємство «Б» – 28 %;
• підприємство «А» – 24 %;
• «Панда» – 48 %.
Кращі західні виробники напоїв досягають за цими показниками 70-80% (результати опитувань менеджерів західних виробників харчової промисловості, проведених автором під час стажування за програмою INWENT у Німеччині http://www.inwent.org.ua).
Це вказує на неефективне (в 2-3 рази нижче сучасного рівня) використання виробничих засобів на підприємствах галузі, що приводить до підвищення амортизаційної складової собівартості продукції і подальшого невиправданого підвищення ціни безалкогольних напоїв. Зауважимо, що з оновленням виробництва, без якого неможливо конкурувати в сучасних умовах, вартість виробничих засобів щодалі зростає. Неефективне їх використання веде до пропорційного зростання ціни без відповідного зростання цінності.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ