У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Порядок проведення земельних конкурсів

     

      Земельні торги як конкурентний спосіб продажу земельної ділянки або прав на неї (об’єкту торгів) можуть проводитись не лише у формі земельного аукціону, а й у формі земельного конкурсу.

      На жаль, нормативно-правова база ринку земель на сучасному етапі характеризується незавершеністю. Відсутність закону України «Про ринок земель», який мав би визначати, в тому числі, принципові правові засади проведення земельних торгів, унеможливлює розвиток відповідної нормативної бази.

      Але, якщо земельні торги у формі аукціонів набули значного поширення у багатьох регіонах України, то проведення земельних конкурсів переважно стримується, причому не стільки відсутністю повноцінного нормативно-правового забезпечення, скільки неусталеністю науково-методологічних засад визначення переможця земельного конкурсу, адже система критеріїв, за якою мала б здійснюватися оцінка конкурсних пропозицій посадовими особами органів державної влади та місцевого самоврядування – членами відповідних конкурсних комісій з продажу земельних ділянок державної та комунальної власності, дотепер залишається практично не розробленою вітчизняною землевпорядною та економічною наукою.

      Як відомо, конкурс (від лат. concursus – зустріч, зіткнення) являє собою змагання з метою виявлення найкращого з учасників [13]. Основними принципами організації й проведення конкурсу є створення рівних конкурентних умов для всіх учасників конкурсу, а також гласність, єдність вимог і об'єктивність оцінки й забезпечення умов, що виключають можливість суб'єктивного впливу на результати торгів.

      Головна відмінність конкурсу від аукціону полягає в тому, що принцип змагальності при проведенні торгів у формі конкурсу поширюється не лише на цінові пропозиції учасників, а й на пропоновані ними способи подальшого використання об’єкту торгів та інші умови. Таким чином, метою конкурсу є вибір суб’єкта господарської діяльності, що запропонує, перш за все, найбільш вигідні умови використання виставленої на конкурс земельної ділянки відповідно до можливих містобудівних умов і прийме на себе інші більш високі зобов'язання, відповідно до критеріїв визначення переможця.

      Конкурс доцільно проводити у тих випадках, коли відчуження земель державної або комунальної власності проводиться із урахуванням потреб соціально-економічного розвитку територій, дотриманням особливих умов використання земель, розвитку інженерної інфраструктури, створення робочих місць, використання місцевої сировинної бази тощо.

      Рішення органів державної влади або місцевого самоврядування про проведення земельних торгів у формі конкурсу мають прийматися на підставі схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, а також відповідно до містобудівної документації.

      Планом земельно-господарського устрою або генпланом населеного пункту також можуть бути визначені економіко-планувальні зони, у межах яких право власності або оренди земельних ділянок може здобуватися переважно на конкурсних засадах відповідно до попередніх маркетингових досліджень.

      Головною запорукою високої соціально-економічної ефективності земельного конкурсу є коректність та обґрунтованість його умов, тобто переліку критеріїв, які застосовуватимуться при оцінці конкурсних пропозицій учасників.

      Під критеріями земельного конкурсу слід розуміти сукупність характеристик землекористування, учасника торгів або його господарської діяльності, що піддаються кількісному виміру, а також дозволяють оцінити суспільну ефективність перспективного використання земельної ділянки.

      Очевидно, що критеріями земельного конкурсу не можуть бути показники, що прямо не пов’язані із подальшим використанням земельної ділянки або характеристиками учасника торгів.

      Перш за все, неприпустимими слід вважати надання територіальній громаді або державі переможцем торгів різного роду товарів, робіт або послуг, одержання яких прямо не пов’язане із використанням земельної ділянки за цільовим призначенням.

      Наприклад, якщо територіальна громада має потребу у будівництві доріг або ремонті школи, то одержати для цього кошти слід продаючи вільні від забудови земельні ділянки лише з аукціону, а вже потім здійснювати закупівлю відповідних робіт та послуг.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.