Быстрый переход к готовым работам
|
Закон попиту. Зміни у попиті та його величині
Отже, почнемо з
пояснення, що ж таке попит. Говорячи простою мовою, попит є душею економіки.
Він відображає не лише об'єктивні потреби, а й суб'єктивні устремління, не лише
раціональні рішення, а також емоціональні вчинки. Попит представляє на ринку
потребу до товарів. Він завжди обмежений грошима. Попит - це платоспроможна потреба або сума грошей, яку
покупці можуть і мають намір заплатити за необхідні для них товари та послуги. 1. Іншими словами, попитом є не всяка потреба у
даному товарі, а лише та, що забезпечена наявністю платіжних коштів (тобто
грошей) у покупця. Ось тому у економічній теорії завжди розрізнюють два,
здавалося б, близьких поняття "потреби" та "попиту". Як
правило, попит меньший за потребу, оскільки будь-яка ціна обмежує коло
покупців. Та не слід забувати, що іноді, у екстримальних ситуаціях, попит може
перевищувати потреби, тому що він відображатимевплив інших факторів (це і
інфляція, і паніка, і думки про престиж та інше). Отже, попит - це об'єм
можливої купівлі товару у звлежності від всановленої на нього ціни. Важливим є
те, що попит, це потенційна купівля, але не обов'язкова. Це означає, що
станеться вона чи ні, залежатиме ще від великої кількості інших факторів. Важливо зрозуміти, що на
обсяг попиту впливають не цінові детермінанти, а: -
смаки чи переваги споживача; -
грошові можливості споживача; -
ціни на сполучні товари
(взаємозамінні товари); -
очікуване в майбутньому підвищення цін і доходів. Так К. Еклунд називає
аткі основні фактори, що впливають на попит: ·
величина доходу покупців; ·
кількість товару, яку вони
вважають за необхідне мати; ·
наявність у них відповідних
товарів, що доповнюють або супроводжують цей (наприклад, купуючи сорочку,
потрібно мати штани інше, а купуючи меблі, потрібно мати квартиру і т.п.); · ціни на ці товари (дешевші чи дорожчі вони за ті, що зараз купуються, тобто тут іде порівняння з товарами з
попереднього пункту); ·
смак, мода і тому подібне; ·
ціни подібного товару. Таким
чином, з визначення попиту з'ясовуємо, що кожній ціні товару відповідає певна
величина попиту. З цього висновку і було дано визначення саме Закону Попиту (а,
якщо конкретніше, то західні економісти сформулювали закон попиту, розглядаючи
еластичність попиту залежно від рівня цін): Між рівнем ціни (Р) і величиною попиту на неї (Q) існує зворотна залежність. Q = f(1/P) ( зрозуміло при інших рівних умовах) Тобто, це означає, що
чим нижчі ціни, тим більша величина попиту, та навпаки, чим вища ціна, тим
меньшою є велич попиту на товар. Отже, закон попиту - це закон, згідно з яким
за незмінюваності всіх інших параметрів зниження ціни зумовлює відповідне
зростання величинипопиту і навпаки. Для закону попиту існує
загальноприйняте у економічній теорії графічне зображення В основі Закону попиту є
кілька важливих основ, що певною мірою його характеризують: а) рівень цін; б) закон убування
граничної корисності, бо кожна остання одиниця продукції приносить споживачу
усе менше задоволення, і тому покупець купує додаткову одиницю цієї продукції
тільки за умови зниженої ціни; в) присутній ефект доходу та заміщення. Заказать написание авторской работы |
|