У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ! ІННОВАЦІЙНОГО ПРОДУКТУ

З поняттям «інновація» пов'язується розроблення нових това­рів та послуг на умовах привабливіших для покупця ніж існуючі. Інноваційний потенціал передовсім виявляється через здатність підприємств виробляти наукомістку продукцію, що відповідає вимогам ринку. Розрізняють технологічну та продуктову іннова­цію. Кінцевим результатом продуктової інновації є науковий продукт на основі патентної або іншої тимчасової монополії під­приємства. Технологічна інновація поліпшує якість продукту, створює його нову модифікацію.

Створення нових продуктів та технологій пов'язане з велики­ми витратами та ризиком, їх зменшенню сприяє дотримання та­ких основних умов:

1) інновація має базуватися на довгостроковому цільовому та стратегічному плануванні;

2) розмір, структура, фінансові можливості підприємст­ва мають бути достатніми для здійснення інноваційних роз­робок;

3) підприємству необхідно мати якнайдетальнішу інформацію про цільові ринки та технології, а також налагодити постійний обмін інформацією зі споживачами та експертами для своєчасно­го виявлення нових потреб;

4) нові продукти мають відрізнятися від продуктів-кон-курентів

6) інновації, джерелом яких був ринок, мають більші шанси на
успіх проти тих, котрі є наслідком виключно науково-технічних
досліджень.                                          •'

Інноваційний процес безпосередньо пов'язаний з марке­тинговою діяльністю. Ще в 50-ті роки П. Друккер зазначав, що «за своїм призначенням забезпечувати споживача будь-яка господарська організація здійснює дві — і лише ці дві є головними — функції: маркетинг та інновацію». За сучасних умов неможливо гарантувати порівняно низькі витрати на на­уково-дослідні роботи та успіх на ринку, якщо не застосову­вати маркетинг у плануванні та управлінні процесами іннова­цій.

Діяльність служби маркетингу в інноваційному процесі умов­но поділяють на два напрямки: забезпечення і реалізація. Забез­печення здійснюється за допомогою формування та розвитку постійної інноваційної орієнтації працівників підприємств, рин­кових досліджень товарів-конкурентів та галузевих тенденцій щодо їхньої появи, консультування керівництва фірм стосовно комерційних перспектив нового товару.

Оцінювання комерційних перспектив нового продукту за умов конкурентного середовища є дуже важливим, тому методика та­кого оцінювання є комерційною таємницею кожної окремої фір­ми. Загалом більшість фірм використовує так звану оцінну мат­рицю нового товару з універсальним алгоритмом економічного аналізу. Спочатку оцінюється імовірний ринок нового товару, його стан і перспективи розвитку, а потім конкурентоспромож­ність товару на ринку, що досліджується. Окремо вивчаються ре­альні можливості збуту товару на цільовому ринку. Завершується аналіз оцінюванням виробничих можливостей для забезпечення стабільного та своєчасного випуску якісного товару. Ретельне виконання такого аналізу дає змогу передбачити ринкові шанси та можливості інноваційного продукту. Для оцінювання можуть бути використані різні критерії:

« ринкові — потреби у виробі, перспективи розвитку ринку, рівень конкуренції, рівень стабільності ринку;

* товарні — технічні характеристики виробу, упаковка, ціна;

» збутові — сумісність нового продукту з асортиментом товарів, що виробляються, стан і можливості системи збуту, реклама;

* виробничі — стан виробничого обладнання та кваліфіка­ційний рівень працівників підприємства, сировинні ресурси, постачання.

Оцінювання за кожним критерієм здійснюється залежно від вибраної методики кількісних вимірів. Здебільшого ця методика є «ноу-хау» продуцента або консалтингової фірми.

Маркетологи беруть участь у маркетинговому забезпечен­ні інноваційної діяльності на -всіх етапах створення нового продукту. На етапі оцінювання та відбору перспективних ідей нових товарів використовуються результати вивчення марке-тологами найстійкішого елемента — ринкових потреб. Беруть до уваги склад потенційних покупців та головні чинники сег-ментування ринку, перспективи розвитку потреби та можливі альтернативи її задоволення. Звертається особлива увага на те, щоб у задумі майбутнього товару не було соціально-не­гативних чинників, які можуть заважати його збуту, а також на відповідність нового продукту галузевим тенденціям. Оці­нювання перспективності ідей нових товарів має здійснювати експертна група, що складається із маркетологів, економістів та керівників провідних підрозділів підприємства. Наслідки ринкових досліджень дають змогу всі ідеї нових товарів роз­поділити на безперспективні, віддаленої перспективи, перс­пективні.

На етапі розробки концепції нового товару визначаються: « цільовий сегмент ринку;

* вимоги до головних параметрів виробу;

* головні переваги інноваційного продукту над товарами-аналогами та товарами-замінниками;

« можливі зміни і розвиток системи збуту нового товару;

* загальні витрати на розробку, виробництво та збут нової продукції.

Для створення товарів, концепції яких є найперспектив-нішими з комерційного погляду, відкривається фінансуван­ня. Надалі служба маркетингу здійснює періодичне оціню­вання новації за універсальним алгоритмом економічного аналізу, постійно уточнює і коригує обсяги виробництва й ці­нові параметри товару, вивчає можливості його спеціалізації або універсалізації. Це дає змогу своєчасно передбачити без­перспективність товару й уникнути комерційного провалу на ринку.



Заказать написание авторской работы

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.