У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Нормативно правова база, яка регламентує діяльність керівника Центру практичної психології

Нормативно-правові документи, які регламентують діяльність керівника Центру практичної психології розподіляються на декілька категорій:

1. Постанови (розпорядження) Кабінету Міністрів України:

·         РОЗПОРЯДЖЕННЯ від 22 квітня 2006 р. № 229 р. Київ. Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2006—2016 роки»;

·         ПОСТАНОВА від 11 травня 2006 р. № 623 Київ Про затвердження Державної програми подолання дитячої безпритульності і бездоглядності на 2006—2010 роки;

·         ПОСТАНОВА від 8 грудня 2006 р. № 1686-р. Київ Про затвердження Державної типової програми реабілітації інвалідів;

·         ПОСТАНОВА від 20 грудня 2006 р. № 1767 Київ Про затвердження Комплексної програми профілактики правопорушень на 2007—2009 роки;

·         ПОСТАНОВА від 20 квітня 2007 р. № 643 Київ Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки;

·         ПОСТАНОВА від 16 травня 2007 р. № 739 Київ Про внесення змін у додаток до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю 55 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів), інших установ і закладів, педагогічним і науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам;

·         ПОСТАНОВА від17 жовтня 2007 р. № 1242 Київ Про затвердження Державної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

2. Накази (листи) Міністерства освіти і науки України:

а) Документи, що регулюють діяльність психологічної служби
системи освіти
:

·         N 385, 14.08.2000, Наказ, Положення, Міністерство освіти і науки України  Про затвердження Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи;

·         14.06.2006 р. 1983/388/452/221/556/596/106 - Про затвердження Порядку взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах;

·         10.11.2006 р. № 1/9-718 Про покійники розвитку психологічної служби системи освіти України за підсумками 2005/2006 навчального року;

·         28.12.2006 р. № 864 Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України;

·         21.02.2007 р. № 138 Про перевірку стану виконання рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2004 р. (протокол № 5/6-3);

·         11.06.2007 р. № 471 Про внесення змін до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти;

·         15.08.2007 р. № 1/9-479 Про нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів;

·         17.10.2007 р. № 1/9-623 Про викладання соціально-психологічних дисциплін в навчальних закладах практичними психологами і соціальними педагогами;

·         17.10.2007 р. № 1/9-624 Про розрахунок нормативів чисельності практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів селищ міського типу

·         29.10.2007 р. № 952 Про затвердження плану заходів щодо оптимізації діяльності психологічної служби у системі професійно-технічної освіти України на період до 2010 року;

б) Документи, що визначають напрямки діяльності психологічної служби:

·         23.08.2006 р. № 631 Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства, щодо захисту прав неповнолітніх;

·         25.12.2006 р. № 844 Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми;

·         28.12.2006 р. № 865 Про проведення соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми трудових мігрантів;

·         20.01.2007 р. № 27 Про заходи Міністерства освіти і опіки України на виконання Комплексної програми профілактики злочинності на 2007—2009 роки;

·         02.2007 р. № 302/80/49 Про затвердження Порядку вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, й соціального захисту дітей до сімейних форм виховання;

·         17.05.2007 р. № 32 Про проведення у навчальних закладах просвітницько-профілактичних заходів і питань протидії торгівлі дітьми у 2007 році;

·         21.06.2007 р. № 531  Про виконання рішення колегій Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту з питань профілактики злочинності та проявів насилля серед учнівської молоді, безпритульності і бездоглядності дітей;

·         04.07.2007 р. № 571 Про забезпечення виконання доручення Кабінету Міністрів України до листа Генеральної прокуратури України від 30. 05. 07 р. № 07/3 вих-07 «Інформація про стан додержання законодавства щодо захисту суспільної моралі»;

в) Документи щодо роботи з кадрами психологічної служби та ПМПК:

·         14.09.2006 р. № 652 Про затвердження складу атестаційної комісії по проведенню атестації методистів обласних, районних, міських центрів практичної психології і соціальної роботи та методистів методичних кабінетів відділів освіти, у 2006-2007 навчальному році;

·         19.02.2007 р. № 1/9-76 Про проведення атестації завідуючих і методистів обласних, районних, міських центрів практичної психології і соціальної роботи та методичних кабінетів відділів освіти у 2006/2007 навчальному році           ;

·         13.03.2007 р. № 1/9-141 Про присвоєння педагогічних звань працівникам психологічної служби системи освіти;

·         19.06.2008 р. № 544 Про виконання рішення колегії Міністерства освіти і науки України з питання «Про стан та подальший розвиток психологічної служби системи освіти України»;

·         Концепція розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2012 року.

Таким чином, модна стверджувати, що робота керівника Центру практичної психології різнорідна та надзвичайно відповідальна. Він повинен контролювати і свою діяльність, підпорядковуватися вищестоящим органам, відповідати за перевірки готовності та працездатності методистів свого центу, підзвітних йому психологічних служб та практичних психологів, визначати напрямки методичної та наукової діяльності центру практичної психології та практичних психологів і методистів, чітко знати і контролювати виконання всіх положень нормативних документів Міністерства та Відділу освіти, знати всі тонкощі працевлаштування методистів та практичних психологів, приймати участь в атестації своїх підлеглих та багато чого іншого.

Коротко розглянемо деякі із вказаних нормативно-правових документів та вкажемо основні положення Концепції розвитку психологічної служби системи освіти України як напряму перспективної професійної діяльності керівника Центру практичної психології.

Положення про психологічну службу системи освіти України, яким має керуватися в своїй роботі керівник Центру практичної психології, розкриває важливість психологічної служби та вказує її основні завдання, які полягають:

·         у сприянні повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі, у створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;

·         у забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;

·         у профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку дитини.

Також У Положенні розкриваються основні види діяльності психологічної служби: діагностика; корекція; реабілітація; профілактика; прогностика.

Психологічна служба системи освіти України функціонує на трьох рівнях: науковому; прикладному; та практичному.

Розділ 3 Положення про психологічну службу системи освіти України вказує на структуру та управління психологічною службою і вказує, що психологічна служба в системі освіти України складається з трьох основних ланок: Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи; обласних, районних (міських) центрів практичної психології і соціальної роботи або головних психологів районних (міських) методичних кабінетів; практичних психологів, соціальних педагогів, які працюють у навчальних закладах.

Звісно ж, розглядаючи діяльність керівника Центру практичної психології, ми розкриваємо особливості роботи керівника Центру практичної психології обласного та районного призначення.

Також дане Положення розкриває зміст діяльності всіх ланок психологічної служби, від Управління до практичних психологів. І у Положенні розкриваються особливості нормування навантаження на практичних психологів і фінансування їх роботи.

Концепція розвитку психологічної служби освіти України на період до 2012 року орієнтована на посилення ролі і значимості психологічної складової освітнього процесу, підвищення ефективності діяльності соціальних педагогів, психологів, спеціалістів психолого-медико-педагогічних консультацій.

Концепція визначає засади і напрями розбудови психологічної служби системи освіти через реалізацію низки практичних заходів і є логічним продовженням Стратегії розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2008 року.

Процес розбудови психологічної служи системи освіти має відповіда­ти принципам плановості, цілісності, відповідності стану розвитку освіти і суспільства, перспективності.

Мета Концепції полягає у підвищенні ефективності надання психо­логічних і соціальних послуг спеціалістами служби, розширенні мережі центрів практичної психології і соціальної роботи міського, районного рівня, збільшенні кількості практичних психологів і соціальних педагогів у навчальних закладах, як ключових спеціалістів забезпечення адаптив­ного і комфортного освітнього простору.

Основними завданнями Концепції є:

·         створення психолого-педагогічних умов для повноцінної реалізації особистісного, інтелектуальної о і фізичного потенціалу учнів і студентів на основі сучасних досягнень вітчизняної і світової психологічної науки;   підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, студентів, педагогічних працівників, батьків представників громадськості;

·         реалізація практичних заходів спрямованих на розбудову психологічної служби у сільських школах та школах з малою наповнюваністю, системі професійно-технічної освіти, вищій школі, закладах освіти нового типу, інтернатах, інших типах навчальних закладів;

·         розробка інноваційних форм і методів роботи спеціалістів щодо подолання негативних явищ учнівському середовищі: проявів насильства агресивності, девіантної і делінквентної поведінки;

·         розробка та запровадження інноваційних моделей діяльності
психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій,
оновлення на цій основі нормативно-правової бази яка регулює діяльність
працівників служби;

·         підвищення фахового рівня підготовки студентів вищих навчальним закладів зі спеціальностей «Практична психологія» і «Соціальна робота», вдосконалення організації і змісту підвищення кваліфікації спеціалістів психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій;

·         моніторинг та оцінка ефективності діяльності усіх ланок психологічної служби.

Зусилля працівників психологічної служби мають бути спрямовані на:

·         підвищення власної психологічної і професійної компетентності,  безперервна освіта і самовдосконалення, опанування інноваційними методами і технологіями надання психологічних і соціальних послуг;

·         інформаційно-методичне забезпечення системи управління освітою (профілактика і усунення факторів негативного впливу освітнього середовища на розвиток особистості учнів, студентів);

·         психологічне проектування (система психологічних, педагогічних, соціальних дій щодо створення розвивального освітнього середовища);

·         психологічну експертизу педагогічних інновацій (оцінка відповідності освіти поставленим завданням та віковим і психологічним можливостям учнів);

·         забезпечення якості і доступності психологічних і соціальних послуг (система дій спрямованих на контроль якості послуг).

Зусилля керівників місцевих органів управління освітою та закладів освіти мають бути спрямовані на:

·         забезпечення якості і доступності психологічних і соціальних послуг усім учасникам навчально-виховного процесу шляхом розвитку мережі психологічної служби, особливо це стосується сільських, гірських шкіл і шкіл з малою наповнюваністю, шкіл-інтернатів, системи дошкіль­ної і професійно-технічної освіти;

·         створення належних організаційних, психолого-педагогічних, матеріальних та інших умов для діяльності практичних психологів, соціальних педагогів, консультантів психолого-медико-педагогічних консультацій;

·         організацію заходів з підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, студентів, педагогічних працівників, батьків і своєї власної;

·         кваліфіковану оцінку якості роботи працівників психологічної служби та психолого-медико-педагогічних консультацій.

Очікувані результати виконання Концепції полягають в тому, що реалізація Концепції дасть змогу:

      забезпечити необхідні нормативно-правові, наукові, методичні, організаційні, кадрові, інформаційні та інші умови розвитку психологічної служби системи освіти та підвищення ефективності діяльності усіх її ланок;

      задовольнити потреби учасників навчально-виховного процесу в необхідності отримання психологічної і соціальної допомоги, особливо в системі дошкільної, спеціальної, вищої і професійно-технічної освіти, віддалених, сільських школах і школах з малою наповнюваністю;

      привести у відповідність нормативно-правову базу діяльності психологічної служби системи освіти до пріоритетів розвитку освіти в Україні;

      запровадити нові моделі діяльності психологічної служби на ос­нові сучасних досягнень вітчизняної і світової психолого-педагогічної науки;

      підвищити професійний рівень підготовки і підвищення кваліфікації практичних психологів, соціальних педагогів, працівників психолого-медико-педагогічних консультацій.

Для досягнення поставленої мети і завдань необхідно реалізувати заходи, що передбачені у Плані дій.



Заказать написание авторской работы

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.