Быстрый переход к готовым работам
|
Міжнародний досвід електронної торгівлі споживчими товарами
Електрона
торгівля в країнах світу швидко розвивається, що перш за все обумовлено широким
охопленням послугами Інтернету населення ціх країн. Так за даними International Telecommunication Union, сьогодні в
світі налічується 882 млн. користувачів Інтернет. Більшість з них - жителі США
(18,3%), Китаю (10,6%) і Індії (8,6%). Лідерами ж по кількості користувачів
глобальної мережі на 100 жителів стали країни, що розміщуються на островах. На
першій строчці розташувалася Нова Зеландія, де коефіцієнт зареєстрованих
користувачів складає 79,3 на 100 чоловік, при загальній чисельності населення
3,2 млн. чіл. В Новій Зеландії послугу доступу до «мережі» надають 38
провайдерів [16]. Другу
позицію рейтингу займає Ісландія (76,03/100 чіл). Далі йдуть Швеція, Мальта і
Фарерськіє острови (68-75/100 чіл.). В середньому ж в світі цей показник рівний
18,4/100 чіл. Росія поки відстає навіть від середніх цифр: тільки 11,5
користувачів на 100 жителів і 87 місце. По кількості ж користувачів всесвітньої
павутини Росія займає 12 місце
(16 млн. чіл.). Що стосується інтернет-провайдерів, то Росія займає 6 місце в
світі. Україна - на 104 місці 7,98 на 100 чіл, при
цьому по кількості зареєстрованих користувачів - на 35 місці [16]. Таблиця 1.3 Рейтінг країн по кількості
інтернет-користувачів на 100 чоловік
Ця
статистика показує на широкий розвиток Інтернет-технологій та Інтернет-послуг у
всю му світі і не тільки у розвинутих країнах Европи та США. Що до
обсягів електронної торгівлі, то за даними за 2006 рік російський роздрібний ринок
інтернет-торгівлі товарами виріс на 42%. Кількість
магазинів в російському інтернеті за рік збільшилася приблизно на 47%. Більш
швидкими темпами росте кількість онлайн-бізнесів, що пропонують устаткування
(+77%), будівельні матеріали (+68%), подарунки і квіти (+62%), книги (+52%),
спортивні (+51%) і дитячі товари (+49%). Виручка крупніших Інтернет-магазинів
Росії у 2005 р. наведена у табл. 1.3. Таблиця 1.4 Виручка крупнійших інтернет-магазини в Росії в 2005 р.
Розглянемо більш детально технологію Інтернет-торгівлі, яка
використовується у світі. Інтернет-магазин - це web-сайт, що забезпечує продажі через Інтернет з
використанням електронного каталогу або іншого способу представлення продукції.
Число продуктів, що представляються і продаються на одному сервері, може
складати від одиниць до декількох тисяч. Оплата товару може вироблятися як за
допомогою інтерактивних платіжних систем, так і традиційними способами
банківським або поштовим переказом, при доставці товару покупцю, післяплатою і
т. д. |
|