Быстрый переход к готовым работам
  | 
Принципи планування кар’єрної стратегії
 При плануванні кар'єри порівнюються потенційні
можливості, здібності цілі працівника з вимогами організації, її стратегії
планами розвитку. В результаті планування розробляється програма (план) професійного і посадового зростання кожного працівника організації. Складається професіограма, в якій фіксується перелік позицій поступового розвитку працівника і шлях (термін), який він повинен пройти, для того, щоб одержати необхідні знання, досвід, оволодіти потрібними навичками не тільки для ефективної роботи за даною посадою, а й для підготовки просування на вишу посаду.[3.стр.368]          Плануванням
кар'єри працівника займаються:          - сам працівник;          - менеджер
по персоналу;          - лінійний
менеджер.          Кожен
з них передбачає для конкретного працівника заходи щодо планування його
кар'єри.          Сам
працівник передбачає такі заходи:          1)первинне
орієнтування в організації;          2)вибір
структурного підрозділу і майбутньої посади;          3)виконання
роботи на призначеній посаді;          4)оцінка
перспектив і проектування зростання;          5)реалізація
заходів зростання.                                                                                                                 Таблиця
1.5. Кар 'єрограма (ідеальний варіант). 
          Менеджер по персоналу передбачає такі заходи:          1) оцінка
працівника при прийманні на роботу;          2) визначення
робочого місця працівника;          3) оцінка
праці і потенціалу працівника;          4) відбір
у резерв на посаду;          5) додаткова
підготовка працівника;          6) розробка
програми роботи з резервом; 7) просування працівника по службі.[3.стр.369]         Безпосередній (лінійний) менеджер працює за такою програмою: 1)      оцінка результатів праці працівника;          2) організація професійного розвитку;          3) оцінка
мотивації праці;          4) внесення
пропозицій щодо стимулювання;          5) внесення
пропозицій про пересування на вищу посаду.          При
розробці заходів планування кар'єри працівника необхідно враховувати не тільки
його особисті якості (освіта, кваліфікація, відношення до роботи, система
внутрішньої мотивації), а й такі умови:          1.
Найвищою точкою кар'єри є вища посада у конкретній організації.          2. Довжина
кар'єри визначається кількістю вищих посад на шляху від першої, яку працівник
займає у даний час, до вищої точки.          3. Співвідношення кількості посад на
вищому ієрархічному рівні до кількості посад, на яких працюють претенденти у
даний момент своєї кар'єри. Це показник рівня позиції.          4. Співвідношення
кількості вакансій на вищому рівні до кількості претендентів. Це показник
потенційної мобільності.          5.
Наявність перспектив або тупикової кар'єри. У працівника може бути довга кар’єрна лінія, або дуже коротка, тому менеджер
по персоналу ще при прийманні кандидата на роботу повинен визначити можливу кар'єру
і обговорити її з кандидатом, виходячи із індивідуальних особливостей та
специфіки мотивації. Одна і та ж кар'єрна лінія для одних працівників може бути як привабливою, так і нецікавою, а це суттєво впливає на ефективності діяльності працівника.[3.стр.370]         
Таким чином, планування кар'єри в організаціях здійснюється шляхом
порівняння особистих бажань у галузі своєї кар'єри з можливостями їх
задоволення доступними заходами.          Регулювання
просування — це наслідок особливого виду діяльності, пов’язаної з такими можливостями.         
Планування кар'єри передбачає визначення засобів для досягнення бажаних
результатів. Процеси, що проходять при плануванні кар'єри наведені на схемі.
Відповідальність за виконання планових заходів лежить як на організації так і
на працівникові.[ 3.стр.371]          Керівники
підрозділів повинні надавати своїм працівникам інформацію про потреби і
можливості організації у кадровому забезпеченні не тільки у межах свого
підрозділу, а й по організації в цілому.                                                                                                                 Таблиця
1.6                               Процес
планування кар’єри в організації. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                   Ефективною
практикою інформування про наявність вакансій в організації є не тільки об'ява
на дошці оголошень, а і виконання таких умов:          - інформація
повинна бути не тільки про вакантні посади, а й про здійснені переміщення та
призначення;          - об'яви
в організаціях повинні бути зроблені за 1 місяць до об'яви про зовнішній набір;          - вибори
повинні бути відкритими і обов'язковими;          - вимоги
      до    претендентів    на   
посаду     повинні      бути     
чітко сформульованими;          - забезпечення    рівної   
 доступності   та   
можливості   для      кожного претендента для участі в
конкурсі; - кожен претендент, який не одержав переваг, повинен бути повідомлений про причини відмови.[3.стр.372]          Планування
кар'єри менеджерів здійснюється на основі поетапної функціональної і
організаційної підготовки, тому що їм необхідно мати різносторонній досвід у
різних сферах управління. Вазою планування кар'єри є досвід просування
працівників за посадовими рівнями. Зміст функцій кожної посади передбачено у
посадових інструкціях.          Поетапне
просування в межах функціональних служб пов'язується зі стажем роботи на
відповідному етапі.          Працівник,
який не відповідає вимогам вищого етапу в обумовлений строк відсторонюється від
подальших можливостей просування. Порядок розробки етапів кар 'єри.          - Спочатку
вивчається зміст роботи на окремих рівнях службового просування;          - Визначаються
умови вхідних параметрів на кожному рівні посад;          - Деталізуються    вимоги    для   зайняття   кожної  
 вищої   посади  
при необхідному освітньому рівні, кваліфікації, віку;          - Визначається
необхідність ділового досвіду для переходу на вищий етап. Нові вимоги до етапів кар 'єри.          - Надання
дійсних можливостей для просування, не пов'язаних з досягненням обов'язкового
віку або технічної спеціалізації;          - Підвищується
увага до розвитку змісту робіт, нових пріоритетів, організаційних моделей,
різних потреб управління; - Гнучка оцінка працівника з урахуванням компенсуючих факторів (недолік в одному компенсується досягненнями в іншому).[3.стр373]          - Визначення
специфічних знань і навичок, необхідних для кожного етапу просування по службі
без обмеження формального освітнього цензу, віку і досвіду. Це знімає перешкоди
при просуванні здібних і знаючих працівників.          Планування
ділової кар'єри має велике значення в роботі з молодими спеціалістами.          Кар'єра
працівника, як об'єкт планування та управління, має суттєвий вплив на
стабільність персоналу, спеціалізацію нових працівників до оволодіння новими
професіями і до підвищення кваліфікації. Планування ділової кар'єри може бути загальним і конкретним. При загальному плануванні розробляються кар’єрограми шляхом підбору декількох можливих напрямків службового росту спеціаліста або групи спеціалістів.[3.стр.373]          При
конкретному плануванні кар'єри розробляється графік заміщення посад і
встановлюються строки відповідного навчання.          На
основі моделей ділової кар'єри спеціалістів і менеджерів, перспектив розвитку
організації, штатного розкладу, аналізу динаміки росту кадрів розробляються
картки посадового просування персоналу в межах організації.  | 
  | 
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||