Быстрый переход к готовым работам
|
Загальні засади організації бухгалтерського обліку
3 розвитком ринкової економіки
ускладнюються внутрішньогосподарські та зовнішні зв’язки підприємства,
зростають потоки економічної і іншої інформації, яка має бути ефективно
оброблена та перетворена в інформацію корисну для обґрунтування та прийняття
рішень оперативного, тактичного, стратегічного порядку. Переважну частину
інформації, особливо для прийняття оперативних та тактичних рішень, надає
система бухгалтерського обліку. Від того, як організовано бухгалтерський облік
на підприємстві, як він виконує свої облікові, контрольні та аналітичні
функції, значною мірою залежить рівень прийнятих управлінських рішень. Згідно
із Законом України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні”
питання організації обліку відноситься до компетенції його власника (власників)
або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства й
установчих документів. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку і
забезпечення відображення фактів здійснення всіх господарських операцій в
первинних документах, зберігання й обробки документів, регістрів і звітності
протягом встановленого строку (але не менше 3-х років) несе власник або
уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством
згідно з чинним законодавством і установчими документами. Для
забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно вибирає
форми його організації: —
введення
в штат підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби, як
самостійного структурного підрозділу, на чолі з головним бухгалтером; —
користування
послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець,
який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи; —
ведення
на договірних началах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або
аудиторською фірмою; —
самостійне
ведення бухгалтерського обліку і складання звітності безпосередньо власником
або керівником підприємства. Підприємство
самостійно: —
визначає
облікову політику підприємства. —
розробляє
систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і
контролю господарських операцій, визначає права працівників на підпис
бухгалтерських документів; —
може
виділяти на окремий баланс філії, представництва, відділи та інші відокремлені
підрозділи, які зобов'язані вести бухгалтерський облік з наступним включенням
показників до фінансового звіту підприємства. Організація бухгалтерського обліку —
це сукупність дій із створення цілісної системи бухгалтерського обліку,
підтримання і підвищення рівня її організованості, функціонування якої
спрямоване на забезпечення інформаційних потреб користувачів облікової
інформації, включаючи вибір форм організації та формування матеріального й
інформаційного забезпечення облікового процесу. Організація бухгалтерського обліку є
одним із найбільш відповідальних етапів створення підприємства та підготовки до
його ефективної діяльності. Без організованого обліку неможлива ефективна
господарська діяльність підприємства. |
|