Быстрый переход к готовым работам
|
Аналіз конкурентоспроможності банку щодо розрахунково-касового обслуговування клієнтів
В умовах конкуренції
і можливостей клієнта щодо вибору обслуговуючого банку, конкурентоспроможність
розрахунково-касових послуг, які банк надає клієнтам, має вагоме значення для
розширення його клієнтської бази. Аналіз
конкурентоспроможності послуг банку включає такі етапи: 1) визначення
ринку банку, що включає географічну зону, клієнтів, ідентифікацію
банків-конкурентів; 2) визначення
показників конкурентоспроможності розрахунково-касового обслуговування; 3) порівняльний
аналіз показників конкурентоспроможності банку з показниками
банків-конкурентів;. 4) висновки щодо
напрямів підвищення конкурентоспроможності банку на ринку розрахункових і
касових послуг. Аналіз ділянки ринку
банку здійснюється в складі маркетингового дослідження. Показники
конкурентоспроможності банківських послуг є типовими для ринку послуг, але
мають враховувати особливості банківської діяльності. Аналіз
конкурентоспроможності розрахунково-касових послуг здійснюється за такими
показниками: •
наявність розвиненої мережі структурних
підрозділів, які надають розрахункові та касові послуги (кількість і типи); •
кількість банкоматів; •
кількість торговельних (банківських)
терміналів та інших електронних пристроїв; •
зручність розташування; •
кількість імпринтерів; •
послуги, які надає банк, порівняно з
особливостями та характеристиками послуг банків-конкурентів; •
наявність вільного входу до місця здійснення
операції; •
зручність місця проведення операції для
клієнта; •
рівень конфіденційності операції; •
тривалість надання послуги; •
тривалість операційного часу банку; •
регламент обміну інформацією по каналах
зв'язку при електронній формі розрахункових документів; •
можливість філії щодо надання всього переліку
послуг, які надає головний банк; •
своєчасність здійснення переказів; 286 •
кількість випадків і сума пені за перевищення
нормативного •
термін замовлення для зняття з рахунка
готівкових коштів; •
рівень тарифів на послуги відносно рівня
тарифів банків-конкурентів; •
розмір плати банком клієнтові за тимчасове
користування •
періодичність сплати банком клієнтові
процентів за користування залишком коштів на його поточному рахунку; •
розмір пені, яку клієнт сплачує банку у
випадку несвоєчасного повідомлення банку про факти помилкового зарахування коштів
на рахунок та /чи несвоєчасного їх повернення; •
розмір пені, яку клієнт сплачує банку у
випадку несвоєчасної оплати послуг банку; •
наявність технічних засобів зв'язку для
отримання інформації про стан рахунку; •
можливість проведення електронних банківських
операцій. Аналіз
конкурентоспроможності розрахунково-касових послуг здійснюється окремо для
оптового і роздрібного ринку у зв'язку з різними умовами надання послуг,
різними критеріями оцінки якості послуг юридичними і фізичними особами, різним
ступенем відкритості інформації на цих сегментах. |
|