У нас уже 17884 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Методичні рекомендації до формування системи логістичного сервісу

Як вказувалося вище, об'єктом логістичного сервісу є споживачі матеріального потоку. Функції логістичного сервісу виконує або сама фірма-постачальник, або експедиторська фірма, що спеціалізується в області логістичного обслуговування. Формування системи логістичного сервісу підвищує конкурентоспроможність фірми, проте розширення діапазону і асортименту логістичного сервісу зв'язане з додатковими витратами [301, с.163]. Завдання дослідження у підрозділі полягає в наданні підприємствам методології формування стратегії у сфері логістичного сервісу потенційних споживачів.

Рекомендується наступний алгоритм при формуванні системи логістичного сервісу на підприємстві [291, с.184]:

1.    Сегментація споживчого ринку з пропозицією набору певних послуг конкретному сегменту, відповідно до особливостей споживання.

2.    Розробка переліку найбільш важливих для споживачів послуг.

3.    Ранжування послуг, що входять в розроблений перелік. Вибір найбільш значущих послуг, з погляду споживачів.

4.    Розробка стандартів послуг для окремих сегментів ринку, згідно прийнятої стратегії управління (аналіз АВС, правило 80/20 і т.п.).

5.    Оцінка вартості пропонованих послуг, встановлення взаємозв'язку між рівнем сервісу і вартістю послуг, визначення рівня сервісу, необхідного для забезпечення конкурентоспроможності компанії.

6.   Встановлення зворотного зв'язку з покупцями для контролю відповідності послуг потребам покупців.

Згідно концепції мінімізації загальних витрат, пов'язаних з наданням логістичного сервісу, менеджери компанії повинні прагнути сконцентрувати ресурси на наданні покупцям найбільш важливих для них послуг, виявлених на вказаних вище етапах. Проблему вибору значущих для покупців послуг, їх ранжирування, згідно думкам покупців, можна здійснити шляхом опитування в ході маркетингового опит дослідження [307, с.184]. При цьому кількісна оцінка пропонованих послуг здійснюється різноманітними засобами, наприклад, рівень надійності постачання можна вимірювати показником поставлених в строк партій вантажів. Одним з надійних засобів встановлення об'єктивної оцінки досліджуваного об'єкту є застосування методу експертних оцінок при обліку думок опитуваних експертів, що був описаний вище у розділі, при розробці цільових комплексних програм [296]. Головна проблема полягає у встановленні узгодженості різних думок, визначенні кількісної оцінки ступеня узгодженості і статистичної перевірки значущості нульової гіпотези про випадковість збігу думок експертів, опитуваних з даної проблеми. При цьому ефективною представляється наступна процедура формалізації даних дослідження. На першій стадії дослідження в ході проведення маркетингового опиту (сегментація ринку, виявлення різного роду переваг споживачів і т.д.) необхідно розробити анкети, провести опитування і виконати формальну обробку одержаних даних. Для формалізації одержаних первинних даних необхідно провести статистичну оцінку з досліджуваної проблеми і обробити дані анкети за допомогою методів рангової кореляції.

Збір думок потенційних або існуючих споживачів проводиться шляхом опитування. Кожному існуючому або потенційному клієнтові або експертові пропонується заповнити анкету, в якій перераховуються види логістичних послуг. Експерти повинні оцінити чинники за мірою їх важливості. Чиннику, який, на думку даного клієнта (експерта), має найбільше значення, привласнюється в анкеті ранг 1, і т.д. для всіх приведених видів логістичних послуг. Іноді експертові важко розділити вплив деяких чинників, у такому разі він може привласнити їм в анкеті однаковий ранговий номер. На основі даних анкетного опиту розробляється зведена анкета або матриця рангів (табл. 5.22), де xij - ранг j-го чинника, привласненого i-м опитуваним експертом, m - число експертів, n - число чинників, або передбачуваних послуг у складі системи споживчого сервісу. Після заповнення зведеної анкети слід провести перевірку контрольної суми по всіх графах:

 

 


Далі обчислюються суми всіх стовпців, які повинні бути рівні між собою і контрольній сумі. Тепер, коли є упевненість, що матриця рангів складена правильно, можна перейти до з'ясування істотності відібраних чинників споживчого сервісу з погляду опитуваних експертів (покупців).

Для цього в табл. 5.18 підраховується сума кожного рядка і сума рядків, що повинна співпадати із сумою по стовпцях:

 

 

 


Вид послуги, яка, на думку експертів, має найбільшу важливість, одержить найменшу суму рангів, а послуга, найменше приваблива, на думку покупців, одержить найбільшу суму рангів. На підставі одержаних сум рангів по рядках будується гістограма і полігон ступеня важливості відібраних чинників (видів логістичного сервісу) для покупців. Гістограма будується зверху вниз, де по осі абсцис відкладені відповідні види послуг, а по осі ординат - їх рангові суми.  Гістограма показує на спади важливості, за якими доцільно згрупувати досліджувані види послуг для розробки надалі системи споживчого сервісу.

Таблиця 5. 19

Матриця рангів

Експерти, mi

 


Фактори, nj

 1

 2

 ...

i

...

m

1

Х11

X21

 ...

Xi1

...

Xm1

2

Х12

X22

. ..

Xi2

...

Xm2

.

 ...

...

...

...

...

...

.

j

X1j

X2j

 ...

Xij

 ...

Xm3

 .

...

...

 ...

 ...

 ...

...

.

n

X1n

X2n

 ...

XIm

 ...

Хmn

 .

 .

 

 

Що стосується будування полігону за даними опитування експертів, можна бачити, наскільки відрізняється одержане ранжирування від ранжирування, що відповідає повному збігу думок опитуваних. При цьому можливі три випадки розподілу рангів: 

         Убування майже експоненціальне, з великими спадами спочатку, найсприятливіше для дослідження, оскільки тут можна відразу відсіяти неістотні чинники.

         Убування майже лінійне. В цьому випадку в аналіз доводиться включати всі можливі види послуг. Проте тут в наявності найбільша згода між опитуваними покупцями.

Убування підкоряється параболічному закону (описується параболою 3-го ступеня). Одним з найважливіших питань апріорного статистичного аналізу є оцінка ступеня узгодженості думок опитуваних експертів. Для оцінки ступеня узгодженості думок опитуваних експертів дослідники М. Кендалл і Б. Сміт у 1940 р. запропонували показник - коефіцієнт конкордації [307]. Якщо думка опитуваних цілком співпадає, то коефіцієнт конкордації дорівнює 1, при розбіжності думок він дорівнює 0. Таким чином, значення коефіцієнта конкордації може знаходитися у межах: 0 <W< 1.

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2024. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.