Быстрый переход к готовым работам
|
Види тренінгів продаж
Консультаційні
(«великі») продажі Тренінг консультаційних
продажів призначений для менеджерів з продаж, торгових представників і
консультантів, що здійснюють продажі дорогих продуктів/сервісів. Причому
«великі продажі» найчастіше передбачають тривалий період прийняття рішення про
купівлю клієнтом. Про консультаційні продажі
ми говоримо, наприклад, в наступних випадках: продавець пропонує складний
продукт, що розробляється суто індивідуально під потреби замовника. Або,
наприклад, продає машини, пент-хаузи, дороге устаткування для виробництва. Які навички, необхідні
продавцю для ефективної роботи у великих продажах? Це все навички, стандартно
необхідні для менеджера з продаж, приведені вище. Але навички в особливій їх
формі. Найважливіша навичка —
навичка прояснення і розвитку потреб. Уявимо собі приклад: клієнт відчуває
деякий дискомфорт від відсутності, машини, проте у нього немає ще явної,
вираженої потреби в машині певної марки, і, відповідно, наміру її купувати.
Задача продавця тут — виявити приховані потреби покупця, розвинути їх, показати
що значущість цих прихованих потреб дуже велика для задоволеності покупця.
Найефективніша техніка, якій може навчитися продавець для того, щоб успішно
прояснювати потреби клієнта – техніка завдання питань SPIN Ніла Рекхема [21]. Друга, не менш важлива
навичка — навичка презентації продукту. Менеджерам, що займаються великими
продажами, нерідко доводиться презентувати
свій продукт, брати участь в тендерах. Навряд чи хто з покупців придбає дорогий
товар як одноразову кулькову ручку – не замислюючись, практично не
роздивляючись. Для того, щоб переконати покупця, необхідно уміти показати
вигоди, пояснити, завдяки яким саме властивостям даний товар/послуга може
задовольнити індивідуальні потреби покупця. У цьому плані технологія, якої
коштує навчитися продавцям, – це технологія презентації товару FAB
(Features-Adventages-Benefits). Третя значуща навичка –
навичка подолання фінальних сумнівів. Саме трьом цим навичкам і
повинен бути присвячений в першу чергу тренінг великих продаж. FMCG-продажі FMCG-продажі – це продажі
товарів широкого споживання. Навчання безпосередньо продавців в FMCG-секторі
значення не має: співвідношення витрат і прибутку тут буде явно не на користь
останньої. Так відбувається не тільки через невисоку вартість продукції, що
продається, але і через високу текучку продавців такого рівня. А ось навчання
торгових представників і менеджерів по роботі з клієнтами, що продають продукт
в роздрібні точки, має значно більше значення. Тренінг FMCG-продаж підійде,
наприклад, менеджерам, що пропонують батончики Snickers (або будь-яку іншу
порівняно недорогу косметичну – кондитерську – канцелярську продукцію) в
роздрібні точки [19]. Основні навички, необхідні
продавцю для ефективної роботи в секторі FMCG, багато в чому повторюють
аналогічні у великих продажах: встановлення контакту, виявлення потреб,
презентація товару і так далі. Різниця у тому, що багато хто з них потрібен на
набагато більш поверхневому рівні, так би мовити, в «полегшеній формі». Наприклад,
продавцю не потрібно глибоко прояснювати потреби співрозмовника. Йому необхідно
лише уміти ставити питання для того, щоб зрозуміти, яку саме продукцію власник
точки хотів би одержати. Те ж і відносно багатьох інших навичок. Значна відмінність від
великих продаж — торговому представнику в секторі FMCG необхідно уміти
ефективно планувати свої торгові візити. Річ у тому, що перед ним в значній
мірі стоїть проблема розумного розподілу свого часу, розстановки пріоритетів.
При великій кількості торгових точок, які необхідно відвідати, це стає життєвою
необхідністю. Обслуговування клієнтів
«Обслуговування клієнтів»
— тип продаж, коли консультанти/продавці консультують/обслуговують клієнта при
роздрібних купівлях, причому товарів дорогих. Йдеться, наприклад, про продажі
елітної косметики, одягу. Тобто про всі типи продажів, де задоволеність від
спілкування з продавцем є однією з вирішальних конкурентних переваг, чинників,
спонукаючих покупця знову і знову приходити купувати саме тут ліки/побутову
техніку/косметику. Основний закон обслуговування клієнта — перевищення
очікувань клієнта від рівня сервісу. Таким чином, консультант продає не тільки
безпосередньо продукт, але і своє відношення до клієнта. Тому основні навички,
необхідні продавцю при обслуговуванні клієнта, — це не тільки і не стільки
навички, що відносяться до роботи з потребами клієнта (прояснення –
презентація). Обслуговування клієнта – це більшою мірою уміння бути цінним,
приємним, комфортним, можна навіть сказати «зручним» співрозмовником і фахівцем
в своєму питанні. Телефонні продажі Про продажі по телефону
можна говорити як про окремий вид продажів у разі так званих «холодних
дзвінків». Втім, без спілкування по телефону рідко обходяться і великі продажі,
продажі FMCG. Навички, необхідні продавцю.
«Холодні дзвінки» найчастіше починаються з розмови з «стражником» (секретарем,
підлеглим) — людиною, яка хоча і не є потенційним клієнтом, може продавця з ним
з'єднати. При цьому достатньо часто не з’єднує [25]. Один з найважливіших
навичок для продажів по телефону — навичка подолання таких «стражників». Потім, продавцям необхідно
одержати навички спілкування по телефону, оскільки вони декілька відрізняються
від звичного спілкування tet-а-tet. Таким чином, тренінги
продаж поділяються на таки види: консультаційні («великі») продажі,
FMCG-продажі, обслуговування клієнтів, телефонні продажі. За формою організації
виділяють відкриті та корпоративні (закриті) тренінги продаж. |
|