Быстрый переход к готовым работам
|
Концепція бренд-менеджменту торговельних підприємств в умовах маркетингової орієнтаціїВ умовах ринкової економіки на сучасному етапі існує багато торговельних підпри-ємств, які пропонують приблизно однаковий асортимент відповідних товарів. Але з боку споживачів, ділових партнерів, контактних аудиторій існує певне відношення до підприємс-тва, що суттєво відображається на обсягах збуту та прибутку підприємства. Тому виникає необхідність, в першу чергу, залучення нових та збереження існуючих споживачів за допо-могою більш радикальних методів, що засновані на емоціях і асоціаціях, по друге – підтрим-ка та вдосконалення існуючих і встановлення нових партнерських відносин. У цьому полягає основна ідея бренд-менеджменту підприємства. Необхідність використання концепції маркетингу у бренд-менеджменті торговельних підприємств зумовлена рядом факторів: спрямованістю діяльності підприємств на спожива-ча; загостренням конкурентної боротьби, що пов’язано з виходом на ринок все більшої кіль-кості підприємств; значними структурними змінами у вітчизняному виробництві, що ведуть до сегментації ринків збуту та примушують постійно шукати нові ринкові можливості; зростанням вимог з боку споживачів, що призводить до загострення нецінової конкуренції; прискоренням темпів соціально-економічного та науково-технічного розвитку суспільства, що призводить до виникнення нових видів діяльності, скороченню життєвого циклу товарів послуг, підприємств; зростанням споживчого самовизнання; постійними змінами емоційного сприйняття споживачами товарів та підприємств; зростанням впливу невизначених та надзвичайних ситуацій у зовнішньому середовищі на підприємства. У процесі дослідження виявлено, що концепція бренд-менеджменту торговельних підприємств в умовах маркетингової орієнтації повинна виходити з певних цілей, принципів, функцій, методів та засобів. Нами було визначено мету, принципи, специфічні функції, необхідні засоби і методи організації діяльності підприємств на ринку. Основною метою є задоволення потреб споживачів, підвищення конкурентної позиції підприємства шляхом емоційного впливу на споживача та отримання на цій основі прибутку. Принципами бренд-менеджменту виступають: ретельне вивчення потреб споживачів, їх емоційних навантажень, які визначають місце здійснення покупки; пропозиція того, що необхідно споживачу; активна орієнтація на попит, потреби і психологію споживачів. Засобами бренд-менеджменту підприємств в умовах маркетингової орієнтації виступа-ють товарна, цінова, розподільча, комунікаційна та кадрова політики підприємства. Марке-тинговим інструментарієм при цьому виступає сегментація та вибір цільового ринку, позиціонування, комунікації -mix Діяльність в області бренд-менеджменту реалізує як загальні функції (планування, ор-ганізацію, мотивацію, контроль) так і специфічні функції (маркетингові дослідження, управління інноваційною активністю, управління складовими бренда, управління капіталом і життєвим циклом бренда, конкурентоспроможністю і силою бренда, а також ризиками бренд-менеджменту). |
|