Быстрый переход к готовым работам
|
Туристична послуга «екскурсія» як туристична послугаТуристична послуга «екскурсія» як туристична послуга До складу туристичних послуг, відповідно до міждержавних стандартів (ГОСТ 28681.1-95 і ГОСТ 28682.2-95), зараховуються екскурсії, походи і поїздки. Екскурсія може бути надана як екскурсантові, так і туристові. Екскурсія - туристична послуга, яка забезпечує задоволення духовних, естетичних, інформаційних і інших потреб туриста або екскурсанти. [46, C. 47] Екскурсант - тимчасовий відвідувач, який знаходиться менше 24 годин в країні або на об'єкті відвідення. Екскурсійна діяльність - діяльність по організації подорожей, які не перевищують 24 годин, у супроводі фахівця-екскурсовода із заздалегідь складених маршрутів, з метою ознайомлення з пам'ятниками історії, культури, природи, музеями, з видатними місцями т.д. Екскурсія являє собою цілеспрямований, наочний процес пізнання оточуючого, середовища. Цей процес будується з використанням заздалегідь відібраних об'єктів, які знаходяться в природних умовах, і відбувається під керівництвом кваліфікованого спеціаліста-екскурсовода у відповідності до заздалегідь визначеної тематики [37, C. 16]. В контексті сервісного забезпечення турпродукту екскурсія покликана задовольнити духовні, естетичні, інформаційні потреби людини, реалізовуючи пізнавальну функцію туризму: розширення кругозору, організації культурного дозвілля, відпочинку, спілкування. Екскурсії сприяють поширенню наукових знань і є важливим засобом патріотичного виховання, вивчення історії країни або місцевості, героїчного минулого її народу, традицій, розвитку культури та мистецтва. Екскурсії як ефективна форма навчання використовуються в педагогічному процесі. їх педагогічними завданнями є побудова екскурсії на основі максимальної активності і самостійної розумової діяльності екскурсантів, формування у них навичок самостійного спостереження і аналізу візуальної інформації та зорових вражень. Таким чином, екскурсії виконують освітню і виховну функції. Екскурсія являє собою наочний процес пізнання людиною навколишнього світу, побудований на заздалегідь підібраних об'єктах, що знаходяться в природних умовах або розташованих у приміщеннях підприємств, лабораторій, науково-дослідних інститутів і т. д. Показ об'єктів відбувається під керівництвом кваліфікованого фахівця - екскурсовода. Процес сприйняття об'єктів екскурсантами підпорядкований завданню розкриття певної теми. Екскурсовод передає аудиторії бачення об'єкта, оцінку пам'ятного місця, розуміння історичної події, пов'язаної з цим об'єктом. Йому небайдуже, що побачить екскурсант, як він зрозуміє і сприйме побачене і почуте. Він своїми поясненнями підводить екскурсантів до необхідних висновків і оцінок, добиваючись тим самим потрібної ефективності заходу [7, C. 86]. У короткій формі суть екскурсії можна визначити так: екскурсія - сума знань, у специфічній формі повідомляє група людей, і певна система дій щодо їх передачі. Діяльність являє собою активність людини, яка спрямована на досягнення поставленої мети. Екскурсія сума взаємопов'язаних і обумовлюючих один одного дій. Ці дії різноманітні - пересування групи по маршруту, рух відносно об'єктів (їх обхід), спостереження пам'яток, включених в маршрут, пояснення. Поради екскурсовода роблять дії екскурсантів осмисленими, цілеспрямованими. Дії у процесі екскурсії підрозділяються на дві частини: діяльність екскурсовода і діяльність екскурсантів. Діяльність екскурсантів знаходить своє вираження в таких активних формах, як спостереження, вивчення, дослідження об'єктів [11, C. 103]. Діяльність екскурсовода складається з ряду дій, головні з них - підготовка і проведення екскурсій. Екскурсія - специфічний вид діяльності фахівця-екскурсовода. Не можна визнати правильним твердження деяких методистів, що екскурсія, будучи роботою для екскурсовода, є відпочинком для екскурсантів. Практично участь в екскурсійному процесі - робота складна, а тому важка для обох сторін - екскурсовода і екскурсантів. Екскурсія - це результат двох найважливіших процесів: її підготовки та проведення. Вони пов'язані між собою, взаємообумовлені. Неможливо забезпечити високу якість проведення екскурсії при непродуманій підготовці. У роботі з підготовки нової екскурсії можна виділити два основних напрямки: - розробка нової теми екскурсії (нової взагалі або нової тільки для даного екскурсійного установи); - підготовка початківця або вже працюючого екскурсовода до проведення нової для нього, але вже раніше розробленої і проведеної в даній установі екскурсії [19, C. 71]. Екскурсійний процес це взаємодія особи і спеціально підібраних об'єктів навколишнього світу з метою цілеспрямованого наочного пізнання особою цих об'єктів по місцю їх природного (справжнього) знаходження на основі злиття зорових (образних) і смислових вражень. Як правило, взаємодія здійснюється за допомогою діяльності екскурсовода, який проводить вибір предмету пізнання (теми), об'єктів, що розкривають тему, і прийомів, сприяючих злиттю зорових і смислових вражень. Проте в деяких випадках особа здатна пізнавати навколишній світ за допомогою екскурсійного методу і у відсутності екскурсовода, якщо у неї вироблено інтелектуальне уміння «екскурсійного бачення» навколишніх об'єктів дійсності [20, C. 85]. Також як в процесі освіти не завжди обов'язкова наявність педагога як транслятора знань, умінь, навиків, а можливо і самоосвіта, прийомам якої, проте, можна навчитися, так і пізнання дійсності за допомогою екскурсійного методу можливо і самостійними зусиллями суб'єкта, що пізнає. Екскурсійний процес, як і педагогічний, повинен мати керівні принципи, тобто початкові положення, що визначають зміст, форми, методи, засоби і характер взаємодії в цілісному екскурсійному процесі. |
|