Быстрый переход к готовым работам
|
Спеціалізована державна податкова інспекція як суб’єкт управлінняСпеціалізована державна податкова інспекція як суб’єкт управління Як уже було зазначено, у межах реалізації першочергових завдань розвитку системи державного управління в Україні здійснюється реформування системи оподаткування, складовою якого є модернізація державної податкової служби. Одним із етапів реформування та модернізації податкової служби України є створення спеціалізованих державних податкових інспекцій по роботі з великими платниками податків. Ця невелика кількість платників податків має значний фінансовий вплив на економіку держави, і тому потребує особливої уваги. Такі платники мають складну інфраструктуру (філії, структурні підрозділи, дочірні компанії тощо); активно здійснюють зовнішньоекономічну діяльність, беруть участь у міжнародній інтеграції і глобалізації бізнесу; залучають висококваліфікованих бухгалтерів, незалежних аудиторів та фінансових радників; мають досить високий рівень автоматизації. На шляху ринкових перетворень відбувається об’єктивне підвищення вимог до рівня податкового супроводження найважливіших підприємств, що наповнюють бюджет від взаєморозуміння з якими значною мірою, залежить фінансування заходів, спрямованих на виконання державою власних соціальних та економічних обов’язків перед суспільством, тому зміна методів роботи з великими платниками податків є одною з позицій адміністративної реформи, що започатковує розвиток державного податкового менеджменту великих платників податків. Рішення щодо створення окремих структурних підрозділів по роботі з великими платниками податків грунтувалося на детальному аналізі джерел надходження коштів до бюджету, який показав, що понад 60 % від загальної суми надходжень сплачують лише близько 10 % усіх зареєстрованих платників податків – юридичних осіб. Водночас втрати бюджетів у вигляді податкової заборгованості по цих платниках податків також становлять від 60 до 70 %. Питома вага великих платників податків України у 2000 р. в загальній кількості платників податків становила 1,3 %, водночас надходженя від цієї категорії платників становили до 30 % надходжень у зведеному бюджеті. Стало очевидним, що такі платники потребують додаткової уваги органів державної податкової служби, причому не з точки погляду посилення на них тиску, а за рахунок зміни форм і методів роботи, створення такої системи взаємовідносин, за якої забезпечується індивідуальний підхід до кожного з великих платників податків, розвитку основних та спеціальних функцій державного податкового менеджменту. |
|