Быстрый переход к готовым работам
|
Проблеми формування та реалізації податкової політики у трансформаційній економіціПроблеми формування та реалізації податкової політики у трансформаційній економіці У господарському житті необхідно дотримуватись окремих загальновизнаних правил, щоб вчинки економічних суб’єктів не призвели до хаосу та кризи, а перетворились у сукупність процесів, що забезпечують розвиток економіки та підвищення рівня життя народу. Однією з умов функціонування соціально-економічного ладу є розуміння, суспільне визнання цих правил та їх обов’язкове дотримання економічними суб’єктами [144, с. 20]. Сучасні українські економісти у своїх наукових розвідках класифікують українську економіку як трансформаційну, тобто таку, що має ознаки ринкової економіки, але розвивається в умовах виникнення криз окремих елементів господарського механізму, під дією негативних нових глобальних та історично сформованих внутрішніх чинників [38, с. 55]. Тому не дивно, що розвиток за умов трансформації економічних відносин передбачає дійове державне регулювання. Державі відводиться провідна роль у створенні економічних стимулів, зацікавленості суб’єктів господарювання та усіх громадян в економічному зростанні, гарантій політичної, економічної, оборонної, екологічної безпеки. Державне регулювання економіки – вплив держави в особі державних інституцій (органів) на економічні об’єкти і процеси – здійснюється, як правило, в межах державної економічної політики і включає прогнозування, планування, фінансування, бюджетування, податкове регулювання, кредитування, регулювання цін, адміністративний вплив, облік, контроль [32, с. 10]. У суспільстві, побудованому на ринкових засадах, економічна діяльність є вільною і залежить від загального економічного процесу, який, у свою чергу, зазнає певного державного регулювання. Проте існує кілька обставин, коли держава бере на себе функції активного управління економічними процесами. Зокрема, це може статися у випадку визнання необхідності швидкої структурної перебудови економіки, при виникненні загрози національній економічній безпеці, при впровадженні заходів протекціонізму або коли держава є власником великих підприємств і стратегічним інвестором. |
|