Быстрый переход к готовым работам
|
Підвищення ефективності податкового регулювання розвитку промисловостіПідвищення ефективності податкового регулювання розвитку промисловості Сучасне суспільство домоглося перетворення податків із суто фіскального примусового державного інституту на важливий економічний, соціальний і політичний фактори. Реальне використання суспільних благ, забезпечення яких здійснює держава, є головною причиною, що повинна спонукати кожну людину сплачувати податки. Не менш дієвий вплив має система оподаткування на функціонування і ділову активність підприємницьких структур, де створюється фінансовий потенціал країни. Це потребує запровадження виваженої податкової політики на основі збалансування інтересів суспільства, держави, територіальних громад і господарюючих суб’єктів. Зрозуміло, що податкова політика повинна здійснюватися в контексті загальної бюджетної політики [48, с. 39–42]. Тобто, потрібно пам’ятати про те, що недосконалість бюджетного регулювання завжди буде породжувати недоліки при побудові системи оподаткування. Проте бюджетне регулювання викликає чимало нарікань і з боку науковців, і з боку практиків. Так, на думку М. Я. Азарова, бюджетна резолюція на 2007 рік, подана на розгляд Верховної Ради України, майже механічно повторювала положення, які було закладено в основні напрями бюджетної політики на 2006 рік, і поряд з невизначеністю конкретних макропоказників і основних параметрів містила принципи і положення, з якими не можна погодитися країні, що поставила собі за мету забезпечення сталого економічного зростання, підвищення конкурентоспроможності вітчизняної економіки, входження за рівнем та якістю економічного розвитку до групи країн – економічних лідерів у світі, доведення рівня життя населення до європейських стандартів [1, с. 3]. Важливою складовою процесів ринкової трансформації економічної системи України є формування сучасної податкової системи як основного джерела фінансового забезпечення виконання функцій держави. Цей процес досить складний і суперечливий. Він відрізняється від становлення податкових систем у країнах з розвиненою ринковою економікою, а також характеризується загостренням специфічної для постсоціалістичних країн фіскальної суперечності, пов’язаної з невідповідністю сучасних форм оподаткування, запозичених з практики розвинених країн, наявних соціально-економічних і політичних умов. Така невідповідність стала однією з причин недостатньої ефективності національної податкової системи, зростаючого опору платників фіскальній експансії держави. Пошуки шляхів розв’язання цієї суперечності вимагають осмислення особливостей становлення податкової системи України, напрямів її удосконалення. Потреба у запровадженні суттєвих (у тому числі системних) змін у податковій політиці очевидна. Проте відсутність радикальних позитивних зрушень у цій сфері засвідчує й надзвичайну складність і комплексність цієї проблеми, труднощі узгодження податкової системи з поточними завданнями економічної політики, які потребують невідкладного вирішення. |
|