Быстрый переход к готовым работам
|
Методичні підходи до формування виробничої собівартості продукції підприємств хлібопекарської галузіМетодичні підходи до формування виробничої собівартості продукції підприємств хлібопекарської галузі Підсилення значення прибутку в розвитку підприємства, галузі і усього господарства призводить до збільшення ролі собівартості, як одного з найважливіших якісних показників виробничо-господарської діяльності підприємства: собівартість продукції і прибуток знаходяться в зворотній залежності, тобто зниження собівартості приводить до зростання прибутку і навпаки. Порівняння доходів і собівартості відбувається на різних стадіях діяльності підприємства: 1) на стадії планування – з метою визначення доцільності заняття відповідним видом діяльності; 2) на стадії підписання договору купівлі-продажу – з ціллю визначення ціни продажу для даного покупця; 3) на стадії аналізу діяльності – з ціллю визначення економічної ефективності виробництва даного виду продукції (робіт, послуг) і в цілому діяльності підприємства [116, с. 168]. Оскільки приріст прибутку в промисловості відбувається приблизно на одну третину за рахунок зростання обсягу виробництва і на дві третини за рахунок зниження собівартості продукції, то саме собівартість, тобто шляхи її зниження, є основою вирішення великого кола проблем, пов’язаних з ефективною діяльністю підприємства. Зниження собівартості це не одноразовий акт, а повсякденне завдання, яке стоїть перед керівництвом підприємства, багатоплановий процес, який потребує системного підходу і єдиного управління. До факторів, що забезпечують зниження собівартості продукції відносяться: використання нових технологій, економія сировини, електроенергії, підвищення продуктивності праці, зниження збитків від браку і простоїв, поліпшення використання основних виробничих засобів, зниження витрат на збут продукції, упорядкування витрат на апарат управління, зміна структури виробничої програми в результаті асортиментних зрушень. Собівартість продукції може знижуватись і за рахунок скорочення умовно-постійних витрат в результаті зростання обсягу виробництва і реалізації. Таким чином, коли посилюється конкурентна боротьба на внутрішньому і зовнішніх ринках збуту, зниження собівартості продукції в сукупності з податковими пільгами набуває особливо великого значення. |
|