Быстрый переход к готовым работам
|
Методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності промислового підприємстваМетодичні підходи до оцінки конкурентоспроможності промислового підприємства Існують різні методи оцінки й аналізу конкурентоспроможності підприємства. У кожному окремому випадку не¬обхідний диференційований підхід, аналіз специфіки галузі й цільового споживача. Узагальнимо найбільш відомі і за-стосовувані у практичній діяльності підприємств методи оцінки конкурентоспро-можності підприємства на цільовому ринку [60, с.74-82] - модель Бостонської консульта¬тивної групи; модель М. Портера; метод «Мак-Кінсі»; модель Shell/DPM; метод LOTS; метод PIMS; ситуаційний аналіз (SWOT-аналіз); метод експертного оцінювання; модель Хофера/Шенделя; фінансово-економічний метод; метод карту¬вання стратегічних груп (додаток К). Наведені методи оцінки конкурентних позицій підприємства на цільовому ринку можна умовно розділити на три групи залежно від показників і змінних, використовува¬них при аналізі: 1. Методи, що характеризують ринкові позиції підп¬риємства: модель БКГ, модель М. Портера, метод «Мак-Кінсі», модель Shell/DPM, метод PIMS, модель Хофера/Шенделя; 2. Методи, що характеризують рівень менеджменту підприємства: метод LOTS, ситуаційний аналіз, метод експертного оцінювання, метод картування стра¬тегічних груп; 3. Метод, що характеризує фінансово-економічну діяльність підпри-ємства: фінансово-економічний метод. Наведеним у додатку К методам властиві певні недоліки й переваги, які спричиняють можливість і доцільність їх застосування вітчизняними підприємст-вами. Найпоширенішими недоліками методів оцінки конкурентоспроможності підприємства на цільовому ринку є: - ускладненість визначення частки підприємств на ринку; - труднощі збору даних, не¬обхідних для проведення аналізу; - потреба у висококваліфіко¬ваних фахівцях зі спеціальною підготовкою для реалізації дослідницької роботи. З огляду на наведені у додатку К показ¬ники, можна застосовувати такі методи оцінки конкурентоспроможності підприємства на цільовому ринку: модель БКГ, мо¬дель М.Портера, метод LOTS, ситуаційний аналіз (SWOT-аналіз), метод експертних оцінок, фінансово-економічний ме¬тод; метод картування стратегічних груп. Очевидно, що найбільш повну інформацію щодо конкурентних позицій підприємства на цільовому ринку можна одержати, викорис¬товуючи одночасно кілька методів оцінки. Методи, що дозво¬ляють оцінити конкурентну позицію підприємства через ефективність менеджменту, показують, за рахунок яких уп-равлінських факторів завойована та або інша конкурентна пе¬ревага. Фінансово-економічні методи результують діяльність підприємства на цільовому ринку в цілому. |
|