Быстрый переход к готовым работам
|
Організаційно-управлінські підходи до активізації інноваційної діяльності вуглевидобувних підприємствОрганізаційно-управлінські підходи до активізації інноваційної діяльності вуглевидобувних підприємств Інновації в сфері засобів виробництва є невід'ємною складовою розвитку гірничого підприємства в ринкових умовах, тому управління цим підприємством має передбачати активний пошук нових можливостей підвищення конкурентоспроможності його продукції. Розгляд управління як процесу, складовими якого є планування, організація, мотивація та контроль, визначає спрямованість функціональної діяльності менеджерів, що обумовлюється особливостями комунікацій та характером прийняття рішень [129]. Звідси, інноваційний розвиток підприємства потребує відповідного механізму їх реалізації з урахуванням особливостей виду економічної діяльності підприємства, що відбивається на методиці обліку витрат та взаємовідносинах між економічними партнерами [130]. Виходячи з того, що інноваційний продукт частіше розроблений поза шах-тою, організація взаємодії між розробником продукту та його споживачем пот-ребує теоретичного обґрунтування. Ризик невикористання (нерозповсюдження) інновації надає підстави віднести діяльність розробника – НВЦ „Геомеханіка” – до сфери венчурного бізнесу та ставить завдання підготовки та реалізації підп-риємницького проекту. Теорія та практика функціонування венчурних компаній свідчить, що вони зазвичай не займаються виробництвом продукції, а надають власні розробки іншим користувачам (експлерентам, патієнтам, комутантам). Зниження ризику невикористання інноваційних розробок стає можливим, якщо венчурне підприємство – внутрішній рисковий проект крупної компанії, яка виступає основним споживачем інновацій. При великому розмірі виробничих витрат, які інколи призводять до збит-ковості видобування вугілля, персонал шахти повинен самостійно здійснювати активний пошук резервів їх зменшення, в тому числі за рахунок інновацій в за-собах виробництва. Зворотна ситуація відбиває неефективність менеджменту підприємства або наявність інших індивідуальних або групових цілей серед по-садових осіб, що суперечать цілям підприємства. Якщо передбачити відмову від послуг посередника між розробником та споживачем, то впровадження інновацій має здійснюватись певною проектною групою фахівців підприємства-розробника в умовах окремої шахти-замовника, до функцій яких входитиме консультування та контроль. |
|