Быстрый переход к готовым работам
|
Перегляд постанов у справі про порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власностіПерегляд постанов у справі про порушення прав на об’єкт права інтелектуальної власності Підставою стадії перегляду постанови у справі є ст. 55 Конституції України, яка гарантує кожній людині право на звернення зі скаргою до відповідних органів і на судове оскарження рішень і дій органів державної влади. Реалізація цих конституційних норм у законодавстві здійснюється шляхом створення спеціальних процесуальних інститутів, серед інших і стадії перегляду постанов, прийнятих у процесі адміністративного провадження. Г.Н. Габрічідзе зазначає, що право на оскарження є одним з інструментів демократичного контролю щодо поновлення порушеного права і справедливості [202, с. 220-222]. Про важливість стадії перегляду зазначено і у Пленумі Верховного суду України “Про практику розгляду судами скарг на постанови у справах про адміністративні правопорушення”, в якому мова йде про те, що встановлений законом порядок розгляду скарг на постанови у справах про адміністративні правопорушення є важливою гарантією забезпечення законності в діяльності органів, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, захисту прав громадян та посадових осіб, запобігання правопорушенням, ефективним засобом виховання поваги до закону прав і свобод, честі й гідності інших людей [203]. Отже, існування стадії перегляду постанов у справах про адміністративні правопорушення свідчить про демократичність розвитку адміністративного процесу в Україні. Перегляд постанов – це сукупність процесуальних дій, спрямованих на відновлення порушених прав та інтересів громадян, що підлягають охороні. Стадії перегляду постанов у справі про адміністративне правопорушення присвячено розділ 24 КУпАП. Перегляд постанов, прийнятих у процесі провадження у справах про адміністративні правопорушення, на сьогодні є комплексним правовим інститутом, у якому зосереджено процедурно-процесуальний інструментарій. Його самостійність і важливість підкреслюється наявністю елементів, характерних для високорозвиненої процесуальної форми, принципів, статусу учасників, доказів, документів, етапів і стадій вчинення процесуальних дій. Але правозастосовна практика дає підстави дійти висновку про те, що з урахуванням умов сьогодення, вказані норми явно недостатньо регламентують порядок провадження на цій стадії адміністративного процесу. Так, у главі 24 КУпАП не визначено, як повинен діяти суд під час перегляду постанов у справі про адміністративне правопорушення, як і в яких межах повинні надаватися додаткові матеріали, чи повинен суд заслуховувати показання учасників провадження, до яких інших процесуальних дій необхідно вдатися на цій стадії. Багато питань, що виникають, доводиться розглядати на підставі загальних принципів, за аналогією до норм КУпАП, які регламентують порядок провадження у справах про адміністративні правопорушення на інших стадіях. Акцентуючи на наявності певних проблем, пов’язаних із переглядом постанов, А.І. Миколенко наполягає на неминучій трансформації законодавства для покращення якості адміністративних і адміністративно-процесуальних норм та забезпечення реалізації законних прав громадян у межах провадження у справах про адміністративні правопорушення [109, с. 215]. Слід підкреслити, що стадія перегляду не є обов’язковою і її пов’язано з розсудом учасників процесу, які мають право на оскарження і опротестовування. Саме це підкреслює її факультативність. |
|