Тематика і зміст завдання на ВКРБ
Основним нормативним документом, згідно з яким формулюються теми ВКБР, є галузевий стандарт вищої освіти (ГСВО). Він визначає виробничі фун-кції, типові задачі діяльності та відповідні уміння бакалавра професійного на-пряму 6.050901 «Радіотехніка».
Згідно з ГСВО, узагальненим об’єктом діяльності є дослідження та роз-робка засобів, виробництво та технічне обслуговування пристроїв, систем та комплексів для генерування, формування, управління, випромінювання, прий-мання, оброблення та відтворення інформації в радіо- та оптичному діапазонах електромагнітних хвиль.
Відповідно до ГСВО, зміст умінь бакалавра напряму 6.050901 «Радіотех-ніка» стосується проектування, виробництва та експлуатації радіоелектронного засобу (РЕЗ), який є складовою частиною виробу. Отже, тема ВКРБ проектно-конструкторського профілю, як правило, має передбачати розроблення РЕЗ певного функціонального призначення.
Тема ВКРБ дослідницького профілю має відповідати ГСВО у частині «Види діяльності (за ДК 009-96), до яких має залучатись бакалавр професійного напряму 6.050901 «Радіотехніка», а саме – дослідження та розроблення в галузях природничих та технічних наук.
За характером виконання ВКРБ розрізняють, як:
– індивідуальні;
– комплексні.
Індивідуальна ВКРБ є найпоширенішим видом і передбачає самостійну роботу студента над темою під керівництвом викладача. Комплексна ВКРБ ви-конується, коли тема за обсягом та (або) змістом потребує залучення групи студентів однієї або кількох спеціальностей. У всіх випадках вони повинні мати логічно завершені та не дубльовані за змістом частини, які виконуються за індивідуальним завданням кожним студентом, та спільну частину, що зв'язує окремі частини з єдиною темою ВКРБ і визначає його комплексність.
Теми ВКРБ формулюються перед початком переддипломної практики. Теми пропонує випускова кафедра з урахуванням їх актуальності, особливостей спеціалізації, наукових досліджень та професійних інтересів викладачів, замовлень і рекомендацій зовнішніх організацій тощо.
Окремі теми ВКРБ можуть бути запропоновані самими студентами, коли вони пов'язані з їх науково-дослідною роботою або їх професійною діяльністю (для заочної форми навчання).
Тема ВКРБ коротко, чітко і конкретно відображає мету та основний зміст роботи і має бути однаковою в наказі ректора, завданні на ВКРБ, титульному аркуші пояснювальної записки, в додатках до ВКРБ та в документах ДЕК.
Тема комплексної ВКРБ складається з назви загальної частини і, через крапку, з назви конкретної частини, яку індивідуально розробляє кожний студент.
Завдання на ВКБР має містити такі дані:
– експлуатаційні характеристики РЕЗ;
– призначення та умови роботи;
– електричні, оптичні та інші параметри вхідних та вихідних сигналів не-обхідних для розрахунків;
– спосіб відображення вихідної інформації (якщо необхідно);
– показники точності та метрологічні характеристики (якщо необхідно);
– перелік функціональних вузлів, що підлягають конструкторському роз-робленню;
– перелік графічного матеріалу із зазначенням формату аркушів;
– дані, що необхідні для техніко-економічних розрахунків;
– дані, необхідні для розроблення питань охорони праці та екологічної безпеки.
У завданні також вказують, у якому вигляді графічні матеріали та пояс-нювальна записка подаються до захисту (електронний чи рукописний варіанти).
Кількість вихідних даних і їх формулювання повинні виключати неодно-значне тлумачення поставленого завдання.
Студент підписує завдання, підтверджуючи цим, що воно зрозуміле та прийняте до виконання.
Керівник ВКРБ формулює завдання, видає студенту і контролює його виконання.
За всі прийняті у ВКРБ рішення, правильність розрахунків і висновків, за якість оформлення графічної частини та пояснювальної записки несе відповідальність особисто студент – автор ВКРБ.