Оптимізація вибору інструментів боргового фінансування підприємств
Підприємство–позичальник додаткових ресурсів постійно стикається з питанням вибору прийнятних інструментів фінансування власного корпоративного розвитку. Відповідне основне завдання для менеджменту підприємства фокусується в обґрунтуванні альтернативної доцільності, переваг і можливості того чи іншого варіанту залучення ресурсів з позикових джерел.
При прийнятті рішення про випуск корпоративних облігацій першочергового значення набуває визначення оптимальних параметрів емісії, вартості таких сек’юритизованих запозичень, порівняння запланованих вигод (доходів) та необхідних супутніх і майбутніх витрат. Зазначене вимагає від підприємства–емітента корпоративних облігацій чіткої акцентації власної ринкової позиції щодо наступних питань:
– напрямів (цілеспрямування) використання зовнішніх ресурсів, які планується отримати з ринку корпоративних облігацій;
– конкретизації проектів, фінансування яких буде проводитися саме за рахунок випуску корпоративних облігацій;
– визначення номіналу корпоративних облігацій (як ціни їх погашення) та передбачення кола потенційних власників–інвесторів (при цьому облігації з порівняно незначним номіналом завжди орієнтовані на більш широке коло інвесторів);
– визначення видів облігацій (які планується випустити), форм їх випуску, порядку розміщення, а також вибір професійних учасників, які будуть представляти інтереси підприємства–емітента, проводити платежі, розрахункові та інші операції;
– андерайтера (банку чи небанківської спеціальної установи), який буде здійснювати розміщення облігацій, що передбачає визначення суми комісійної винагороди та укладання андерайтером договорів з депозитарієм і зберігачем на обслуговування емісії і відкриття необхідних рахунків у цінних паперах;
– визначення платіжного агента з розміщення емісії і погашенню облігацій;
– підготовки пакету документів для реєстрації випуску облігацій і реєстрації інформації в ДКЦПФР.