Урахування ризиків при реалізації державної інвестиційної політики
Мета державної інвестиційної політики полягає у своєчасному виявленні та запобіганні як зовнішніх, так і внутрішніх небезпек і загроз, що призводять до руйнування економічної системи (країни, регіону, галузі, підприємства тощо), забезпеченні захищеності діяльності і досягненні поставлених цілей на шляху поступального розвитку.
В економічній літературі [56, 6] авторами виділяється низка загроз державній інвестиційній політиці, що притаманні українській інвестиційній сфері.
О.Барановський [6, с. 377-378] серед наявних і потенційних загроз державній інвестиційній політиці України виділяє такі:
– загострення платіжної і бюджетної кризи;
– недосконала валютна і курсова політика;
– несприятлива або, навпаки, стимулююча політика держави, пов’язана з наданням преференцій окремим суб’єктам господарювання, захистом внутрішнього ринку, навколишнього середовища, здоров’ям населення тощо;
– недостатня мотивація до інвестиційної діяльності у різних груп економічних агентів;
– зменшення частки прибутку у джерелах фінансування інвестицій;
– обмеженість доступних фінансових коштів;
– підтримання високої дохідності фінансових операцій;
– відсутність ефективних механізмів трансформації заощаджень населення в інвестиції;
– збереження високих інвестиційних ризиків (до інвестиційних ризиків на українському ринку цінних паперів можна, зокрема, віднести: політичний ризик; ризик різкого коливання цін на цінні папери; інформаційна закритість і відсутність прозорості ринку; технологічний ризик; правовий ризик);
– недостатній контроль рядом міністерств і відомств виконання підприємствами, що перебувають у сфері їх управління, зобов’язань із погашення іноземних кредитів, отриманих під гарантії Уряду;
– невміння вітчизняних бізнесменів реально оцінити ринок, розробити грамотну схему маркетингу, гарантувати повернення затрат, та ще й у короткий строк;
– відсутність перспективної інвестиційної стратегії;
– нестабільність політичної ситуації;
– ризикованість довгострокових вкладень у реальний сектор;
– нездатність об’єктивно оцінити реальну економічну вартість активів; суттєва переоцінка активів або сильна “недооціненість” українських акцій;
– відсутність оптимізації інвестицій по факторах значущості та ефективності витрат, їх ризикованості і вірогідності отримання позитивного ефекту, календарного планування інвестицій з метою забезпечення ритмічності платежів і підтримання на належному рівні показників платоспроможності господарюючого суб’єкта та ліквідності його активів;
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ