Державне управління розбудовою інформаційного суспільства в західноєвропейських країнах
Розгляд державного управління розбудовою інформаційного суспільства в Західноєвропейських країнах пропонується розпочати із основних чинників інформаційної політики Великобританії. Сьогодні національна інформаційна політика цієї країни формується в контексті участі в створенні глобальної системи міжнародних відносин і побудови глобального інформаційного суспільства. У цьому контексті Великобританія солідаризується зі США. Проте правове поле її має традиційно визначену специфіку. Конституційні основи Великобританії базуються на загальному праві. Основою його є норми статутного права, загального права і норми звичаєвого права, що в основному легалізоване в судових прецедентах.
Системоутворюючими серед спеціальних законодавчих актів є: Закон «Про свободу особи» («Habeas corpus») 1679 р., Білль про права 1689 р., Закони «Про парламент» 1911 і 1949 років [254].
Мета інформаційної стратегії Великобританії – удосконалення умов конкуренції на інформаційному ринку, підвищення ефективності інформаційних послуг і впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у державне управління. Основні завдання британського уряду у сфері інформаційно-комп’ютерних технологій і телекомунікаційних мереж передбачають: реалізацію проекту британської інформаційної супермагістралі (Super Janet); створення умов для інформаційного бізнесу та підприємництва на його основі; розвиток телекомунікаційних мереж шляхом безпосереднього їх використання широким колом споживачів.
Пріоритетами британської інформаційної політики щодо поширення інформаційно-комп’ютерних технологій є: освіта, охорона здоров’я, приватний бізнес.
В урядовій програмі «Відродження нової, молодої Британії» (1997 р.) на основі «інформаційного збагачення» було сформульовано принципи інформаційної політики, що передбачають: технологічну нейтральність законів (у законах не відображаються техніко-технологічні чинники інфраструктури інформатизації); сприяння міжнародному співробітництву у формуванні глобального інформаційного простору; підтримку й захист інтересів споживача при використанні ним комп’ютерних систем і мереж.