Застосування концепції управління за вартістю щодо малих підприємств
Світовий досвід показує, що мале підприємництво посідає значне місце в економіці розвинутих країн. Суспільство зацікавлено в інноваційних змінах, генератором яких є підприємці. Мале підприємництво є гнучким, швидко реа-гує на потреби ринку, може оперативно впроваджувати найновітніші світові технології, що сприятиме переводу української економіки з індустріальної на інноваційно-інформаційну модель розвитку.
Економічна природа малого підприємництва полягає в інноваційному, творчо-динамічному комбінуванні у межах одного підприємства спеціальних і загальних людських ресурсів, які через їх внутрішню взаємодію створюють нові ринкові цінності й досягають таких результатів, яких не в змозі досягти традиційні форми виробництва [18, с. 36]. Мале підприємництво є особливою формою ділової активності, у якій найбільш ефективно і повно розкривається соціальна природа колективу, що досягає спільних цілей, комбінуються і ви-користовуються внутрішні людські і матеріальні ресурси та значно глибше, ніж у великих соціально-виробничих групах, що природно тяжіють до бюрок-ратизму внутрішнього управління, проявляється раціональність, цілеспрямо-ваність і економічність індивідуальної людської поведінки [11].
Світова наукова думка і практика розглядають мале підприємництво як чільну передумову прогресу народного господарства. Розвиток малого підприємництва для економіки держави несе незаперечні переваги: збільшення числа власників, а, значить, і формування середнього класу; зростання частки економічно активного населення; селекція найбільш енергійних, дієздатних індивідуальностей; створення нових робочих місць; розробка та впровадження технологічних, технічних та організаційних нововведень [100, с. 45-46]. Дуже складно знайти негативні риси у малому підприємництві або джерела його негативного впливу на ті або інші сфери національної економіки або суспільства.
Про розмір підприємства судять за такими показниками як виробнича потужність, чисельність персоналу, балансова вартість основних засобів тощо. За результатами впливу багатьох внутрішніх та зовнішніх чинників розмір підприємства не може збільшуватися безмежно. Так, більшість малих підприємств так і залишаться малими, тому що їх розмір найкращим чином відповідає характеру малого підприємництва.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ