Визначення ринкового потенціалу виробничого малого підприємства
Послідовність визначення ринкового потенціалу виробничого малого підприємства подано на рис. 3.3.
Роль ресурсів у ринковому потенціалі виробничого малого підприємства є визначальною. Саме активи підприємства будь-якого розміру є основними компонентами підтримки його конкурентних переваг та продуктивності. Ресурси малого підприємства є основними складниками його прибутковості: володіння та контроль ресурсів певного виду у певній кількості та заданої якості визначають отримання або неотримання підприємством прибутку [64, с. 192]. Тільки ресурси з певними характеристиками можуть створювати та підтримувати високий рівень результатів діяльності будь-якого підприємства [207].
Для системного опису ресурсів виробничого малого підприємства можна скористатися таким інструментом як ресурсна картина фірми, яка розглядається як прикладний аспект теорії ресурсної картини фірми (resource-based view of the firm). Опис застосування ресурсної картини фірми щодо вітчизняних малих підприємств вперше надано у монографії [64].
Серед авторів теорії ресурсної картини фірми немає єдності щодо поняття ресурсів. Тому автори монографії [64] за результатами дослідження різноманітних точок зору щодо цього поняття надають своє розуміння: під ресурсами малого підприємства розуміються основний та обіговий капітал, технології, а наявність людських ресурсів – знання, думки, судження та досвід – поряд з нематеріальними ресурсами, що не мають документарної форми (репутація, цінність підприємства) розглядаються як умова ефективної експлуатації ресурсів та забезпечення їх мобільності [64, с. 196]. Саме таким розумінням ресурсів малого підприємства доцільно керуватися при розгляді його ринкового потенціалу.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ