У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Поняття, призначення та ознаки контролю за діяльністю правоохоронних органів

     

      Становлення правової держави в Україні вимагає реального утвердження принципу верховенства права, зміцнення дисципліни, законності та правопорядку в країні, забезпечення прав, свобод та законних інтересів фізичних осіб, прав та законних інтересів юридичних осіб та інших колективних суб’єктів. Важлива роль у виконанні цього завдання належить правоохоронним органам. Водночас, не менш важливим є забезпечення дисципліни та законності в діяльності самих правоохоронних органах, що обумовлює необхідність створення дієвої системи контролю за їх діяльністю як найефективнішого засобу забезпечення дисципліни та законності.

      Контроль за діяльністю правоохоронних органів у межах окремих наукових робіт досліджували: Борець Л.В. [269], Братель С.Г. [147, с. 81], Грохольський В.Л. [223, с. 14], Гусаров С.М. [235, с. 47], Гуславський В.С. [227, с. 17], Денисюк С.Ф. [135], Джафарова М.В. [229, с. 84], Доронін І.М. [228, с. 41], Дундуков М.Ю. [222, с. 37], Заросило В.О. [234, с. 165], Ільницький М.С. [236, с. 62], Кислий А.М. [270], Клюєв О.М. [145, с. 66], Кобринський В.Ю. [213], Ковальська В.В. [180, с. 21], Комзюк А.Т. [143, с. 160], Кузьменко О.А. [230, с. 82], Куракін О.М. [220], Литвак О.М. [187], Марков В.В. [95], Новіков В.В. [94], Павленко Р.М. [231], Пахомов В.В. [271], Пономаренко Г.О. [101, с. 35], Самодзен М.В. [233, с. 36], Синявська О.Ю. [85], Троханенко І.І. [139], Хилько Ю.Ю. [224, с. 240], Хольченков О.М. [219], Юлдашев О.М. [232, с. 60].

      Варто відзначити й те, що контроль як засіб забезпечення дисципліни та законності в діяльності правоохоронних органів характеризується в усіх підручниках та навчальних посібниках з управління та адміністративної діяльності [105; 262; 272; 273-280 та ін.].

      Проте, незважаючи на велику кількість наукових досліджень, присвячених проблематиці контролю за діяльністю правоохоронних органів, його сутність та особливості залишаються нез’ясованими з наступних причин: по-перше, відсутнє чітке законодавче визначення поняття правоохоронних органів як об’єкту такого контролю; по-друге, не визначено вичерпний перелік правоохоронних органів, оскільки нормативно-правові акти (як законодавчі, так і підзаконні) визначають різну їх кількість; у чинному законодавстві не визначено спеціальні ознаки правоохоронних органів, за допомогою яких можна було б виокремити останні з-поміж інших державних органів; по-третє, нез’ясованими у науковій літературі та невизначеними у чинному законодавстві є система суб’єктів контролю за діяльністю правоохоронних органів, їх завдання, функції та повноваження, форми та види взаємодії між ними; по-четверте, у чинному законодавстві не визначено координуючий орган з питань контролю за діяльністю правоохоронних органів; по-п’яте, у науковій літературі більша увага приділяється характеристиці зовнішнього контролю за діяльністю правоохоронних органів і лише поодинокі праці присвячені дослідженню внутрішньовідомчого контролю [148, с. 141]; по-шосте, об’єктом та предметом такого контролю науковці частіш за все називають зовнішню правоохоронну діяльність правоохоронних органів, натомість, важливим є розгляд як предмету такого контролю стану соціально-правового захисту працівників правоохоронних органів, матеріального, фінансового та інших видів забезпечення функціонування правоохоронних органів; по-сьоме, у науковій літературі фрагментарно визначено рівні контролю за діяльністю правоохоронних органів, вимоги, які висуваються щодо його здійснення, його форми та методи; по-восьме, як у чинному законодавстві, так і у науковій літературі нечітко визначено процедурні та організаційні засади контролю за діяльністю правоохоронних органів в Україні, що досить часто стає причиною зловживань під час реалізації владними суб’єктами контрольних повноважень; по-восьме, нечітким є визначення поняття «демократичний цивільний контроль над Воєнною організацією та правоохоронними органами держави», у зв’язку з чим у науковій літературі він ототожнюється з державним контролем.

      Вважаємо, що початковим етапом з’ясування сутності та особливостей контролю за діяльністю правоохоронних органів в Україні повинне бути уточнення його призначення, яке у тлумачних словниках української мови визначається як: «роль, завдання кого-, чого-небудь у житті, існуванні; цілеспрямованість, мета створення чого-небудь; мета використання чого-небудь» [80, с. 1117]. Щойно наведене тлумачення слова «призначення» дає змогу розглядати його як сукупність мети та завдань певної діяльності в суспільстві, мети та завдань, які обумовили її необхідність та важливість у системі суспільних відносин. Отже, основна увага під час характеристики призначення контролю за діяльністю правоохоронних органів буде присвячена з’ясуванню: по-перше, його мети; по-друге, — завдання.

      Що стосується терміну «мета», то, наприклад, у Великому тлумачному словнику сучасної української мови вона визначається як «те, до чого хтось прагне, чого хоче досягти; ціль; заздалегідь намічене завдання» [80, с. 661]. Як бачимо, слово «мета» тлумачиться за допомогою слова «ціль», яке, у свою чергу, визначається як «те, до чого прагнуть, чого намагаються досягти; мета [80, с. 1588], у зв’язку з чим можна зробити висновок про синонімічних характер категорій «мета» та «ціль», оскільки вони спрямовані на досягнення бажаного, попередньо наміченого результату.

      Вся работа доступна по ССЫЛКЕ

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.