Контроль органів виконавчої влади за діяльністю правоохоронних органів в Україні
Такий підвид державного контролю за діяльністю правоохоронних органів України є найбільш поширеним та таким, що найбільш чітко характеризує сутність та призначення контролю як функції державного управління. Він також є найбільш оперативним та комплексним, оскільки охоплює собою урядовий контроль, контроль міністерств та відомств, контроль місцевих державних адміністрацій та інших місцевих органів виконавчої влади. Відповідно, його суб’єктами є: Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, міністерства, відомства та інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні підрозділи, місцеві державні адміністрації та інші місцеві органи виконавчої влади (державні підприємства, установи та організації). Особливість цього підвиду державного контролю полягає також у тому, що правоохоронні органи, які, крім органів прокуратури, є органами виконавчої влади, одночасно можуть бути його суб’єктами та об’єктами, оскільки вони наділені повноваженнями взаємного контролю один щодо одного.
Контроль органів виконавчої влади за діяльністю правоохоронних органів в Україні може бути: загальним, суб’єктами якого є Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації; спеціалізованим, суб’єктами якого є різного роду інспекції (служби), що здійснюють контроль в окремій сфері діяльності, і для яких він є головною функцією; надвідомчим, який стосуються декількох галузей (сфер) управління; відомчим, суб’єкт та об’єкт якого належать до одного відомства.
Відповідно до ст. 113 Конституції України Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади [1]. Як суб’єкт контролю за діяльністю правоохоронних органів він: розробляє і забезпечує виконання загальнодержавних програм правоохоронного характеру; видає постанови і розпорядження з питань правоохоронної діяльності, які є обов’язковими до виконання; розробляє і вносить на розгляд Верховної Ради України проекти законів з питань правоохоронної діяльності; вносить на розгляд Президента України пропозиції щодо вдосконалення функціональної та організаційної структури правоохоронних органів держави; спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади, зокрема, правоохоронних; організовує фінансове і матеріально-технічне забезпечення діяльності правоохоронних органів, соціальний захист працівників зазначених органів та членів їхніх сімей.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ