Особливості функціонування і регулювання ринку молока і молокопродукції
Стабільний розвиток ринку молока і молокопродуктів є заставою продовольчої безпеки і задоволення потреби в групі найважливіших продовольчих продуктів.
Оскільки молоко і молочні продукти є одними з найдавніших і традиційних продуктів харчування людини, формування і розвиток ринку молока і молокопродукції, як складової ринку продовольства, відбулося об'єктивно через розвиток розділення праці і обміну продуктами праці, і полягало в основі виникнення ринкових відносин в цілому.
Пройшовши розвиток від примітивних відносин натурального обміну до високорозвинутої системи суспільно-економічних відносин, ринок молока і молокопродуктів взаємодіючи зі всіма елементами ринкової системи, є свого роду індикатором стану і розвитку агропромислового комплексу і всієї економіки в цілому.
Тільки через розуміння природи ринку і ринкових відносин, можливо зрозуміти суть ринку молока молочних продуктів.
На основі аналізу ряду джерел [11, 38, 106, 131, 143, 159, 179,], необхідно відзначити, що ринок, як особлива організація економічних зв'язків між суб'єктами відносин з приводу купівлі–продажу товарів і послуг у сфері звернення і механізму забезпечення цього процесу. Ринкові закони і принципи, є основою для формування ринку молока і молочної продукції, визначає особливості відносин між суб'єктами і загальні закономірності розвитку цих відносин в межах економічного простору. Для ефективного функціонування ринку С.В. Мочерний [95, с. 161] виділяє певні необхідні умови: реальний плюралізм форм власності та форм господарювання; здатність суб’єктів підприємницької діяльності впливати на рівень цін; розвинуте антимонопольне законодавство та наявність достатніх механізмів його реалізації, добре розвинута система економічного та адміністративного регулювання економіки державою; наявність і доступність всебічної ринкової інформації, розвинута маркетингова діяльність; конкурентна боротьба між різними суб’єктами підприємницької діяльності; наявність розвинутої інфраструктури.
У загальноекономічному розумінні, ринок молока і молокопродукції – це сукупність економічних відносин, за допомогою яких здійснюються виробництво, розподіл, обмін і споживання молока і продуктів його переробки з метою задоволення суспільних потреб і отримання економічної вигоди всіма його суб'єктами відповідно до виконуваних ними функцій.
Вся работа доступна по ССЫЛКЕ