Економічне забезпечення розвитку роздрібної торгівлі в інтерактивному середовищі
Все більше підвищується інтерес до Інтернету з боку компаній, руйнуються старі стереотипи управління і нераціональні методи господарювання . Нова логіка комерційного мислення та підприємливість підштовхують до необхідності застосування сучасних технологій. При правильному використанні можливостей мережі бізнес може прийняти активну форму свого розвитку в поєднанні з електронною торгівлею.
Сучасні тенденції розвитку Інтернет-торгівлі мають всі властивості розвитку традиційної торгівлі. Але розквіт Інтернет-торгівлі в Україні почнеться саме тоді, коли даний ринок стане ринком зі всіма його атрибутами: прогнозованістю; великими учасниками; цивілізованими методами регулювання.
Проблеми розвитку Інтернет-торгівлі в світі та в Україні знайшли відображення у книжках таких авторів як В.Бебик [27], И.Голдовського [54], М.Макарової [116], Н.Меджибовської [123], В.Плескач [154, 155], Л.Самойленко [174], І.Свидрука [177], І.Успенського [248], В.Царьова [257].
Однією з галузей впровадження Інтернет-торгівлі є специфічна галузь ІТ-техніки. Основною тенденцією роздрібних мереж сегменту ІТ-техніки є масовість впровадження Інтернет-проектів на базі традиційної торгівлі.
Як і самі Інтернет-торговці, вендори, дистриб'ютори та складальники ПК вже прийняли Інтернет-магазини як перспективний канал продажів. Більшість вендорів поки ще працює з Інтернет-магазинами на загальних умовах та не має окремої політики для них, та з часом умови для Інтернет-магазинів матимуть більш вигідніший напрям.
Сучасні тенденції розвитку Інтернет в світі значно розширили сфери його використання. Якщо первісне середовище Інтернет являло собою засіб розповсюдження інформації, а послідуюча за цим розробка цілого ряду програм, забезпечуючи різні види мережної взаємодії, операційних систем і програм-навігаторів Інтернет дозволили найбільш повно використовувати можливості нового інформаційного середовища, то сьогодні інформаційна концепція мережі починає відходити на другий план. На перше місце виходить використання Інтернет в комерційній діяльності підприємств. Однією з основних складових цього процесу є торгівля, і торгівля не тільки інформаційними продуктами, як самим близьким до характеристик середовища Інтернет, але і традиційними товарами [210, с.59].