Розширення повноважень міжрегіональних державних структур у залученні інвестиційних ресурсів у регіональну економіку
Основним завданням державного регулювання інвестиційної діяльності на рівні регіонів України на сучасному етапі є науково обґрунтована інвестиційна політика, направлена на формування сприятливого інвестиційного клімату.
На регіональному рівні інвестиції необхідні в першу чергу для забезпечення нормального функціонування та розвитку діяльності підприємств у майбутньому. Вони необхідні для того, щоб:
- забезпечити розширення виробництва;
- запобігати моральному і фізичному зносу основних засобів і підвищення технічного рівня виробництва;
- підвищення якості продукції підприємств;
- здійснення заходів щодо охорони навколишнього природного середовища;
- досягнення інших цілей підприємств.
Однією з найвпливовіших складових інвестиційного ринку є держава, яка, розглядаючись у контексті змісту та спрямованості державної інвестиційної політики, виступає водночас, і як джерело цієї політики, її ключовий суб’єкт, і як об’єкт цієї політики, виступаючи і в якості інвестора (а роль державних інвестицій та їх правова врегульованість залишаються і недооціненими, і незадовільними), і в якості безпосереднього регулятора поведінки інших суб’єктів ринку, і в якості законодавця, що створює загальне правове поле функціонування такого ринку [293, c. 45].
Таким чином, держава як суб’єкт розробки і впровадження державної політики залучення інвестиційних ресурсів у регіональну економіку повинна враховувати:
- реалізацію власної законодавчої функції;
- здійснення власної регулятивної функції щодо функціонування економічних процесів, ринку як такого;
- реалізацію інвестиційних проектів щодо державного сектору економіки;
- здійснення державних інвестицій у недержавний сектор економіки.
Така взаємодія держави та інвестиційного ринку зумовлює необхідність визначитись зі співвідношенням названих форм реалізації державної інвестиційної політики. Однією з найважливіших її засад є забезпечення гармонійності інтересів інвесторів, враховуючи дві умови: забезпечення інвестиційного плюралізму як невідворотного пріоритету в умовах дефіциту інвестиційних ресурсів і забезпечення активної, експансивної ролі держави в інвестиційних процесах, з необхідністю досягнення публічних інтересів у процесі функціонування інвестиційного ринку [25, с. 12].