Удосконалення методики аналізу собівартості автоперевезень
Для ефективного ведення цілеспрямованої конкурентної боротьби на ринку транспортних послуг кожному перевізнику необхідне проведення глибокого аналізу поточних витрат, які безпосередньо пов’язані з підготовкою та здійсненням процесу перевезень, а також виконанням робіт і послуг, що забезпечують перевезення. Такий аналіз дає змогу своєчасно, повно і достовірно визначати фактичні витрати на виконання транспортних послуг, розраховувати фактичну собівартість окремих видів перевезень, здійснювати контроль за використанням матеріальних, трудових і фінансових ресурсів підприємства.
Економіка автотранспортного підприємства має ряд суттєвих відмінностей, які повинно враховувати в економічному аналізі діяльності. Напрями і завдання економічного аналізу автотранспортного підприємства з урахуванням його особливостей наведено в таблиці 3.4. Показники за наведеними напрямами доцільно розглядати в динаміці і якщо можливо в порівнянні з показниками плану.