Особливості роботи соціального педагога по соціалізації дітей дошкільного віку
Розглядаючи питання соціально-виховної роботи в дошкільних закладах освіти, слід зосередити увагу на таких питаннях, як роль соціального педагога в педагогіці соціального досвіду “моделі соціальної діяльності”, педагогіки регулювання в умовах соціально-виховної діяльності; характеристика провідних напрямків соціальної роботи в дитячих садках.
Об'єктами соціального педагога є: діти (невстигаючі діти; діти, які переживають стреси в колективах, в сім'ях, порушують дисципліну, діти-інваліди; діти-напівсироти; талановиті діти). [61; с.76]
Іноді від соціального педагога вимагається розібратись у стосунках дітей з оточуючими, а іноді – навчити контролювати себе, бути в собі впевненими. Для цього необхідні такі якості, як співпереживання, щирість, сердечність соціального педагога. Соціальний педагог координує роботу педагогічного колективу з важкими дітьми, сім'ями, оточуючим соціальним мікросередовищем (мікрорайоном).
Робота соціального педагога ведеться за планом. Сучасний дошкільний заклад вирішує не тільки навчально-виховні, а й соціальні завдання. Це, перш за все, питання соціального захисту дітей та соціальної допомоги.
Організація соціально-педагогічної діяльності, як і педагогічної діяльності в цілому в дошкільному закладі, здійснюється на основі певних принципів. Їх формування в класичній педагогіці відбувалося на основі розуміння понять та принципів, визначених філософською наукою, які характеризують досить велике коло явищ. На сьогодні за основу принципів педагогічної діяльності в цілому беруться основні правила, керівні ідеї, вихідні положення, конкретні вимоги. [65; с.22]
Визначають принципи соціально-педагогічної діяльності в дошкільних установах, як основні вимоги до змісту, організації та здійснення соціалізації дітей дошкільного віку.