Цільова ринкова орієнтація підприємств споживчої кооперації
Головна ідея маркетингової діяльності підприємства ґрунтується на знанні потреб конкретних груп споживачів, саме тому основне завдання його керівників полягає у виборі того чи іншого сегмента ринку, в якому воно тривалий час зможе утримувати домінуючу позицію, тобто у визначенні групи споживачів, які стануть його цільовими клієнтами, та формуванні цільового ринку для його продукції.
У сучасній економічній літературі приділяється значна увага різним аспектам теорії і практики маркетингової діяльності підприємства. Окремі положення в цьому напрямку визначені в роботах відомих теоретиків Ф.Котлера, Ж.-Ж.Ламбена, Л.Балабанової, А.Павленка та ін.
В їх працях маркетингова діяльність визначається як послідовний процес практичного застосування основних теоретичних положень маркетингу, комплекс заходів по досягненню підприємством успіху на ринку, виявленню і задоволенню потреб споживачів.
Проте у їх поглядах не сформована чітка послідовність і зміст процесу маркетингової діяльності. Ми зробили спробу уточнити це поняття і викласти його у такій редакції: маркетингова діяльність –різновиду діяльності у сфері ринкового підприємництва, що інтегрує теоретичні положення маркетингової концепції та практичну реалізацію маркетингової стратегії і тактики. Маркетингова діяльність охоплює: визначення цільової ринкової орієнтації; формування організаційно-економічного механізму; формування та реалізацію комплексу маркетингу і здійснюється на кожному етапі відтворення ринкового процесу з метою забезпечення ефективної діяльності підприємства.