Алгоритм оцінки ефективності маркетингової діяльності
Динамічні зміни ринкового середовища, яким сприяють високі темпи науково-технічного прогресу формують зростаючі вимоги до ефективного управління діяльністю підприємства.
При цьому ефективність ринкової діяльності підприємств та організацій у сучасних умовах господарювання обумовлюється не тільки отриманням прибутку, а й активізацією роботи з планування, виконання і контролю стратегічних програм, застосування маркетингових технологій.
Основною метою оцінки ефективності маркетингової діяльності є визначення рівня досягнення підприємством цілей, що були сформульовані у маркетингових і стратегічних планах. Оцінка ефективності маркетингової діяльності потребує визначення відповідної методики її проведення та розробки показників, за якими визначаються стан та тенденції розвитку суб’єкту оцінки.
Питання методики оцінки ефективності діяльності підприємства взагалі і оцінки ефективності маркетингової системи безпосередньо відносяться до напрямів наукових досліджень. Огляд економічної літератури з питань оцінки ефективності діяльності підприємств показав, що набір показників і методика їх розрахунку представлені достатньо широко по окремих узагальнених показниках ефективності. Відомі російські і українські науковці, а саме Г.В.Савицька, Н.А.Соловьова, І.О.Бланк, А.А.Мазаракі, М.Г.Чумаченко, Г.В.Головко, С.В.Покропивний, П.Я.Попович та інші у своїх науково-навчальних працях формують цілу низку показників, за якими розраховується ефективність окремих функціональних позицій діяльності підприємства.
Досить широко розглядають дані питання і зарубіжні вчені, такі як Р.Вайє, Х.Гелтенбот, Д.Стоу та ін.