Оцінювання ефективності комплексу маркетингу на підприємствах споживчої кооперації
Нерідко великі витрати на маркетингову діяльність не забезпечують очікуваних результатів. Це може бути результатом неефективного аналізу комплексу маркетингу. Неврахування взаємозв’язків між його елементами та неправильно підібраний комплекс інструментів призводять до нераціонального використання коштів.
Кожний елемент маркетингового комплексу потребує реалізації відповідних заходів, здійснення яких і формує маркетингову діяльність.
На етапі виконання поставлених перед підприємством завдань щодо залучення маркетингового комплексу виникає проблема, яка пов’язана із визначенням ефективного їх використання. Однозначно, розрахунки ефективності комплексу маркетингу доцільно проводити у відповідному взаємозв’язку, на що й направлені наші розробки.
Етап оцінки ефективності маркетингового комплексу передбачає таку послідовність дій:
1) узагальнення результатів аналізу окремих елементів маркетингу-мікс і формулювання висновків стосовно всього комплексу;
2) порівняння та оцінювання маркетингових і економічних результатів;
3) порівняння діяльності підприємства і отриманих результатів у динаміці.