Розробка ефективного маркетингового механізму закордонних закупівель продукції
Для ефективного функціонування торговельного підприємства, що продає на вітчизняному ринку імпортну продукцію, постає завдання розробки механізму імпортних закупівель, що визначав би цілі, методи, функції, інструменти та розробку політики імпортного маркетингу для вітчизняних підприємств. У даному випадку мається на увазі перша частина концепції імпортного маркетингу, яка пов’язана з закупівлями товарів закордоном.
Розробка механізму ґрунтується на теоретичних положеннях імпортного маркетингу, досліджених у І розділі роботи, а саме врахуванні розвитку концепції імпортного маркетингу і доповненням його складових, зважаючи на досліджувану специфіку ринку.
Факторами, що вплинули на посилення ролі закупівельної діяльності в маркетингу, стало, по-перше, посилення спеціалізації на ринку: компанії стали більше залежати від закуповуваних товарів і послуг; по-друге, збільшення питомої ваги матеріальних складових у загальних витратах фірми і по-третє, зростання технічної складності закуповуваних товарів і компонентів.
На основі досвіду порівняння українського ринку меблів з зарубіжними розвинутими ринками ми визначили характерні його ознаки при імпорті продукції з-за кордону:
- умови діяльності на зовнішніх ринках для різних компаній різні; не всі можуть допускатися на зарубіжні ринки;
- досить часто спостерігається недостатньо великий досвід ринкової діяльності;
- наявність проблем логістики й транспортування;
- більш слабка, ніж на заході, тенденція в меншій мірі думати про фактор «made in» (за якість відповідає компанія);
- через відсталість виробництва у преміум- та люкс-сегментах меблевого ринку приділяється надмірне значення імпорту;
- існування парадоксу: фантастично низька купівельна спроможність більшої частини населення та бурхливий розвиток елітного сегмента, де практично всі товари імпортні.
Розробка плану закупівель, вибір оптимальних постачальників, планування умов поставок, розробка комунікаційної програми, планування доставки товарів від виробників (продавців) – все це є найбільш вживаними інструментами маркетингу закупівель, що становлять основу механізму.