Економетрична оцінка міжнародної конкурентоспроможності туристичної галузі в українських та польських регіонах
Перспективи інтеграції України у ЄС та у світовий економічний простір вимагають ґрунтовного та комплексного оцінювання її конкурентних позицій, місця та ролі у глобальному економічному середовищі. У підрозділі 1.3 запропоно¬вані методичні підходи до оцінки і стратегічного цільового програмування конку¬рентоспроможності туристичної сфери в межах українсько-польського транскор¬донного регіону, аналітичний етап якої передбачає оцінку конкурентоспроможності на міжнародному рівні.
Світові рейтинги конкурентоспроможності та розвитку національних еконо¬мік дозволяють порівнювати Україну за різними індексами з інши¬ми країнами світу, в тому числі зі стратегічними партнерами, такими як Польща, та вияв¬ляти пріоритетні напрямки подальшого розвитку. Як можна побачити з рис. 2.5, економіки України та Польщі істотно відрізняються за інтегральними індек¬сами конкурентоспроможності, економічної свободи, якості життя, людського роз¬витку, сприйняття корупції, «легкості» ведення бізнесу, що свідчить про значні диспропорції у соціально-економічному розвитку країн та їх регіонів.
Для оцінки конкурентоспроможності окремих сервісних галузей економіки (у т.ч. туристичної) на зарубіжних ринках, розрахований індекс виявленої порів¬няльної переваги за формулою 1.4 для основних груп послуг. Для розрахунку вибрані показники зовнішньої торгівлі України (експорт, тис. дол. США; імпорт, тис. дол. США) у 2004-2009 рр. (додаток Л).