Важливою ознакою і запорукою успішного соціально-економічного розвитку сучасних агарних підприємств є їх здатність адаптуватись до змін у внутрішньому та зовнішньому середовищі й адекватно реагувати на потреби та виклики часу. В умовах становлення нової моделі господарювання та активізації глобалізаційних процесів, що виступають головними ендогенною та екзогенною детермінантами розвитку України, особливої актуальності набувають питання, пов’язані з розвитком та підтримкою конкуренції. Адже конкуренція є основою функціонування ринкового механізму, забезпечує ефективне використання ресурсів, стимулює виробництво та інноваційні процеси, підвищення конкурентоспроможності (товарів, підприємств, національної економіки), найбільш повне і якісне задоволення потреб споживачів, зростання добробуту нації. За висловом батька «німецького економічного дива» Людвіга Ерхарда, конкуренція є «найбільш ефективним засобом для досягнення добробуту», вона «дає можливість всім людям користуватися господарським прогресом, особливо в їх ролі споживачів. Вона ж знижує привілеї, які не є безпосереднім результатом підвищення продуктивності праці» [54, С. 13.].
Сьогодні існує багато наукових праць, присвячених вивченню конкуренції. В різні часи аналізом та вивченням практичного матеріалу, опрацюванням теоретичної бази займалися як вітчизняні, так і зарубіжні фахівці.